Učenici su već tjedan dana u školskim klupama, a početak nove školske godine značio je i ponavljanje razreda za nešto više od šest tisuća srednjoškolaca. Naime, završetkom rokova popravnih ispita i početkom nastave doznali smo koliko je učenika srednje škole izgubilo godinu. Neki od njih su pali iz tri ili više predmeta ili su pak ‘srušeni’ zbog nezanja na popravnom ispitu.
![](http://ec2-54-202-59-207.us-west-2.compute.amazonaws.com/app/uploads/2012/09/ucionica-14.jpg)
Svi učenici koji padnu iz tri i više predmeta ili dođu nespremni na popravni ispit, gube godinu. Drugim riječima, sljedeće školske godine ponavljaju isti razred u kojemu prethodne godine nisu pokazali dovoljno znanje. Budući da se smatra kako rušenje učenika ima dugoročne posljedice za iste, neke su europske zemlje zakonom zabranile ponavljanje razreda, što u Hrvatskoj nije slučaj.
Najviše palih prvašića
Organizacija za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD) nedavno je predložila svim zemljama EU ukidanje takvog tipa sankcije za nemarne učenike. Prema njima radi se o neefikasnoj metodi kao i previsokoj cijeni. Dodaju kako spomenuti način kažnjavanja loših učenika ne koristi ni njima, ali ni zemljama jer opterećuju državni proračun.
Prema podacima koje su nam dostavili iz MZOS-a, školska godina 2012./2013. zaključena je sa 6 130 ponavljača. Od spomenute brojke skoro polovica otpada na prvašiće, točnije njih 2 866.
Ovogodišnji maturanti znatno bolji od prethodne generacije
Skoro 300 maturanata izgubilo godinu
Što je riječ o višem razredu, to je manje ponavljača. Tako je s nedovoljnim uspjehom drugi razred završilo 1 927 učenika, a treći 1 046. Maturanti su po tom pitanju, reklo bi se, najuspješniji jer godinu s prolaznim uspjehom nije završio svega 291 učenik.
U travnju smo na portalu postavili anketu s upitom treba li se ukinuti pad razreda u školama, a više od 64 posto čitatelja je odgovorilo negativno. Drugim riječima, čitatelji, kao i profesori s kojima smo stupili u kontakt ne dijele mišljenje da ponavljanje razreda loše utječe na daljnje školovanje.