Pretraga

Ova škola održava susrete učenika s ravnateljicom uz – palačinke: Pomažu nam svojim idejama i kritikama

A- A+

Prvi ponedjeljak u mjesecu učenici Osnovne škole Donja Dubrava, smještene u Međimurskoj županiji, čekaju s posebnim veseljem. Tad se, naime, održava izvlačenje imena školarca koji će tog mjeseca imati priliku 45 minuta porazgovarati s ravnateljicom – uz palačinke. Na provođenje te prakse ravnateljicu Mirjanu Ribić potaknulo je usavršavanje u Edinburghu, a susret učenicima omogućuje iznošenje njihovih školskih problema, mišljenja i ideja.

Foto: arhiva Osnovne škole Donja Dubrava

– Smatram da je svakom učeniku ravnatelj autoritet kojeg najčešće sreću samo u službenim
prilikama, a željela bih da znaju da je ravnatelju važno i kako se osjeća naš učenik, što ga veseli i čime mi možemo doprinijeti da se u školi osjeća dobro, govori nam Mirjana Ribić, ravnateljica Osnovne škole Donja Dubrava u istoimenoj međimurskoj općini.

Vođena tom mišlju, nakon prošlogodišnjeg stručnog usavršavanja u škotskom Edinburghu u sklopu eksperimentalne Škole za život, došla je na zanimljivu ideju. Kad je ravnateljica jedne škotske škole koju su posjetili rekla da održava susrete s učenicima, ravnateljici Ribić to se učinilo dobrim načinom uspostave boljeg odnosa na relaciji učenik-ravnateljica.

Izvlačenje dobitnika susreta nestrpljivo iščekuju

Izdvojeni članak

[VELIKO ISTRAŽIVANJE] Učenici su odabrali svoje predsjednike: Pogledajte kako su glasali mladi

– Ne sjećam se je li kod njih susret s učenicima bio osmišljen kao čajanka ili nešto slično, ali meni su se palačinke učinile zgodnom idejom zato što znam da ih svi volimo, kaže ona.

Tako se nedavno održalo prvo izvlačenje sretnog dobitnika 45-minutnog druženja s ravnateljicom Ribić. To se izvlačenje, ističe ravnateljica, napeto iščekuje, a osnovnoškolcima je praksa Palačinka s ravnateljicom nova i izazovna.

– I prije prvog izvlačenja, učenici i ja već smo se u nekoliko navrata družili uz palačinke. Izvlačenje je prvog ponedjeljka u mjesecu, a susret se održava u dogovoru s učenikom, najčešće tijekom sata razrednika, objašnjava ravnateljica Ribić.

U razgovoru se učenici mogu pohvaliti svojim uspjesima, a i kritički se osvrnuti na organizaciju rada škole te iznijeti svoje ideje i prijedloge.

– Baš zato sam se i odlučila za ovaj korak – kako bi učenici uvidjeli da djelokrug ravnatelja ne obuhvaća samo reagiranja kada dođe do problema, već da uvide da je ravnatelj osoba kod koje mogu doći i iznijeti svoje ideje za promjene nabolje, naglašava.

Svi bi k ravnateljici

Izdvojeni članak

Istraživanje s više od 3.000 učenika: Ne potiče se dovoljno mogućnost iskazivanja naših mišljenja

Dokaz da se učenicima ovakav način druženja i suradnje sviđa jest prošlomjesečna anegdota.

Kako bi se dobitnik palačinka s ravnateljicom osjećao opuštenijim, na razgovor može povesti jednog prijatelja ili prijateljicu. Odluka tko će ići s njom nije bila lagana za siječanjsku dobitnicu susreta jer su k ravnateljici htjeli – svi iz razreda.

– Na kraju je odlučila ići sama kako se ne bi kome zamjerila, ali je zato spremno iznijela i njihova mišljenja i ideje, kaže ravnateljica.

Razgovor s učenicom iznova je pokazao koliko je važno učenike pitati za mišljenje. Iako se neki učenički prijedlozi mogu činiti banalnima, školarcima dugoročno znače promjenu.

Važno je da učenici uvide koliko je njihovo mišljenje vrijedno

Izdvojeni članak

Važno je zvati se Iva i ići u III.: Ravnateljica splitskog Mioca otkriva tajnu uspjeha maturanata škole

– Jedna od ideja s posljednjeg susreta bila je i zaključavanje učeničkih WC-a postavljanjem bravica na vrata. S jednog susreta mogu istaknuti ideju za uvođenjem nove izvannastavne aktivnosti koja je i uspješno realizirana, kao i izmjene školskog jelovnika, nabraja Ribić.

Naposljetku nam ponovno ističe svoju glavnu misao.

–  Mišljenja sam da je učenicima važno da uvide kako je i njihovo mišljenje vrijedno te da je svaka promjena na kraju ipak velika, ma koliko ona u početku bila mala, zaključuje ova ravnateljica.