Ministarstvo baš i nije briga za uvođenje seksualnog obrazovanja, kažu da se to već uči u školi
Ministarstvo obrazovanja nije baš zainteresirano za uvođenje obveznog seksualnog obrazovanja. Na naš upit koji smo poslali nakon peticije potaknute sve većim brojem slučajeva spolnog nasilja samo kratko odgovaraju da se o temama vezanim za spolnost u školi već – uči.
Nakon što je niz nevladinih organizacija pokrenuo peticiju kojom se traži uvođenje sveobuhvatnog seksualnog obrazovanja kao obveznog, zasebnog predmeta u sve škole, pitali smo Ministarstvo obrazovanja da nam se o tome očituje.
Nije ih baš briga
U tekstu upita upoznali smo ih s činjenicom da je spomenuta peticija jučer poslijepodne skupila već preko pet tisuća potpisa i da se tom peticijom ne traži generalno seksualno obrazovanje, već vrlo specifično uvođenje zasebnog predmeta koji bi bio obavezan za sve učenike. Zatim smo ih pitali koji je stav Ministarstva prema “uvođenju seksualnog obrazovanja kao zasebnog obveznog predmeta u škole”.
Danas nam je stigao odgovor iz Ministarstva u kojem nas informiraju da se teme koje spadaju pod seksualno obrazovanje već podučavaju u školama, što u sklopu zasebnih prirodoslovnih predmeta, što kao dio međupredmetnih tema. Informacija je to koju smo, kao sektorski novinari koji dugi niz godina prate sve razine obrazovanja, naravno već znali.
“Sadržaji vezani za spolnost kao sastavni dio ljudskog života, očuvanje spolnog i reproduktivnog zdravlja, odgovorno spolno ponašanje, spolno prenosive bolesti već se obrađuju u školama i to ponajprije u Međupredmetnoj temi Zdravlje, ali i u nastavi Prirode i Biologije”, stoj u odgovoru Ministarstva.
Više od 8.000 potpisa
Uslijed rastućeg broja svjedočanstava o seksualnom zlostavljanju i uznemiravanju, od kojih se brojni slučajevi događaju upravo u obrazovnim ustanovama, niz nevladinih organizacije predvođen portalom Reci.hr pokrenuo je peticiju o uvođenju obveznog predmeta seksualnog obrazovanja u škole. Naveli su i nekoliko argumenta, od kojih je najvažnije istaknuti da istraživanja pokazuju pozitivan utjecaj takvih predmeta na učenike, kao i činjenicu da preko 80 posto učenika želi takve sadržaje učiti u školama.
Peticiju kojom se traži uvođenje novog predmeta u trenutku pisanja ovog teksta 8.227 potpisa. Peticiju možete pregledati ili dati svoj potpis možete na sljedećoj poveznici.