Preko dvije tisuće vas odabralo je: Ovo je najbolja kombinacija praznika koju Ministarstvo nudi
Velike izmjene u odnosu na prethodne godine uvedene su u Odluku o početku i završetku nastavne godine, broju radnih dana i trajanju odmora učenika osnovnih i srednjih škola za školsku godinu 2019./2020., koja je trenutno na javnom savjetovanju. Jedinstvenog kalendara na razini države nema, uvodi se mogućnost korištenja jesenskih praznika i dvodijelnog korištenja zimskih, a županije će birati između četiri kombinacije praznika. Srednja.hr provela je anketu u kojoj smo čitatelje pitali koja im se od četiri varijante praznika čini najboljom.
Prošloga tjedna Ministarstvo znanosti i obrazovanja na javno je savjetovanje stavilo Odluku o početku i završetku nastavne godine, broju radnih dana i trajanju odmora učenika osnovnih i srednjih škola za školsku godinu 2019./2020.
Čitatelje portala srednja.hr u anketi smo pitali: Koja vam se od četiri opcije praznika čini najboljom? Svoj glas do trenutka pisanja ovog teksta dalo je 2.555 osoba.
Najviše glasova prikupila opcija s jesenskim i dvodijelnim zimski praznicima
Prema odluci naših čitatelja, najbolja opcija praznika je ‘Opcija 4‘, za koju je glasalo 48,75% sudionika ankete.
Podsjetimo, u toj opciji jesenski odmor za učenike počinje 28. listopada 2019. godine i traje do 31. listopada 2019. godine, s tim da nastava počinje 4. studenoga 2019. godine. Prvi dio zimskoga odmora za učenike počinje 23. prosinca 2019. godine i traje do 3. siječnja 2020. godine, s tim da nastava počinje 7. siječnja 2020. godine. Drugi dio zimskoga odmora za učenike počinje 24. veljače 2020. godine i završava 28. veljače 2020. godine, s tim na nastava počinje 2. ožujka 2020. godine. Proljetni odmor učenika počinje 9. travnja 2020. godine i završava 10. travnja 2020.godine, s tim da nastava počinje 14. travnja 2020. godine.
‘Opcija 1’ druga je po broju glasova, a ona se čini najboljom za 28,41% sudionika. U toj varijanti nema jesenskog odmora i zimski praznici nisu podijeljeni u dva dijela. Zimski odmor za učenike počinje 23. prosinca 2019. godine i traje do 10. siječnja 2020. godine, s tim da nastava počinje 13. siječnja 2020. godine. Proljetni odmor učenika počinje 14. travnja 2020 . i završava 17. travnja 2020. godine , s tim da nastava počinje 20. travnja 2020. godine.
Najmanje glasova za ‘opciju 3’ i ‘opciju 2’
Svega 14,3% sudionika ankete smatra kako je najbolja kombinacija praznika i radnih dana ‘opcija 3’. U županijama koje se odluče na tu varijantu, jesenski odmor za učenike počinje 28. listopada 2019. godine i traje do 31. listopada 2019. godine, s tim da nastava počinje 4. studenoga 2019. godine. Zimski odmor za učenike počinje 23. prosinca 2019. godine i traje do 10. siječnja 2020. godine, s tim da nastava počinje 13. siječnja 2020. godine. Proljetni odmor učenika počinje 9. travnja 2020. godine i završava 10. travnja 2020.godine, s tim da nastava počinje 14. travnja 2020. godine.
Najmanje povoljnom opcijom ocijenjena je ‘opcija 2’ za koju je glasovalo 8,66% sudionika ankete. U toj varijanti jesenski odmor za učenike počinje 28. listopada 2019. godine i traje do 31. listopada 2019. godine, s tim da nastava počinje 4. studenoga 2019. godine. Zimski odmor za učenike počinje 23. prosinca 2019. godine i traje do 3. siječnja 2020. godine, s tim da nastava počinje 7. siječnja 2020. godine. Proljetni odmor za učenike počinje 14. travnja 2020. godine i završava 17. travnja 2020. godine, s tim da nastava počinje 20. travnja 2020. godine.
