Pretraga

Ministar Fuchs svijetu predstavio naš model škole: Objasnio zbog čega se protivi online nastavi za sve

A- A+

Stručnjaci iz područja obrazovanja na novom sastanku Svjetske zdavstvene organizacije izložili su naučene lekcije, nove dokaze i istraživanja koja mogu poslužiti kao osnova za prilagodbu nastave u doba pandemije. Hrvatski ministar Radovan Fuchs na sastanku je ponovno istaknuo negativan učinak online nastave na dugoročne ishode učenika. Regionalni direktor WHO-a istaknuo je da ‘iako nisu pokretači ove pandemije, djeca riskiraju da budu među njezinim najvećim žrtvama’ – no ne zbog virusa, već zbog štetnog utjecaja mjera.

Radovan Fuchs

foto: Denis Gaščić, srednja.hr

Ministar znanosti i obrazovanja prof. dr. sc. Radovan Fuchs sudjelovao je na sastanku Svjetske zdravstvene organizacije na temu održavanja nastave za vrijeme pandemije bolesti COVID-19 koji je održan u utorak, objavili su iz njegova Ministarstva. Hrvatska je ponovno odabrana kao jedna od samo pet zemalja za prezentaciju svog modela pa je tako ministar Fuchs izložio case study na temu situacije u hrvatskim školama. Uz Hrvatsku o svojim modelima govorile su Francuska, Njemačka, Danska i Armenija.

‘Čim dulje u školi’

– Cilj je osigurati da dječji život i obrazovanje budu što manje pogođeni i neprekinuti uz istodobno osiguravanje sigurnosti djece, odgajatelja i drugog školskog osoblja i držanje prijenosa koronavirusa pod nadzorom. Stručnjaci iz područja obrazovanja naglasili su važnost održavanja nastave uživo istaknuvši pritom kako zatvaranje škola treba biti posljednja mjera s obzirom na to da ono može imati negativan učinak na dugoročne ishode učenika te je stoga potrebno nastavu licem u lice održati što dulje, prenose iz MZO-a ministrove riječi.

Ističu kako se ovaj sastanak na visokoj razini o školovanju tijekom pandemije bolesti COVID-19 održa nakon sastanka održanog u kolovozu kao svojevrsna „živuća“ platforma država članica kako bi učile na međusobnim iskustvima, uspoređivale nove dokaze o najboljim praksama, kao i potencijalnim negativnim učincima. Stručnjaci iz područja obrazovanja izložili su naučene lekcije, nove dokaze i istraživanja koja mogu poslužiti kao osnova za prilagodbu intervencija u školama.

Djeca kao žrtve štetnih mjera

S hrvatskim se ministrom slaže i Hans Henri P. Kluge, regionalni direktor WHO-a za Europu. Tvrdi da unatoč tome što je Europa ponovno epicentar pandemije, sada sa sigurnošću može potvrditi da bi zatvaranje škola trebalo biti krajnja mjera.

– Zatvaranje škola i intervencije, poput učenja na daljinu, mogu negativno utjecati na dugoročne obrazovne ishode djece. Djeca koja žive s invaliditetom dodatno su ugrožena zatvaranjem škola i neadekvatnim mjerama učenja na daljinu. Dužni smo učiniti sve što je u našoj moći kako bi sljedećoj generaciji, a posebno njenim pripadnicima u osjetljivim okruženjima, smanjili ranjivost. Ako postoje odgovarajuće i dosljedne mjere, škole ne predstavljaju veći rizik od zaraze djece, učitelja i ostalog osoblja nego bilo koje drugo javno mjesto, pojasnio je Kludge.

Izdvojeni članak
korona škola maske

Istarska županija odlučila da prelazi na online nastavu do kraja polugodišta

Ističe da ‘iako nisu pokretači ove pandemije, djeca riskiraju da budu među njezinim najvećim žrtvama’.

– Iako su djeca u velikoj mjeri pošteđena izravnih učinaka COVID-19 na zdravlje, mjere uspostavljene za suzbijanje pandemije duboko utječu na njihovo zdravlje i dobrobit.
Učinkovita razmatranja politike trebala bi se usredotočiti na cilj da djeca i adolescenti budu fizički prisutni u školi, zaključio je regionalni direktor WHO-a.