Objavljene Smjernice za rad s učenicima s teškoćama: Na 128 stranica definirano kakva pristup prema koji učenici
Na čak 128 stranica, Smjernice za rad s učenicima s teškoćama, koje je Ministarstvo znanosti i obrazovanja objavilo ovoga tjedna, opisuju razvojne osobitosti učenika s pojedinim teškoćama te definiraju pristup kojim im nastavnici mogu olakšati savladavanje gradiva.
Ministarstvo znanosti i obrazovanja objavilo je Smjernice za rad s učenicima s teškoćama kao okvir za planiranje, realizaciju i vrednovanje odgojno-obrazovnog procesa učenika s teškoćama namijenjene učiteljima, nastavnicima, stručnim suradnicima i ravnateljima osnovnih i srednjih škola koje provode redovite nastavne programe/kurikulume.
– Smjernice mogu biti polazište svakom sudioniku u odgojno-obrazovnom procesu neovisno o obrazovnom programu/kurikulumu kojeg provodi školska ustanova ili druga javna ustanova koja provodi djelatnost odgoja i obrazovanja. Riječ je o razvojnom i trajno otvorenom dokumentu podložnom periodičnim promjenama ukoliko se tijekom njegove praktične primjene pokaže potreba za njegovom doradom i poboljšanjem, poručuju iz Ministarstva.
Smjernice za rad s učenicima s teškoćama svojim sadržajem, ističu iz MZO-a, obuhvaćaju upute o prepoznavanju učenika s teškoćama u razvoju, procesima procjene njihovih odgojno-obrazovnih potreba te o planiranju, implementaciji i vrednovanju procesa učenja i poučavanja učenika s teškoćama u razvoju.
– Također, Smjernicama se opisuju uloge različitih sudionika odgojno-obrazovnih procesa i primjereni oblici podrške učenicima. Uređene su tako da učiteljima, nastavnicima i stručnim suradnicima osiguravaju temeljne informacije o bitnim sastavnicama individualiziranoga kurikuluma i upućuju ih na dodatne izvore za učenje, poštujući pritom profesionalnu autonomiju svakog djelatnika koji sudjeluje u procesu odgoja i obrazovanja učenika, zaključuju iz Ministarstva.
PROUČITE SMJERNICE:
Ako vam se dokument ne učitava, osvježite stranicu.