Pretraga

Ministru Fuchsu stiglo pismo za kraj nastave: ‘Dopunski rad i dalje zagorčava život učiteljima’

A- A+

Još je u srpnju prošle godine bivši državni tajnik u Ministarstvu znanosti i obrazovanja Tomislav Paljak dao naslutiti kako će se ukinuti dopunski rad koji je zamijenio prvi popravni rok kod učenika s najviše dvije zaključene jedinice. Paljak više nije tajnik niti je donesen dugo najavljivani novi Zakon o odgoju i obrazovanju, koji je to trebao osigurati. Sindikat Preporod posljednjeg je dana nastave uputio pismo ministru Radovanu Fuchsu kojim propituje što se dogodilo s najavljenim ukidanjem dopunskog rada.

ministar znanosti i obrazovnaja radovan fuchs namontiran na fotografiju učionice u zadnju klupu

Foto: srednja.hr | Screenshot YouTube, N1

Željko Stipić, predsjednik Sindikata Preporod, povodom završetka nastavne godine uputio je pismo ministru znanosti i obrazovanja Radovanu Fuchsu. Tema je dopunski rad za učenike, kolokvijalno poznat i kao produžna nastava. Naime, dopunski rad još je 2015. zamijenio ljetni popravni rok i organizira se za učenike koji imaju zaključene najviše dvije negativne ocjene i to nakon završetka nastavne godine.

Nastavnici, koji su svojedobno pokrenuli i peticiju na tu temu, već godinama ističu da im je to nametnuta obveza. U srpnju prošle godine Tomislav Paljak, tada državni tajnik u MZO-u, najavio je da bi se produžna nastava nadolazećom izmjenom Zakona o odgoju i obrazovanju mogla ukinuti.

– Slažem se, to ćemo ispraviti, treba vratiti ljetni i jesenski rok. I naravno, treba opravdati ocjenu, pa bila ona i dvojka. Niti dva posto učenika u srednjim školama danas ne pada razrede. Znači znamo o čemu govorimo i tu ste u pravu, to ćemo mijenjati, rekao je Paljak u srpnju 2022.

Stipić: ‘Dopunski rad i dalje zagorčava život učiteljima’

Paljak sada više nije državni tajnik, ali u međuvremenu svjetlo dana nije ugledao niti novi Zakon o odgoju i obrazovanja pa smo tako ušli u još jedno ljeto u kojoj učenici s jedinicama odlaze na dopunski rad, umjesto upućivanja na ljetni popravni rok.

– Deset godina nakon što je Vaš prethodnik Vedran Mornar dopunskim radom pedagoški unakazio završetak nastavne godine; sedam godina nakon što se Hrvatska demokratska zajednica, izjasnila za plaćanje učiteljima i nastavnicima ove vrste rada; tri godine nakon što je Vama povjereno vođenje Ministarstva znanosti i obrazovanja, a prije toga sami ste se zalagali za ukidanje dopunskog rada i godinu dana nakon što je Vaš državni tajnik Tomislav Paljak najavio ukidanje ove vrste rada i povratak popravnih ispita – dopunski rad i dalje zagorčava život učiteljima i nastavnicima, učenicima donosi ocjene koje nemaju uporište u njihovim stvarnim postignućima, a prosvjetnoj vlasti omogućava zavaravanje javnosti nerealnim učeničkim uspjehom, piše Stipić u pismo kojeg je uputio Fuchsu.

Dopunski rad, podsjeća, kreće za negativno ocijenjene učenike za nekoliko dana.

– Njime će se mnogim negativno ocijenjenim učenicima omogućiti da još dok nastava traje, bez truda i rada, postanu pozitivni. Ne želeći se dodatnim radom samokažnjavati za nešto za što nisu odgovorni, sve više je učitelja i nastavnika koji izbjegavaju  negativne završne ocjene. Onima  koji postupe drugačije i čiji se učenici ipak nađu na dopunskom radu, dva će tjedna proteći u radu s učenicima koji ozbiljno kompromitira dokimologijski dio pedagoške struke. Umjesto da se negativne ocjene ispravljaju u razredu ili pred višečlanom stručnom komisijom na popravnom ispitu,  najvažniji se dio ocjenjivačkog posla obavlja bez ičijeg uvida i nadzora, navodi Stipić.

Izdvojeni članak

Ukida se produžna nastava? Državni tajnik u MZO-u: Treba vratiti ljetni i jesenski popravni rok

Značajno se smanjio broj negativno ocijenjenih učenika

Nezadovoljan je i činjenicom da povratku na prijašnje stanje, kada su postojala dva popravna roka na kojima se negativno ocijenjenim učenicima omogućilo polaganje ispita pred tročlanim povjerenstvom, nije pomoglo ni tri tisuće potpisnika peticije kojom se traži ukidanje dopunskog rada.

– Zašto se ukidanje dopunskog rada odlaže cijelo jedno desetljeće? Zna prosvjetna vlast jako dobro koje su sve negativne posljedice postojećeg rješenja. Ali zna ona i da je dopunski rad ispunio očekivanja onih koji su ga uveli ili kasnije branili. Zahvaljujući njemu prepolovio se ionako mali broj negativno ocijenjenih učenika. Sa 7.362 iz 2014. broj je 2021. pao na 3.444, navodi Stipić.

Zaključno ističe da je dopunski rad ‘loše pedagoško rješenje kojim se ruši dignitet ocjene i poslova ocjenjivanja i njime se značajno pridonosi stvaranju iskrivljene slike o postignućima naših učenika’.

– A protiv ovoga očito ništa nemaju ministri ma iz koje političke grupacije dolazili. Zato i jest moguće da štetno rješenje ne mijenjate čak ni Vi koji ga takvim ‘smatrate’. Poštovani Ministre, ako odmah ne reagirate, dat ćete za pravo onima koji tvrde da je razlika između onih koji dopunski rad opravdavaju i onih koji ga osporavaju, kada se radi o ministrima, samo u tome što se ovi drugi – izmotavaju, zaključuje Stipić.