Pretraga

Objavljeno koliko učenika već godinu dana zbog korone ne ide u školu, jedno područje je posebno problematično

A- A+

Za 168 milijuna djece diljem svijeta škole su bile zatvorene gotovo čitavu godinu, kao rezultat COVID-19 lockdowna, izvijestio je UNICEF. Za oko 214 milijuna djece globalno, odnosno jedan od sedam učenika, propustilo je tri četvrtine nastave uživo.

Foto: Pixabay

UNICEF je objavio izvješće vezano uz obrazovanje tijekom epidemije. Zbog općeg lockdowna u pojedinim zemljama, škole diljem svijeta počele su se zatvarati prije otprilike godinu dana.

Najlošije stanje na području Latinske Amerike i Kariba

Analiza koju je proveo UNICEF pokazala je kako su u 14 zemalja diljem svijeta škole ostale većim dijelom zatvorene od ožujka 2020. do veljače 2021. Dvije trećine tih zemalja nalazi se na području Latinske Amerike i Kariba, i na tom području pogođeno je 98 milijuna školaraca. Od ovih 14 zemalja najveći broj dana bile su zatvorene škole u Panami.

– Kako se približavamo prvoj godini pandemije covida-19, ponovno se prisjećamo katastrofalne izvanredne situacije u obrazovanju koju je uzrokovao lockdown. Kako dani prolaze, djeci su nedostupna podučavanja ‘licem u lice’ te zbog toga zaostaju, s tim da oni najmarginaliziraniji plaćaju najvišu cijenu, rekla je Henrietta Fore, izvršna direktorica UNICEF-a.

Dodala je i kako si za tu djecu ne možemo priuštiti još jednu godinu limitirane ili bez nastave uživo, u školskim klupama.

– Ne smijemo štedjeti na trudu da škole ostanu otvorene, a njihovo otvaranje mora biti u prvom planu kada dolazi do popuštanja mjera, ističe Fore.

Izdvojeni članak

Pitali smo HZJZ zašto su faksevi i dalje zatvoreni dok škole i kafići rade, ovo je njihov odgovor

UNICEF: Otvaranje škola mora biti prioritet vlada

Iz UNICEF-a upozoravaju kako zatvaranje škola ostavlja razorne posljedice kada je u pitanju učenje i dobrobit djece. Dodaje se da se više od 880 milijuna djece širom svijeta suočava s poremećajima u obrazovanju zbog potpunog ili djelomičnog zatvaranja škola, prema podacima UNESCO-a.

– Veliki broj djece diljem svijeta oslanja se na škole kao mjesta gdje mogu ostvariti interakciju s vršnjacima, zatražiti podršku, pristupiti zdravstvenim uslugama i nutritivno kvalitetnim obrocima. Što su dulje škole zatvorene, djeca ostaju bez tih važnih elemenata u odrastanju, poručuju iz UNICEF-a.

Kako bi s privukla pozornost na ‘obrazovnu katastrofu’ UNICEF je u utorak postavio maketu ‘pandemijske učionice’ u sjedištu UN-a u New Yorku. Nju sačinjava 168 praznih klupa, a svaka od njih predstavlja milijun djece koja žive u zemljama gdje su škole gotovo potpuno zatvorene. O svaku stolicu obješen je prazan ruksak, koji predstavlja odgodu razvoja potencijala kod svakog od djeteta koje nastavu ne može slušati u školi.

– Ova instalacija poruka je vladama: moramo prioritizirati ponovno otvaranje škola i do tako da budu bolje mjesto nego su bile prije, poručuju iz UNICEF-a.