Pitali smo vas je li bolji poticaj za promjenu ponašanja ukor ili nagrađivanje đaka: Evo kako ste glasali
Mjere poticanja učenika postoje u Zakonu o odgoju i obrazovanju, no puno su manje spominjane od ukora, opomene ili mjere isključenja iz škole. Obje vrste mjera kao krajnji cilj imaju poticanje učenika na odustajanje od neprihvatljivih oblika ponašanja i usvajanje pozitivnih obrazaca ponašanja. Na portalu srednja.hr pitali smo čitatelje za mišljenje koja od njih je učinkovitija.
Na pitanje ‘Smatrate li da su u odustajanju od neprihvatljivog ponašanja korisnije pedagoške mjere ukora i opomene ili mjere nagrađivanja učenika?’, koje smo postavili na portalu srednja.hr, odgovorilo je do izrade ovog članka 775 osoba.
Većina ispitanih, njih 67,10 % smatra kako su u promjeni ponašanja nabolje korisnije mjere nagrađivanja đaka. Samo 14,32 % sudionika ankete tvrdi da su u tome korisnije mjere ukora i opomene. Da nije korisno niti jedno niti drugo, smatra 18,58 % čitatelja koji su odgovorili na pitanje.
Podsjetimo, povod za anketu bio je članak o tome kako I. gimnazija Zagreb već godinama nagrađuje svoje učenike, putem projekta Poticanje izvrsnosti. Između ostalog, učenici dobivaju nagrade za neizostajanje s nastave, a bira se ondje i najrazred koji su titulu mora zaraditi kroz desetak kategorija koje se ocjenjuju.
– Uviđamo pozitivan utjecaj nagrađivanja na učenike. Naravno, uvijek ima i onih kojima to ništa ili vrlo malo znači, ali većinu to raduje, sviđa im se ovakav oblik isticanja pozitivnih primjera i motivira ih za još bolje rezultate, rekla nam je ravnateljica Prve, Dunja Marušić Brezetić.