Pitali smo čitatelje što misle o ukidanju brojčanih ocjena u nižim razredima, javili se i iz Norveške
Nakon što je ravnateljica zagrebačke osnovne škole za srednja.hr kazala da bi brojčane ocjene u nižim razredima trebalo zamijeniti opisnima, pitali smo čitatelje o tome na Facebooku. Javili su se iz Norveškog veleposlanstva u Zagrebu, poručili su da u Norveškoj vrednovanje ocjenama počinje tek od viših razreda osnovne škole. S obzirom na to da raste broj kaznenih mjera za učenike, u anketi smo pitali i treba li ih prenositi u idući razred. Mišljenja su podijeljena.
Tijekom posjeta zagrebačkoj Osnovnoj školi Voltino na Trešnjevki kako bismo s učenicima isprobali zdrave školske obroke, razgovarali smo i s ravnateljicom Ksenijom Gluhak. Pitali smo je o velikom broju odlikaša u školama, koji je osobito izražen baš u Zagrebu.
– Moramo svi prihvatiti da je zaista jako puno odlikaša. Smatram da su kod nas kriteriji vrednovanja odlični, ali u prva tri razreda osnovne škole trebalo bi razmišljati o tome da nemamo brojčane ocjene, već da se ide na opisno praćenje djeteta. Od četvrtog do osmog neka se uključe ocjene. Prva tri razreda smatramo tek ulaskom u školu, djeca uče, upoznaju se s predmetima i sa sadržajem. To je moje osobno mišljenje kao učiteljice razredne nastave, a sudjelovala sam i u Cjelovitoj kurikularnoj, Školi za život te i-nastavi. Tada bi situacija bila drugačija, navela je Gluhak, s kojom smo prokomentirali i druge teme.
Čitateljica: ‘Radim u školi 30 godina, ocjene nisu loše, za većinu su poticaj na rad i motivacija’
Na Facebooku pitali smo čitatelje za mišljenje o ovoj temi. Javili su se iz Norveškog veleposlanstva u Zagrebu. Napisali su da u Norveškoj vrednovanje ocjenama počinje tek od viših razreda osnovne škole, uz hashtag #samokažemo. Sljedeća čitateljica objasnila je kako je nekoć postojalo opisno ocjenjivanje u nižim razredima, što prema njoj pokazuje da se može bez ocjena. Čitatelji su pisali i kako su ocjene u ranoj fazi školstva bespotrebne jer su djeca tada u fazi razvoja temeljnih vještina, a one mogu stvoriti pritisak i smanjiti njihovu prirodnu znatiželju. Bilo je i drukčijih mišljenja.
– Radim u školi 30 godina, ocjene nisu loše, za većinu su poticaj na rad i motivacija. U prvom polugodištu prvog razreda, dok još nema ocjenjivanja, učenici stalno ispituju, a jel to pet? Ocjene su dobre jer su jasan pokazatelj na kojem stupnju je naše znanje… Jedino što bih ukinula iz ocjenjivanja u prva tri razreda su ocjene iz odgojnih predmeta (LK, GK, TZK). U obrazovnim predmetima bih ostavila sve kako je i sada, jedan je od komentara.
Mišljenja su podijeljena oko prenošenja kaznenih mjera u idući razred
Zadnjih godina kod učenika raste broj izrečenih kaznenih mjera. Naime, u školskoj godini 2023./24. izrečeno je 37.834 kaznenih mjera, dok je godinu ranije to bilo 34.642. U anketi smo čitatelje pitali trebaju li se kaznene mjere za učenike prenositi u idući razred. Trenutno se one ne prenose.
U anketi je do trenutka pisanja ovog članka (20. rujna u 10:51) sudjelovalo 611 osoba. Mišljenja su podijeljena. Naime, 50,74 posto ispitanika kaže da mjere treba prenositi u idući razred jer bi se tako spriječili učenici da naprave iduću pogrešku. No, 41,90 posto ispitanika tvrdi da to nije potrebno jer je kazna dovoljna u jednoj školskoj godini. Da nije sigurno u odgovor, poručilo je 7,36 posto glasača.