Ministar objasnio zašto online nastava za sve nije dobra ideja: Izazvala bi gomilu problema
Ministar Radovan Fuchs gostovao je sinoć u RTL Direktu, gdje je otkrio kako ne postoji plan da sve škole pređu na online nastavu. Dapače, ministar je upozorio kako bi prelazak na online nastavu izazvao psihološke, pedagoške, sociološke i gospodarske probleme.
– Mislim da Poljska ima nešto slično kao mi, Francuska ima sve licem u lice, uopće nema onlinea, Irska također nije zatvorena… Nakon sastanka 31. kolovoza koji je organizirala Svjetska zdravstvena organizacija, masu toga što smo mi predložili, uvele su druge zemlje, istaknuo je Radovan Fuchs.
Ministar je gostovao u srijedu navečer u RTL Direktu, gdje je komentirao epidemiološku situaciju u školama.
– Ne postoji plan da sve škole pređu na online nastavu, jasna je Fuchsova poruka.
Fuchs se zapitao zašto bi djeci, primjerice iz neke škole u Lici, branili da idu u školu, ako ondje nema niti jednog zaraženog.
Online nije opcija
Novinarka je, međutim, inzistirala da ministar odgovori je li online nastava opcija za Zagreb koji je, kako je navela, ‘non stop u problemu s brojem zaraženih’.
– Danas smo razgovarali i zaključili da to nije opcija. Mi imamo specifične epidemiološke situacije, poput dvije gimnazije koje su u istom prostoru, jedna ide ujutro, druga popodne, zbog potresa naravno. U jednoj, točnije u MIOC-u prešli su na online nastavu zbog pozitivnih učenika i nastavnika, dok u popodnevnoj smjeni je Gornjogradska gimnazija bez ijednog pozitivnog slučaja, pojasnio je Fuchs.
Kratko je prokomentirao i Facebook status svoje prethodnice Blaženke Divjak koja piše: ‘… na nacionalnoj razini treba donijeti kriterij koliko je to novo zaraženih dnevno u nizu od nekoliko dana, koji povlači da obrazovne ustanove prelaze na online nastavu’.
– Kao što sam rekao to je bespotrebno, sažeo je Fuchs.
Ako sve zatvorite, što s malom djecom?
Dapače, ministar je naveo neke probleme koje sa sobom donosi online nastava.
– Srž čitavog pristupa je da nastava licem u lice je u principu nezamjenjiva i prelazak na online nastavu izazvao bi i psihološke, pedagoške, sociološke i gospodarske probleme. Ako sve zatvorite, što s malom djecom čiji roditelji rade i pitanje je bi li to imalo adekvatni učinak, jer morate imati na umu da primjerice učenici srednjih škola, ako je i nastava online, će se družiti. Tako da to nije dobar način. Znači, cilj je da sva djeca idu u školu, a kada se pojavi pozitivni slučaj onda se ide na izolaciju, pojasnio je ministar.
Zaključio je kako smo bili pioniri, jer dosta zemalja prelazi na ovaj model koji smo mi predložili.