Ministrica Divjak otkrila kako će izgledati iduća školska godina, tri su scenarija
I iduće godine nastava bi se mogla odvijati online. Djelomično ili u cijelosti, ovisit će o situaciji no iz Ministarstva znanosti i obrazovanja kažu kako moraju biti spremni na sve. Danas su stoga predstavili i Akcijski plan za provedbu nastave na daljinu.
U Ministarstvu znanosti i obrazovanja predstavljena su danas tri moguća scenarija za provedbu nastave iduće školske godine.
Prvi je da se nastava pretežito odvija “uživo” uz mogućnosti primjene nastave na daljinu za pojedine grupe učenika i studenata.
Drugi scenarij uključuje Mješoviti model nastave, a zasniva se na kombinaciji nastave “uživo” i nastave na daljinu, ali tako da svi imaju elemente e-učenja.
Treća je mogućnost da se nastava pretežito provodi na daljinu, posredstvom tehnologije, uz mogućnosti vrednovanja na daljinu.
– O tome koji ćemo scenarij odabrati odlučit će epidemiološke mjere, ali moramo biti spremni na sve scenarije. Zato smo i izradili ovaj Akcijski plan, istaknula je ministrica Blaženka Divjak.
Odlučit će epidemiolozi
A njezino Ministarstvo objavilo je i tzv. matricu rizika koja prikazuje koji će se scenarij izabrati u kojoj situaciji.
Konačnu odluku o izboru scenarija donijet će početkom rujna. Naravno, uz promjenu epidemiološke situacije, dolazi i do promjene scenarija; dakle, ne mora značiti da će se scenarij koji se izabere na početku školske godine zaživjeti do kraja.
No, i ako se nastava bude odvijala ‘uživo’, ministrica predlaže da se osigura korištenje online nastave za unaprjeđenje kvalitete obrazovnog procesa.
– Tako će se dijelu učenika za učenike koji su u bolnici ili talentiranim učenicima koji su vrlo angažirani
u aktivnostima pa ne mogu doći na nastavu omogućiti da redovitu nastavu slušaju na daljinu. Isto vrijedi primjerice i za izolirana područja kao što su otoci gdje ponekad nedostaje nastavnika fizike, informatike i drugih predmeta, pojasnila je Divjak.
‘Nema se što nadoknađivati’
Najavila je kako sada rade na dodatom osposobljavanju učitelja za online nastavu, ali i nabavci nove opreme.
Novinare je zanimalo i hoće li se nadoknađivati gradivo propušteno ove školske godine.
– Ne sjećam se da su nam se nastavnici javljali s pritužbama da se zaostaje s gradivom, kazala je ministrica.
U online nastavu, napomenula je, bile su uključene cijele obitelje pa je ‘obrazovanje izašlo na vidjelo’.
Divjak smatra da se nastavnike za nerad koji su spominjali roditelji ne treba kažnjavati već da ih se dodatnim edukacijama treba poticati na rad. Spomenula je i kako u Finskoj čak ne postoji institucija poput prosvjetne inspekcije.
POGLEDAJTE VIDEO:
POGLEDAJTE PREZENTACIJU:
PROUČITE DOKUMENT: