Knjižničarka XVI. gimnazije, a ujedno i profesorica ruskog jezika Jadranka Tukša došla je na ideju poduke učenika pojedinim ‘konkretnim’ znanjima, kroz zanimljiv projekt. Naime, škola je napravila simulaciju natječaja za posao predavača na jednom školskom satu, a na koji su se učenici mogli javljati. Prijava se sastojala od uobičajenih postupaka to jest slanja životopisa i motivacijskog pisma te razgovora za posao, a upravo je učenje ovih elemenata, jedan od ciljeva projekta. Za razne predmete javilo se 12 učenika, svi su ‘primljeni’, a mi smo prisustvovali satu psihologije i kasnijoj stručnoj evaluaciji prezentacije učenice Karle Pavlić.
U zagrebačkoj XVI. gimnaziji provodi se zanimljiv projekt koji ima više ciljeva među kojima su neki od najvažnijih poduka učenika pisanju životopisa i motivacijskih pisama. Na ideju je došla profesorica ruskog i knjižničarka u ovoj školi Jadranka Tukša, a koji su sve ciljevi zamjenskih uloga, otkrila nam je sama.
Postupak provedbe projekta Zamjenskih uloga
Učenje ‘konkretnih’ znanja i povećanje razine međusobnog poštovanja
– Prvi razlog je da se učenici prije svega nauče javljati na oglase za posao, da nauče pisati životopis, motivacijsko pismo kako bi se jednog dana što bolje snašli u ‘stvarnom’ životu.
Drugi razlog je da zamijenimo na tren uloge, da oni vide kako se mi osjećamo u razredu, što to znači živjeti profesorski poziv, kako zainteresirati svu tu djecu, jer na taj način imala dojam da ćemo možda steći više poštovanja jedni prema drugima, govori nam profesorica Tukša.
Ukupno je 12 učenika odabrano za prezentacije, a mi smo prisustvovali satu psihologije s temom psihički poremećaji, koji je održala učenica trećeg razreda Karla Pavlić.
– Mislim da se Karla sjajno snašla u ulozi profesora. Pokazala je dobru pripremljenost, vladala je gradivom, vladala je situacijom. Dogodila joj se mala nezgoda da nije zbog tehničkih razloga mogla prikazati film. No ona je tu nezgodu bez ikakvih poteškoća i zbunjenosti prevladala, tako što je ispričala sadržaj filma i nastavila kao da se ništa nije dogodilo.
A moram priznati da mnogi kolege, koji imaju već iskustvo, u toj situaciji ne bi tako hladnokrvno reagirali. Postigla je sjajnu disciplinu u razredu, bila je pravi autoritet i smatram da ukoliko bude željela, profesorski posao bi bio dobar odabir za nju, ocijenila je profesorica psihologije Ana Ribarić Gruber, koju je učenica mijenjala na predavačkoj katedri.
Karla zainteresirala i podučila kolege
Nakon održanog sata Karla nam je skromno rekla, kako je svoje izlaganje doživjela ‘očekivano uredu’ te da je zadovoljna. No za razliku od nje, profesori i učenici su s više epiteta opisivali prezentaciju.
– Karlino izlaganje je bilo stvarno super zato što ona to dobro artikulira i sve nam je jako dobro predstavila, upoznala nas sa svime. I nema onaj profesionalni pristup pa sam onda gradivo bolje doživjela, rekla nam je Karlina kolegica Jelena.
Kolega Janko dodao je pak kako je prezentacija bila vrlo zanimljiva, da je dosta toga naučio te shvatio kako nema ništa od ‘toga’, kroz smijeh se referirajući na sve opisane psihičke poremećaje.
Uz to što se okušala u nesvakidašnjem obliku izlaganja, Karla je iskazala zadovoljstvo svime što je naučila kroz ovaj projekt.
– Odlična stvar mi je u ovom predmetu što naučite konkretne vještine – morala sam napraviti životopis, dakle naučila sam kako se to piše, naučila sam što znači razgovor za posao, motivacijsko pismo, stekla sam vrlo korisno znanje. Mislim da je to izvrsno, jer kada izađemo iz škole ili faksa, sigurno ćemo to raditi, dok za neko apstraktno znanje nisam sigurna, ovisno o odabranom smjeru, objasnila je ova učenica sjajnih prezentacijskih vještina.
Dodala je i kako je upravo profesorica psihologije jedan od njenih mogućih poziva. Talenta joj sigurno ne nedostaje, što je potvrdila i ‘prava’ profesorica psihologije Ribarić.
Uz niz korisnih znanja koje je stekla kroz ovaj projekt, Karla će za svoje izlaganje dobiti i zasluženu peticu.