Pretraga

U Srednjoj školi Zaprešić već deset godina razvijaju interdisciplinarnu nastavu

A- A+

Srednja škola Ban Josip Jelačić u Zaprešiću je osnovana prije 12 i pol godina. S interdisciplinarnom nastavom krenuli su već u trećoj godini njihovog rada. Kako bi pružili moderno obrazovanje svojim đacima, organizirali su školske sate s po dva profesora iz različitih predmeta, koji bi učenicima predstavljali istu temu iz dva različita kuta gledišta. Ovaj inovativni pristup do danas su razvili u projektnu nastavu, a prije tri godine počeli su i s provedbom novog kurikuluma, zbog kojeg su jedan kabinet prenamijenili u ukupno četvrtu informatičku učionicu.

– Projektna nastava kod nas se krenula razvijati već u drugoj, trećoj godini rada naše škole. Mi smo za to vrijeme tada imali jednu avangardu interdisciplinarne nastave. I zaista smo se trudili, ali nam je bilo teško tako nešto imati na duge staze pa smo to malo proširili i promijenili oblik te krenuli u projektnu nastavu kakvu imamo danas, objasnio nam je pedagog Srednje škole Ban Josip Jelačić Miroslav Miljković te istaknuo kako kroz izradu projekata učenike vode profesori iz po tri ili četiri različita predmeta.

Svake školske godine u školi odrede neku široku temu te potaknu učenike da ju u grupama obrade na način koji im odgovara. S obzirom na to da su kombinirana škola s čak devet različitih programa, skupine često tvore đaci iz različitih smjerova pa se kroz projektnu nastavu uče suradnji i interdisciplinarnom pristupu, vještine koje postaju sve važnije u 21. stoljeću.

Izdvojeni članak

Kvaliteta obrazovanja strukovnih škola ovisi o individualnom angažmanu ravnatelja i profesora


Zgrada škole napravljena po uzoru na Nove dvore Jelačićeve

Najveći hrvatski ban porijeklom je iz zaprešićkog kraja pa je srednja škola napravljena po uzoru na Nove dvore Jelačićeve, jedinstveni spomenik kulturno-povijesne baštine, udaljen svega kilometar i pol od središta Grada. – Zgrada je dosta slična središnjem dijelu. Sam ulaz u školu i katovi podsjećaju na ‘Dvore’, a ima i po krilo sa svake strane, što je klasični izgled dvoraca općenito, ali naravno da se zbog funkcionalnosti izgled ovog spomenika nije u potpunosti prenio na našu zgradu, objasnio je Miljković.

Učenici projekte realiziraju uglavnom izvan nastave

– Oni svoje projekte realiziraju uglavnom izvan nastave. Međutim, to se ne ubraja u izvannastavnu aktivnost. Sudjelovanje nije obavezno, ali odaziv je svejedno vrlo dobar. Recimo, u 2014. smo kao glavnu temu imali Prava čovjeka pa su učenici izradili čak 13 različitih projekata, rekao nam je Miljković.

Đaci jedine srednje škole u Zaprešiću prošlogodišnju temu Prava čovjeka su kroz grupni rad obradili na skoro sve moguće načine pa su napravili i prezentirali radove kao što su Pravo na zdravi obrok, Pravo na svoj izgled, Pravo na znanost, Prava i odnosi u trgovini, MyChoice i ostalo.

– U svibnju imamo Dan projektne nastave, kada se zapravo izlažu svi ti projekti. Učenici pokazuju na čemu su radili i do čega su došli. Zaista bude raznolikih rješenja, od provedenih istraživanja do snimljenih filmova. Dopuštamo im veliku širinu i uvijek nas veseli taj dan, jer nikada ne znamo što ćemo sve čuti od učenika, objasnio je pedagog Miljković, koji uz redovite obaveze vodi i filmsku grupu pa pomaže učenicima koji se za Dan projektne nastave odluče napraviti film.

Škola sudjelovala u međunarodnom projektu Goethe-Instituta

Između ostalog, tijekom prošle godine kao škola su sudjelovali u projektu ‘Dvostruki teret – Učenje o nacionalsocijalizmu i holokaustu u Europi’, čiji je nositelj bio Goethe-Institut. Na projektu su bili partneri s po jednom školom iz Koprivnice, Mađarske, Srbije i Bosne.

