Pretraga

Nastavnica u Hrvatskoj svojim učenicima omogućila obrazovanje po uzoru na finske fakultete

A- A+

Nastavnica Marlena Bogdanović deset godina se usavršavala na raznim stručnim edukacijama po cijeloj Europi, a ideja da bi i njezini učenici na nastavi mogli koristiti tablete za efikasnije učenje pala joj je na pamet tijekom posjeta Fakulteta za primijenjenu znanost u Helsinkiju. Zbog upotrebe nove tehnologije treba joj više vremena za pripremu sata, ali nije joj problem jer joj je najvažnija zahvalnost učenika.

foto: Anton Mezulić

Nastavnica Marlena Bodganović osobnim je angažmanom i uz pomoć roditelja opremila učionicu u Osnovnoj školi Tučepi Marlena Bogdanović sa 20 tableta. Bez potpore Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta svojim je đacima osigurala suvremeno obrazovanje po uzoru na predavanja u najrazvijenijim svjetskim i europskim gradovima, piše Index.

Izdvojeni članak

Doznajte koliko vremena hrvatski srednjoškolci provode na internetu

Ideju za moderniziranje učionice dobila tijekom posjeta fakulteta u Helsinkiju

– Ideja za ovakav način nastave mi je prvi puta pala na pamet na Fakultetu za primijenjenu znanost u Helsinkiju. Iako se tad radilo o studentima ipak sam tada prvi put vidjela da za ovako nešto ne moramo imati neku futurističku učionicu i da tako mogu raditi i na drvenim klupama, objasnila je učiteljica Marlena Bogdanović.

Smatra kako je u današnjem svijetu djecu prekasno obrazovati o informatici i korištenju najnovije tehnologije tek u petom razredu osnovne. Ključan razlog je to što većina njih već u ranoj dobi počinje koristiti razne elektroničke uređaje pa se do desete godine stvore određene navike o korištenju pametnih telefona ili računala.

– Roditeljima sam prezentirala sva europska iskustva i dala im ideju da nabavimo tablete i paralelno radimo s papirnatim i digitalnim udžbenicima budući da su neke izdavačke kuće već izbacile udžbenike i u digitalnoj formi. Htjela sam im pokazati da informatika nije poseban predmet već da se od prvog razreda djeca uče odgovornom korištenju tehnologije, kaže učiteljica Bogdanović.

Izdvojeni članak

Reformom kurikuluma gimnazije postaju kvalitetnija osnova za fakultet

Za novi pristup na nastavi educirala se deset godina

Trenutno je jedina učiteljica u Hrvatskoj koja radi s djecom na ovakav način. Za novi pristup educirala se deset godina. Kako bi pripremila kvalitetan, interaktivan školski sat treba joj više vremena, a trenutno to sve radi samo zbog zahvalnosti svojih đaka, jer u Hrvatskoj ne postoji način da se adekvatno nagrade nastavnici koji nude više od prosjeka.

Najveći problem pojavio se tijekom nabavljanja opreme. Nastavnica iz Tučepa kaže kako je za pomoć zvala Hrvatsku akademsku istraživačku mrežu Carnet, koja provodi digitalizaciju hrvatskih škola.

– Rekli su mi da za digitalizaciju jedne učionice treba 198.000 kuna, što znači da jedan tablet stoji oko 4500 kuna. Toliko će stajati taj plan digitalizacije za 150 škola koji se namjerava uvesti u narednih 10 godina i to je nenormalno skupo, a ne mora biti. Nema logike da dijete od 7 godina ima tako skup tablet. Tad sam krenula sama tražiti dobavljače i našla sam jedva jednog koji je uspio od iste vrste nabaviti 20 njih i koštali su po komadu oko 100 eura. Sveukupno je stajalo 20.000 kuna, roditelji su financirali tablete na koje smo preuzeli digitalne udžbenike koje imaju dvije izdavačke kuće, izjavila je nasstavnica Marlena Bogdanović za Index.

Izdvojeni članak

Novim kurikulumom se u strukovne uvode sektori i podsektori željenih zanimanja

Koriste igre, a uče se i o sigurnosti na internetu

Njezini učenici sada iste zadatke rade na papiru pa ih prepisuju u tablete. Uče se služiti mailom i porukama, a skinuli su i besplatne aplikacije za crtanje te pisanje. Koriste i besplatne igre za zbrajanje i oduzimanje, a uče se i o sigurnosti na internetu.

Kako bi se izbjegle neželjene posljedice prekomjernog ‘buljenja u ekran’ djeca za tabletom provedu svega deset minuta dnevno. Osim toga, nakon što završe rad na ovim modernim edukacijskim alatima obavezno imaju i deset minuta vježbanja i istezanja.

– Svi moji učenici su u nekom sportskom klubu, meni je sport uvjet za bavljenje tehnologijom, to mu je protuteža. Čak i kad nemamo tjelesni po rasporedu mi vježbamo, objasnila je proaktivna nastavnica Bogdan kako se nakon svake aktivnosti treba pobrinuti da se ponište negativne posljedice.