Na zagrebačkom faksu nastavnici se sustavno vrednuju: ‘Imamo skalu od najboljih do onih lošijih’
Gost emisije Nedjeljom u 2 bio je Hrvoje Josip Balen, predsjednik Hrvatske udruge poslodavaca te suvlasnik visokog učilišta Algebra. U emisiji je pričao o svojoj ulozi u HUP-u i o Algebri, ali je komentirao i cjelodnevnu školu oko koje se najviše bune nastavnici. Uz to, objasnio je i kako na njihovom učilištu postoji sustavno vrednovanje nastavnika te ih se onda rangira i vrednuje od najboljih do onih lošijih.
Hrvoje Josip Balen, predsjednik Hrvatske udruge poslodavaca te suvlasnik visokog učilišta Algebra bio je gost u posljednjoj epizodi Nedjeljom u 2 kod Aleksandra Stankovića na HRT-u. Prošli su razne teme od njegove uloge u HUP-u, o Algebri, ali je komentirao i obrazovni sustav.
– Ima sve manje djece u školama, a raste nam broj nastavnika, međutim – uspjeh ne raste. Imamo odlične nastavnike, ali ti odlični nastavnici su plaćeni jednako kao i najlošiji nastavnik. Prije svega je motivacija nastavnika onda jako niska. Njih, dakle, ima sve više u sustavu, rezultati nisu bolji, a zašto – zato što smo svi uveli taj egalitarizam i dajemo svima jednako po koeficijentu, a ne po učinku, rekao je Balen.
‘Napravimo skalu najboljih nastavnika prema onima koji su lošiji i različito ih vrednujemo’
Zatim je objasnio kako funkcionira vrednovanje na Algebri.
– Mi smo na Algebri uveli sustavno vrednovanje svakog nastavnika na svakom kolegiju i to kroz 13 vrlo objektivnih parametra. S time da samo jedna ili dvije ocjene dolaze od nadređenih, a ostalo dolazi prema broju radova, prema broju aktivnosti na natjecanjima, prema tome koliko je znanstvenih članaka netko napisao, zatim kako su ga ocijenili studenti kroz jednu i drugu anketu, točnost ispravljanja i kvaliteta testova i kroz 13 parametara mi napravimo skalu najboljih nastavnika prema onima koji su lošiji i različito ih vrednujemo, ispričao je Balen za HRT.
‘Kako je broj nastavnika narastao, koliko mi njih dobro iskorištavamo?’
Stanković ga je pitao i mišljenje o cjelodnevnoj školi za koju Balen nije želio komentirati sami program jer je, kako je rekao, još uvijek premalo poznatih stvari kako će sve to izgledati.
– Ali, pitanje je kako mi koristimo resurse koje imamo, znači koje nisu samo škole, već tu govorim o ljudima. Kako je broj nastavnika narastao, koliko mi njih dobro iskorištavamo? I kad kažem iskorištavamo, ne mislim da iskorištavamo na onaj brutalan način, nego koliko su oni stvarno dali maksimalno dali od sebe u tom razvoju djeteta i koliko su oni neovisni na kraju krajeva. Sjetimo se kakav je problem nastao kod kurikularne reforme kada se prelazilo na ishode učenja, ali opet tu smo dobivali neki poticaj da ljudi mogu samostalno raditi i oni bolji nastavnici da se mogu afirmirati, poručio je Balen.
Cijeli razgovor možete pogledati na ovoj poveznici.