Izdvojeni članak

Bračko čudo: Upoznajte jednu od najboljih klesarskih škola u Europi


U školi i sportska dvorana s 1.000 sjedećih mjesta

Zaprešić, iako nije osnivač, odlučio je iskoristiti izgradnju škole pa je i sam uložio dodatna sredstva kako bi realizirao potrebe svojih građana, ali i poboljšao sam standard ove obrazovne ustanove. Zato su izgrađena dva velika igrališta na otvorenom, a u školi se nalazi i sportska dvorana s čak 1.000 sjedećih mjesta. – Škola je izuzetno dobro opremljena. I inicijalno je to bilo kvalitetno, ali tijekom 12 godina postojanja konstantno se ulaže u novu opremu pa sada imamo četiri informatičke učionice. Osim toga, svaki razred ima računalo, projektor i platno pa u školi imam ukupno 200 računala, istaknuo je pedagog Miljković kako su tehnički vrlo napredni.

Učenici iz Zaprešića su napravili dokumentarac koji je osvojio prvu nagradu na dubrovačkom DUFF-u, u međunarodnoj konkurenciji autora od 16 do 20 godina, a veliki uspjeh postigao je i na festivalu u Chicagu, gdje je dobio prvu nagradu u kategoriji za mlade.

– Cilj projekta je bio da sudionici kroz neku vrstu umjetničkog izražavanja obrade tu temu. Mi i Mađari smo snimali filmove, a naši učenici napravili su dokumentarac ‘Simboli mržnje’. Đaci iz Bosne i Srbije su imali kazališnu predstavu, a đaci iz Koprivnice, gdje je bio ustaški logor Danica, su napravili jednu intervenciju na otvorenom, kroz koju su mapirali grad Koprivnicu, prepričao je Miljković, koji je u projektu sudjelovao kao mentor pri izradi filma.

Film ‘Simboli mržnje’ na nastavi žele prikazivati profesori diljem Hrvatske

Osim velikog uspjeha u Dubrovniku i SAD-u, film je prikazan i na Festivalu o pravima djeteta, a odlično je odjeknuo i među hrvatskim nastavnicima pa profesori iz raznih škola redovito zovu jer ga žele koristiti na satu građanskog odgoja ili satu razrednika.

– Film ćemo objaviti javno tek negdje u rujnu, jer nam je plan slati ga i na druge festivale tijekom ove školske godine. Pošaljemo ga školama koje nas traže, a za sljedeću godinu ću tražiti i potporu od Ministarstva da napravimo DVD izdanje i da ga pošaljemo svim školama u Hrvatskoj. Ako ne, objavit ćemo ga na YouTubeu pa ćemo poslati mail svim školama da ga mogu iskoristiti u nastavi, rekao nam je Miroslav Miljković.

Uz brojne projekte, koji nadograđuju osnovnu nastavu, u školi su zadovoljni i natprosječnim rezultatima koji njihovi učenici postižu na ispitima vanjskog vrednovanja iz hrvatskog, stranih jezika i matematike, iako nisu isključivo gimnazija pa moraju osigurati kvalitetu u svim usmjerenjima.

Izdvojeni članak

Zadarska škola otvorila prvu solarnu punionicu električnih automobila u Hrvatskoj

Škola u Zaprešiću partner i Republici Njemačkoj

Škola je partner i Republici Njemačkoj pa njihovi đaci četverogodišnjih programa imaju priliku fakultativno učiti njemački jezik i položiti drugi stupanj ‘Deutsche sprachdiplome’.

S drugim stupnjem Njemačke jezične diplome, koji se može položiti u 41 hrvatskoj školi, učenici imaju dovoljno znanja i službenu potvrdu za upis na njemačke studije pa ne moraju polagati inače obvezan ispit iz jezika.

– S tom diplomom oni mogu bez ikakvih zapreka i raditi u Njemačkoj, jer imaju dokazano znanje jezika njihovom službenom metodologijom. Zato je to jedan sjajan program za učenje stranih jezika, koji im je besplatan. Tako da, recimo, naši tehničari računalstva, koji će završiti srednju po novom kurikulumu, s ovim DSD-om mogu jako lako naći posao u inozemstvu, istaknuo je Miljković kako se s modernim programom u ICT-u i znanjem iz jezika njihovim đacima otvaraju brojna vrata.

Pogledajte u fotogaleriji na dnu kako to sve izgleda u praksi.