Nastavnici ‘spustili’ ministrici anketom o online nastavi: ‘Trebala bi dati neopozivu ostavku’, ‘ponaša se kao Borg’
Prije desetak dana Ministarstvo znanosti i obrazovanja objavilo je rezultate ankete o nastavi na daljinu. U anketi je sudjelovalo nešto više od četiri tisuće nastavnika, a rezultati su bili izrazito povoljni – posebno u dijelu koji se tiče potpore koju dobivaju od strane Ministarstva. No, anketa koju su nastavnici okupljeni u grupu 45 minuta proveli među svojim i članovima ostalih nastavničkih grupa na Facebooku, pokazala je potpuno drugačiji rezultat – u online nastavi upravo im je najproblematičniji izostanak podrške MZO – a.
Značajan broj učitelja u nastavi na daljinu radi i više od osam sati dnevno, ali u organizaciji nastave nemaju dovoljnu podršku resornog Ministarstva, pokazali su rezultati ankete koju je nastavnička grupa 45 minuta provela na 1.992 nastavnika.
– Nakon svega, ministrica bi trebala dati neopozivu ostavku. Možda ju preduhitre i loši rezultati na predstojećim izborima, komentar je jednog od sudionika nastavničke ankete.
Ocjena nastave na daljinu tek je 2,43
Uvjerljiva većina sudionika ankete koju su proveli sami nastavnici uopće se ili uglavnom ne slaže s tvrdnjom ‘zadovoljan sam podrškom koju nam pruža ministarstvo u provedbi nastave na daljinu’. Tu napomenimo kako su rezultati ankete ministarstva, čiji uzorak sudionika također nije bio statistički reprezentativan, pokazali suprotno – da se 87% ispitanika se u potpunosti ili uglavnom slaže da je potpora koju im daju CARNet i Ministarstvo znanosti i obrazovanja dobra.
U anketi grupe 45 minuta podršci i organizaciji nastave na daljinu od strane MZO-a nastavnici su dali tek ocjenu dovoljan, točnije 2,43.
– Smatram da je učiteljima potrebna veća potpora od strane MZO-a. Učitelji se nalaze u jako nezahvalnoj situaciji jer su roditelji, razumljivo, frustrirani time što se nastava odvija online. Većina njih nije informatički pismena, velik broj roditelja bori se k tome i s poslovnim i egzistencijalnim pitanjima, što često rezultira napadom na učitelje, koji su prva linija obrane u ovoj situaciji. Učitelji provode većinu dana na pripremu zadataka, ispravljanje učeničkih uradaka te na odgovaranje roditeljima na mail. Pritom često ne nailaze na razumijevanje roditelja, ne osjećaju potporu MZO-a. K tome se još i provjerava njihova prisutnost na platformi, što je vrlo demotivirajuće. Smatram da su učiteljima potrebni konkretni savjeti. Dobro bi došao neki kontakt kome se mogu obratiti za pitanja. Primjerice neki direktni kanal komunikacije MZO-a i učitelja. Također bi bilo potrebno često provoditi ovakve ankete, pomoću kojih bi se došlo do problema i konkretnih rješenja tih problema. Ali da ne ostane na tome, već da se iskustva, stavovi i ideje učitelja zaista uzmu u obzir pri daljnjem planiranju, oblikovanju i provođenju nastave na daljinu, piše jedan od sudionika ankete nastavničke grupe 45 minuta.
Nezadovoljstvo kvalitetom Upute za vrednovanje
Uz problem izostanka podrške, učitelji su, pokazuje to ova ankete, nezadovoljni kvalitetom Upute o vrednovanju u nastavi na daljinu. Brojni su u komentarima istaknuli kako je vrednovanje na daljinu ‘neregularno’ i da je dio uputa u potpunosti nerealan i neprimjenjiv u ovakvom obliku nastave.
– Smatram da u MZO nisu upoznati sa stvarnim stanje na terenu. Ne poznaju situaciju u obitelji niti životnu sliku naših učenika. Sve smjernice su dane za neke idealne uvjete u kojima se uopće na razmišlja o tome gdje učenik živi, kako i na koji način provodi svoje vrijeme u svom domu i pod kojim uvjetima. Nije dovoljno reći da su dani tablet i kartica dovoljni za održavanje nastave jer nisu! Neki učenici žive u toliko teškim uvjetima da je to nepojmljivo našem ministarstvu, a posebno ministrici koja nerazumno očekuje da svi imaju mirni kutak i osigurane uvjete za rad, od djece do učitelja. Ne vjeruje se učiteljima niti se uvažavaju njihove primjedbe iako i među nama ima onih koji su se potpuno pogubili i kao da su sa neke druge planet. Mogla bih reći da ministrica nameće pravila pod svaku cijenu i da ju nije briga ni za djecu, niti za roditelje, a najmanje za učitelje. Ona se ponaša kao robotizirani BORG koji mora izvršiti svoj PROJEKT bez obzira na žrvte koje će ostati nakon izvršenja istog!, istaknuo je drugi sudionik ili sudionica ankete.
Mnogi rade i preko osam sati, a edukacije u sklopu ‘Škole za život’ nisu im koristile
Od 1.992 sudionika ankete grupe 45 minuta, čak 970 nastavnika istaknulo je da radi od osam do deset ili čak više od deset sati u danu. Istaknuli su to i u pitanju koje se tiče odnosa rada u klasičnoj i online nastavi – većina kaže kako sada više vremena i energije ulaže u pripremu nastave. Isto tako, oko 90% sudionika nastavničke ankete reklo je da je nastavnicima potrebna dodatna podrška jer se trenutno osjećaju kao da su u organizaciji nastave na daljinu prepušteni sami sebi.
Većina sudionika ankete (1.105 od 1.992) istovremeno ističe i kako im edukacije u sklopu ‘Škole za život’ nisu uopće pomogle u provedbi nastave na daljinu.
Sudionici ankete podijeljena su mišljenja oko toga ulažu li učenici više vremena sada u obavljanje zadataka ili u klasičnoj nastavi, ali se uglavnom ili u potpunosti slažu da učenici redovito izvršavaju svoje zadaće, da poštuju pravila komunikacije u online okružuju, te da se učenici dobro snalaze u sustavu za udaljeno učenje kojeg koriste.
Cjelovite rezultate ankete o online nastavi koju je provela nastavnička grupa 45 minuta možete vidjeti u nastavku. Napomena: ako vam dokument nije vidljiv, potrebno je osvježiti stranicu.