Pretraga

Neki ne mogu mrdnuti pod satom, a drugi ističu da su prijetnje profesora kontraproduktivne

A- A+

Pravilnik o kriterijima za izricanje pedagoških mjera definirao je kako sankcionirati prijestupe učenika tijekom nastave. Ti su prekršaji nedopušteni i od prije, međutim, sada ravnatelji, profesori i đaci znaju što je i koliko zabranjeno. Tijekom uvođenja Pravilnika najavljivale su se oštrije mjere pa smo odlučili provjeriti jesu li profesori postali stroži u novoj školskoj godini.

foto|www.srednja.hr

Na početku školske godine sve su škole u Hrvatskoj morale prilagoditi svoje statute s novim Pravilnikom o kriterijima za izricanje pedagoških mjera.

Njime je strogo definirano da se pedagoške mjere izriču zbog povrede dužnosti, neispunjavanja obveza, nasilničkog i drugog neprimjerenog ponašanja, koje je definirano u četiri kategorije: lakša, teža, teška i osobito teška. U medijima su se najavljivale oštrije mjere pa smo odlučili provjeriti što se i koliko promijenilo u pristupu profesora prema učenicima.

Izdvojeni članak

[INFOGRAFIKA] Za najteže prekršaje srednjoškolci bi mogli ‘letjeti’ iz škole

‘Ne smijemo više ni mrdnit pod satom’

– Jesmo, osjetili smo promjene uvođenjem novog Pravilnika, ne smijemo više ni mrdnit pod satom. Samo izmišljaju nove stvari, a ne mogu poboljšati stare, požalio se Luka iz Srednje ekonomske škole braće Radić kako se kod njih najviše promijenilo to što profesori postaju bahati i samo se prijete da će biti sankcija.

Ravnatelj Čečura iz XIII. gimnazije Zagreb ističe nam kako su vika i prijetnje uvijek kontraproduktivne te da učenici slušaju svoje nastavnike samo ako su kvalitetni i stručni u onome što predaju.

Zabrane, kao što je ona za korištenje mobitela, imaju od početka. Uvođenje novog Pravilnika važno im je da mogu iskoristiti adekvatnu sankciju za određeni prekršaj pa su statut uskladili s novinama. A kako će se on realizirati ovisi o profesoru koji radi na satu i provodi mjere.

Izdvojeni članak

Odzvonilo problematičnim učenicima: Opomena pred isključenje prenosit će se u više razrede

‘Niti jedan pravilnik nam neće pomoći ako mi nećemo dobro raditi svoj posao’

– Ako je profesor ovladao situacijom onda njemu ni ne treba pravilnik, a ako nema kontrolu u razredu, onda mu nikakva pravila na papiru ne mogu pomoći. Ima učenika koji kod jednog profesora slušaju, a kod drugih ne. Što mislite, gdje je problem? Ja uvijek mislim da je problem u profesoru. Niti jedan pravilnik nam ne ne može pomoći, ako mi nećemo dobro raditi svoj posao, zaključio je ravnatelj Želimir Čečura.

Prema učenici iz Rijeke, i u Gimnaziji Andrije Mohorovičića su postrožili pristup prema neprimjerenom ponašanju tijekom sata.

– Kolege iz razreda su primjerenim sankcijama kažnjene za korištenje telefona. Ja ne koristim mobitel na satu, ali ta dva dečka jesu te su im ih oduzeli i zvali ih na razgovor s ravnateljem, a kasnije su im i roditelje zvali u školu, rekla je Anamaria iz Rijeke te nam otkrila kako i većina profesora ne koristi svoje informacijsko-komunikacijske uređaje tijekom nastave, ali postoji i jedan koji je gotovo uvijek na svom pametnom telefonu.

Izdvojeni članak

Pedagoške mjere u školama: Isključenja iz nastave vrtoglavo narasla, dok je broj opomena udvostručen

Pravilnik pedagošku mjeru definira kao korigiranje ponašanja djeteta

U nastavku razgovora, ravnatelj Čečura je istaknuo kako je zapravo najvažnije to što Pravilnik pedagošku mjeru definira kao korigiranje ponašanja djeteta, a taj su detalj, prema ravnateljici šibenske gimnazije, pozitivno isticali i roditelji.

– Kroz razgovor s roditeljima smo zaključili da su oni zadovoljni s novim pravilnikom. On je prošao i javnu raspravu pa smo ga i mi uskladili sa školskim statutom. Pravilnik je poprilično zadan, ali neke stvari su kod nas bile čak i rigoroznije, kao što je slučaj kod izostanaka. Sada su nam djeca tu malo profitirala, kaže Ivanica Belamarić iz Gimnazije Antun Vrančić u Šibeniku te ističe kako u njihovoj školi svi profesori znaju da ni njima ne smiju zvoniti mobiteli, ako već za to sankcioniraju učenike.

Učenici, koje smo kontaktirali, uglavnom se slažu da je dobro poticati ih na kvalitetniji pristup prema nastavi, jer se u takvoj atmosferi lakše fokusiraju na satu.

– Kod nekih profesora se moraju predati mobiteli prije nastave, ali to ovisi o profesoru. Mislim da je to dobro, jer smo onda prisiljeni koncentrirati se na gradivo, istaknula je Ivona iz II. gimnazije Varaždin te dodala da profesori u njihovoj školi ne koriste telefone pod nastavom, ali nekim profesorima ponekad znaju zvoniti za vrijeme sata pa napuste razred da bi se javili.