Riječki sedmaši i osmaši nastavljaju svoje građansko obrazovanje: Od ove školske godine GOO i u višim razredima
Nakon što je u školskoj godini 2016./2017. u šest riječkih škola eksperimentalno uvedena izvannastavna aktivnost Građanskog odgoja i obrazovanja u pete razrede, s ovom školskom godinom tadašnji petaši a današnji sedmaši nastavit će svoje građansko obrazovanje. Za tu je svrhu izrađen i novi priručnik ‘Učenici građani: informirani, aktivni i odgovorni’, namijenjen upravo učenicima sedmih i osmih razreda. Na taj je način učenicima osiguran kontinuitet građanskog obrazovanja do kraja osnovne škole, a riječki model GOO-a dosad je prepoznalo i 11 drugih gradova i županija.
Riječki učenici koji su u školskoj godini 2016./2017. u šest osnovnih škola eksperimentalno krenuli pohađati izvannastavnu aktivnost Građanskog odgoja i obrazovanja, a s njome nastavili u šestom razredu, imat će priliku građanski se obrazovati do kraja osnovne škole.
Kontinuitet građanskog obrazovanja do kraja osnovne škole
Naime, nakon eksperimentalne provedbe GOO-a po tzv. riječkom modelu u školskoj godini 2016./2017., naredne školske godine u provedbu su se uključile ukupno 24 riječke osnovne škole pa su tako dosad GOO imali prilike pohađati riječki petaši i šestaši. Svoje građansko obrazovanje moći će nastaviti u sedmom i u osmom razredu.
Naime, u pet riječkih osnovnih škola GOO će se ove školske godine provoditi eksperimentalno u sedmom i osmom razredu. Za tu je svrhu izrađen i novi priručnik ‘Učenici građani: informirani, aktivni i odgovorni‘, a uz njega je izrađen i popratni program namijenjen učiteljima provoditeljima. Novi priručnik obrađuje 30 važnih tema poput demokracije, civilnog društva, pluralizma, tolerancije, pravde, očuvanje okoliša, migracija, radničkih prava, ljudskih prava, volontiranja, patriotizma, feminizma, političkih stranaka, spolne i rodne ravnopravnosti, društvenog poduzetništva, građanskog aktivizma itd.
Tzv. riječki model Građanskog odgoja i obrazovanja, koji se provodi kao izvannastavna aktivnost a koju predlažu osnivači škola (gradovi ili županije), prepoznalo je 11 drugih gradova i županija koji su se Rijeci obratili sa zamolbom za preuzimanjem programa i pripadajućeg priručnika.
Šalaj: ‘Jedino u prostorima koje država ne kontrolira u potpunosti, lokalne vlasti mogu pokušati implementirati programe GOO-a’
Berto Šalaj, profesor na zagrebačkom Fakultetu političkih znanosti, ujedno i recenzent novog priručnika za GOO, izrazio je skepsu da će uskoro u Hrvatskoj na nacionalnoj razini na vlast doći politička klasa koja razumije važnost građanskog odgoja i obrazovanja.
– Jedino u ovim nišama, prostorima koje država ne kontrolira u potpunosti, pojedine lokalne organizacije i vlasti, mogu pokušati implementirati programe građanskog odgoja i obrazovanja. Odavde je krenula praksa, koja je postala uzor drugim gradovima i županijama. Na taj način ćete održavati tu vatru građanskog odgoja i obrazovanja živom, sačuvati je za neka bolja vremena, za neka vremena u kojima ćemo dočekati ili ćemo sami stvoriti okolnosti, političare koji će htjeti čuti i shvatiti koliko je građanski odgoj važan, rekao je Šalaj u Rijeci na predstavljanju novog priručnika za sedmaše i osmaše.
U iščekivanju vremena u kojem će politika htjeti čuti i shvatiti koliko je Građanski odgoj važan na nacionalnoj razini, u videu pogledajte kako izgleda njegova provedba u Rijeci.