Pretraga

Nastavnici matematike dobivaju besplatne obrazovne materijale: Izradili ih studenti

A- A+

Studenti Prirodoslovno-matematičkog fakulteta (PMF) u Zagrebu izradili su obrazovne materijale kojima će nastavnici matematike učenike moći podučavati o financijskoj pismenosti. Materijali su namijenjeni za učenike od sedmog razreda osnovne škole do četvrtog razreda srednje škole, a obuhvaćaju i svakidašnje teme poput valuta, štednje, proračuna, plaća i mirovinskog osiguranja.

dani financijske pismenosti pmf zagreb, ljudi sjede u dvorani tipa amfiteatra i slušaju predavanje

Dani financijske pismenosti na PMF-u u Zagrebu | foto: PMF Zagreb

Nastavnici matematike uskoro će besplatno moći preuzeti obrazovne materijale o financijskoj pismenosti. Studenti Matematičkog odsjeka PMF-a u Zagrebu izradili su pod vodstvom profesora Matije Bašića i Željke Milin Šipuš materijale kojim će nastavnici matematike učenike moći podučavati o osnovama financijske pismenosti.

‘Ne mora to biti kontinuirano, već pojedini satovi koji će dati dinamiku’

– Usmjereni smo na matematički način razmišljanja – sustavnost, organiziranost, kritičko donošenje odluka i provjeru informacija. Kod učenika želimo potaknuti bolje razumijevanje financijskih pojmova ključnih za odgovorno upravljanje osobnim financijama i motivirati ih da prepoznaju na koja se svoja znanja mogu osloniti kako bi matematiku primijenili u praktičnim životnim situacijama. Ne mora to biti kontinuirano, već pojedini satovi koji će dati dinamiku unutar polugodišta ili nastavne godine, rekao je profesor Matija Bašić na Danima financijske pismenosti na PMF-u.

Materijali su izrađeni u sklopu projekta Financijska pismenost u suvremenom matematičkom obrazovanju. Namijenjeni su učenicima od sedmog razreda osnovne škole do četvrtog razreda srednje škole, a doticat će se i tema iz svakidašnjeg života poput valuta, štednje, proračuna, plaća i mirovinskog osiguranja. Materijali će uskoro biti dostupni ovdje, a moći će se koristiti i za međupredmetnu temu Poduzetništvo.

Izdvojeni članak
tonka ekonomka financije

O ovome se u školi ne uči dovoljno: Troje profesora napravilo je besplatan priručnik za financijsko opismenjavanje

‘Nisam imao ideju koliko što košta’

Kako će poučavanje o financijskoj pismenosti izgledati u praksi na Danima financijske pismenosti mogli su se uvjeriti i učenici za koje je organizirana simulacija rada mjenjačnice. Učenici su u praksi rješavali zadatke je li bolje razmijeniti novac u domaćoj ili stranoj državi, naučili koja je razlika između kupovnog, prodajnog i srednjeg tečaja, a upravo takve teme bit će dio obrazovnih materijala. Učenici su računali i koliko je potrebno raditi za najnoviji mobitel.

– Bilo mi je zabavno ispunjavati tablice jer nisam imao ideju koliko što košta, kazao je učenik Benjamin, dok je njegov kolega Leopold rekao kako mu se sviđala interaktivnost na simulaciji mjenjačnice, ali da su ga iznenadili troškovi preračunavanja.