Nije sve u modernoj tehnologiji: Grafoskop se i dalje koristi u obrazovanju, ali vrlo rijetko
Nedavno smo naše čitatelje u anketi upitali koriste li grafoskop u školi. Većina ispitanika odgovorila je da su grafoskope u potpunosti zamijenili projektorima, no postoje i oni koji kažu da taj stari uređaj i dalje ima svoje dužnosti u obrazovanju.
Grafoskop ima bogatu povijest u obrazovanju. To je uređaj koji omogućuje projiciranje slika, tekstova i grafika na velikom platnu ili zidu, čime se olakšava prenošenje informacija u učionici. Njegova upotreba bila je ključna u vrijeme kada digitalna tehnologija nije bila prisutna u obrazovnom sustavu. Nastavnici su koristili grafoskop za prikazivanje dijagrama, ilustracija i čak tekstova s knjiga kako bi svojim učenicima olakšali razumijevanje gradiva.
Međutim, s razvojem tehnologije, digitalni projektori, računalne prezentacije i interaktivni nastavni alati postali su sveprisutni u školama. To je dovelo do smanjenja upotrebe grafoskopa u svakodnevnoj nastavi, jer su ti noviji alati omogućili veću interaktivnost i bolju prilagodbu nastave. Kako bismo saznali u kojoj se mjeri grafoskopi još koriste u školama, odlučili smo napraviti prigodnu anketu čije rezultate možete vidjeti u nastavku.
Rezultati ankete sugeriraju da, iako se grafoskop više ne koristi često, još uvijek postoji značajan broj ljudi koji cijene njegovu praktičnost u određenim situacijama. To je posebno vidljivo u odgovorima 33 ispitanika koji su izjavili da ga koriste u iznimnim situacijama, dok 49 ispitanika kaže da ga koriste često.
No, dok su neki uvjereni da grafoskop ima svoje mjesto u suvremenom obrazovanju, drugi smatraju da je vrijeme da se potpuno prebaci na suvremenije tehnologije. Takvih je u ovom slučaju većina, što je vidljivo iz naših rezultata ankete. Čak 341 ispitanik kaže da se grafoskop u školi više ne koristi te da je u potpunosti zamijenjen projektorom ili nekim drugim komadom tehnologije.