Pretraga

Ministarstvo pimpla sa zaključnim ocjenama na polugodištu: Ovo su novi momenti u priči

A- A+

Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak prekjučer je izletjela s izjavom da se već od ove godine vraćaju zaključne ocjene na polugodištu.  Odmah se nametnulo pitanje – hoće li se u tromom sustavu kakav je obrazovanje, uspjeti izvršiti sve potrebne predradnje za vraćanje navedene odredbe, s obzirom da izmjene zakona koje bi to propisale, nisu još ni u javnoj raspravi? Kratak odgovor je – neće.

Foto: srednja.hr

– Izmjenama i dopunama zakona i povjerenstvo koje je radilo na tome predviđa da se zaključivanje na polugodištu vrati, ali prije toga treba provesti javnu raspravu. Nažalost u međuvremenu se cijeli proces usporio. Zbog odluke da prije ulaska u e-savjetovanje treba proći još jednu proceduru u uredu Vlade što je bitno sve usporilo, rekla je jučer ministrica Blaženka Divjak za HRT i time opovrgnula svoje navode od prekjučer.

Dakle, ovogodišnji maturanti srednjih škola ipak neće dobiti zaključne ocjene na polugodištu, dok ostale čeka ta odredba naredne godine. Izuzetak su prvašići u osnovnim školama, koji po prijedlogu izmjena Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi, ipak neće dobivati zaključne ocjene nakon prvog polugodišta.

Nastavnici podijeljeni oko vraćanja zaključnih na polugodištu

Izdvojeni članak

Anketa: Maturanti nam otkrili prosječnu ocjenu koju su dobili na maturi

Kada je ministrica Divjak prekjučer najavila vraćanje zaključnih ocjena na polugodištu, kao argument nije navela nikakvu evaluaciju postojećeg sustava, nego je obrazložila da su za to ‘ponajviše zaslužni zahtjevi roditelja i učenika’.

Malo čudno da nisu navedeni i barem načelni argumenti nastavnog osoblja pa bili oni za ili protiv. Stoga smo mi odlučili upitati nekoliko srednjoškolskih profesora, kakav im je stav oko najavljenog vraćanja zaključnih ocjena na polugodištu.

– Smatram da je zaključivanje ocjena na polugodištu dobra odluka, samim time učenici, ali i roditelji imaju uvid u stvarno stanje na kraju polugodišta. Naime, događa se da učenici imaju negativan ishod na kraju polugodišta, a često to “zaboravljaju”. Zaključivanje ocjena na polugodištu nikako ne predstavlja dodatno opterećenje i posao za nastavnike, posebno ne sada kada imamo e-dnevnik. Sa zaključnom ocjenom i učenik i roditelj imaju povratnu informaciju koja ujedno usmjerava učenika koje predmete treba više učiti. Ako na polugodištu nema zaključne ocjene dio učenika ležerno shvaća loš uspjeh iz nekog predmeta i misli da ima dovoljno vremena da popravi svoj uspjeh do kraja godine. Na kraju krajeva zaključna ocjena može biti stimulativna, kako za učenike koji trebaju ispraviti slabiju ocjenu tako i za one koji bi htjeli popraviti uspjeh na kraju godine, smatra Željko Posavec, profesor u Srednjoj školi Ludbreg.

Njegov stav dijeli i profesorica u Drugoj ekonomskoj školi Zagreb.

– Moje osobno mišljene temeljeno na iskustvu direktnog rada s učenicima je da oni puno bolje izvršavaju svoje obveze, veća im je motivacija, ostvaruju bolja obrazovna postignuća u uvjetima zaključivanja na kraju prvog polugodišta. Zbog toga je i meni osobno puno lakše raditi u takvim okolnostima, kao i većini mojih kolega, govori nam profesorica Jelena Beroš.

Malo drugačiji stav ima profesorica sociologije i PiG-a u XVI. gimnaziji Zagreb. Ona smatra da ima stvari koje su potrebnije sustavu od vraćanja ove odredbe.

– Načelno se protivim zaključivanju ocjena na polugodištu jer to stvara nepotrebni dodatni pritisak na učenike i nastavnike, i to upravo pred Božić koji treba biti vrijeme spokoja u ovoj katoličkoj zemlji. Ipak, zaključivanjem ocjena učenici dobivaju realniji uvid u moguću zaključnu ocjenu na kraju školske godine. U svakom slučaju, umjesto zaključivanja ocjena na polugodištu, trebaju nam e-Dnevnik u svim školama te zainteresirani, savjesni i informatički pismeni roditelji i učenici, govori profesorica Sunčana Lea Kolbezen.

Čitatelji s velikom većinom glasova podržavaju postojeći sustav

Izdvojeni članak

Vraća se zaključivanje ocjena na polugodištu: Tko je mislio kunjati do svibnja, neka se brzo razbudi

Izmjena i dopune Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi, koje propisuju vraćanje zaključnih ocjena na polugodištu, nisu puštene u javnu raspravu, ali je dio javnosti svoj stav o ovom pitanju dao u našoj jučerašnjoj anketi.

Glasalo je nešto manje od 2.500 čitatelja, a najveći broj vas je iskazao protivljenje vraćanju zaključnih na polugodištu. Precizno 1.524 glasa ili 62.33% sudionika ankete dalo je podršku postojećem sustavu.

Trećina (32.92%) smatra da bi bilo bolje vratiti zaključne na polugodištu, dok svoj stav o ovom pitanju nema nepunih 5% sudionika ankete.

Screenshot: srednja.hr