Nakladnici u ratu: ‘Potkupljuju’ nastavnike da izaberu njihove udžbenike
Sljedeće školske godine učenici će usvajati gradivo iz novih udžbenika zbog čega su nakladnici krenuli u rat. S obzirom da će nastavnici odlučivati između 65 nakladnika čije će se knjige usvojiti, Profil i Školska knjiga započeli su borbu oko dobivanja naklonosti. Jedni dijele motivacijske dekice, a drugi organiziraju edukativne skupove u restoranima nakon čega nastavnicima plaćaju večeru.
Školske godine 2014./2015. svi će roditelji svojim školarcima morati kupiti nove udžbenike jer će tada isteći rok na koliko su odobrene trenutačne knjige. Iz MZOS-a tvrde da će kompleti udžbenika biti jeftiniji za 10 do 15 posto, a sada je na nastavnicima red da izaberu jednog od 65 nakladnika po čijim će se knjigama provoditi nastava sljedeće četiri godine.
Nakladnici u oštroj borbi za naklonost nastavnika
S obzirom da se bliži vrijeme odluke, nakladnici su krenuli u borbu kako bi zadobili naklonost nastavnika koji igraju ključnu ulogu u izboru novih udžebenika.
Na snazi je antikorupcijski sporazum koji nakladnicima ograničava vrijednost promotivnih darova, stoga oni ne smiju biti skuplji od 100 kuna. Jučerašnjom objavom popisa odobrenih udžbenika nakladnici su krenuli u kampanje u kojima, kako tvrde, ne krše antikorupcijski sporazum, a nastavnike obasipaju ‘edukacijskim darovima’, piše Jutarnji list.
Profil poklanja ‘edukativne’ dekice
Profil je osmislio promotivni paket koji dijeli nastavnicima – uz kalendare dobivaju plavu dekicu s Einsteinovim citatom: ‘Nemam talent, samo sam strastveno znatiželjan’. Potonje im zamjera konkurencija jer ne vide nikakav edukativni karakter u tim donacijama.
Direktor Profila Daniel Žderić ističe da je vrijednost njihova poklona svega nekoliko kuna i da shodno tome ne krše antikorupcijski sporezam. Dodaje i da je namjena dekica za nastavu u prirodi.
Edukacija u restoranima pa plaćanje večere
Konkurenti Školske knjige tvrde da ista posluje na samom rubu potpisanog sporazuma jer je nedavno organizirala edukativni skup za nastavnike nakon čega su im platili večeru u restoranu. Manji nakladnici sumnjaju u edukativnost tih skupova.
MZOS je u vrstilo ukupno 3 451 naslov, od čega je njih 48 novoodobrenih. Nakladnici su samo povukli oko tisuću izdanja, a vrijednost udžbeničkog tržišta procjenjuje se na 300 milijuna kuna.