Pozdravlja se mogućnost izbora jedne od četiri varijante praznika
Kako smo spomenuli, trenutno je u tijeku javno savjetovanje oko Odluke o početku i završetku nastavne godine. U svega nekoliko dana pristigla su na nju 32 komentara, a oni koji se odnose na novu raspodjelu praznika i radnih dana većinom podržavaju danu mogućnosti izbora osnivačima.
– Kako je moja škola ove godine bila u eksperimentu isprobali smo drugačiji kalendar s češćim pauzama u nastavi, tako da su povratne informacije o tome skroz pozitivne od strane učenika i roditelja, te od strane nastavnog osoblja. Na tragu toga mislim da je 4. varijanata ono što bi mi odabrali. Više od toga, dobro je što postoje mogućnosti. Možda se neki neće složiti s našoj odlukom, ali dobro je što imamo mogućnosti biranja i prilagođavanja svojim potrebama. Zato želim pozdraviti ovaj predloženi dokument, komentirala je Ofelija Dragojević, ravnateljica Srednje škole Vela Luka.
Sudionici javne rasprave zazivaju raniji početak školske godine
No, ono što je mnogima zasmetalo činjenica je da sljedeća nastavna godina, ukoliko se Odluka usvoji u ovom obliku, počinje u drugom, a ne prvom tjednu rujna. Početak nastavne godine unificiran je na državnoj razini i nastava ‘starta’ 9. rujna.
– Nastavna godina bi trebala početi najkasnije 2. 9., a još idealnije bi bilo da počne 26. 8. iz razloga što je u lipnju mnogo teže i učenicima i učiteljima raditi – dani su duži, počnu prve vrućine i svi su već dosta umorni. Djeca bi krajem kolovoza počela s nastavom, svježa i odmorna nakon dugog ljetnog odmora. Tu bi se uvela mogućnost raspodjele dva dodatna tjedna odmora kroz godinu ili kraćeg završetka nastavne godine (12.6.) i dodatnog tjedna preko godine. Ovako bi to otprilike izgledalo: 1. polugodište (26.8. – 20.12.) 2. polugodište (13.1.- 12.6.), komentirala je Jelena Udovičić, a slično predlaže i nekolicina drugih sudionika javne rasprave.
Bivši državni tajnik u Ministarstvu znanosti i obrazovanja, Hrast-ovac Hrvoje Šlezak, također se uključio u javnu raspravu. Pozdravio je mogućnost odabira različitih kombinacija odmora učenika, ali tvrdi – neprihvatljivo je da niti jedna opcija ne nudi početak proljetnog odmora na Veliki četvrtak.
– Neprihvatljivo je napuštati, odnosno ne ponuditi kombinaciju s dugogodišnjom praksom početka proljetnog odmora učenika na Veliki četvrtak i trajanjem koje uključuje cijeli tjedan nakon Uskrsa. Kako četiri navedene kombinacije omogućuju različit broj nastavnih dana (179, 179, 177, 176), predlažem da u varijanti 1 i varijanti 2 proljetni odmor učenika započne 09. travnja 2020. na Veliki četvrtak. S navedenim bi se postiglo ujednačavanje broja nastavnih dana u tri od četiri varijante (177, 177, 177, 176), a u sve bi se četiri varijante omogućilo svim učenicima i učiteljima vjernicima koji slave obrede Velikog tjedna sudjelovanje na istima. Kako se proljetni praznici ionako vežu uz blagdan Uskrsa, neprimjereno je iz praznika izostaviti dane vazmenog trodnevlja kao integralnog dijela proslave blagdana Uskrsa, ističe Šlezak.
Javno savjetovanje oko školskog kalendara otvoreno je do 5. svibnja 2019., a možete mu pristupiti ovdje.