U virtualnoj učionici ministrice Divjak ‘sjedilo’ 450 učitelja: Postavljali pitanja, davali opaske, a neki skoro – zaspali
Jučer je u poslijepodnevnim satima održan prvi webinar Ministarstva znanosti i obrazovanja koji je vodila ministrica Blaženka Divjak, a kroz prezentaciju je govorila o ključnim promjenama paradigme učenja i poučavanja u sklopu kurikularne reforme. U MZO-u su webinar istaknuli početkom druge faze kurikularne reforme, odnosno edukacije učitelja. Od mogućih 750 sudionika, predavanje je uživo pratilo maksimalno 460 učitelja, a neke od zamjerki sudionika idu na račun preopćenitog predavanja.
U prvom webinaru Ministarstva znanosti i obrazovanja, namijenjenom učiteljima, profesorima i nastavnicima, jučer je predavanje održala ministrica Blaženka Divjak. Webinar koji označava početak druge faze kurikularne reforme, odnosno edukacije učitelja, ministrica je posvetila ishodima učenja. Točnije, ključnim promjenama paradigme učenja i poučavanja te transformaciji kurikuluma iz učenja sadržaja napamet prema ishodima učenja.
460 sudionika rješavalo kviz o rješenjima koja se mogu postaviti kao ishodi učenja
Osim samih definicija i podjela ishoda učenja, Divjak je govorila i o europskim i hrvatskim dokumentima kroz koje su uvedeni koncepti ishoda učenja i kompetencija. Rekla je kako kurikularna reforma treba staviti naglasak na generičke vještine i temeljne kompetencije, posebno na ‘učiti kako učiti’ i na rješavanje problema. U novoj paradigmi procesa poučavanja u središtu je učenik, a ishodima učenja poučavanje i učenje odmiče se od ‘bubanja’ sadržaja.
Tijekom 40-minutnog predavanja, kojem je u jednom trenutku prisustvovalo maksimalno 460 učitelja, održan je i kviz putem kojeg su sudionici mogli provjeriti svoje znanje o rješenjima koja se mogu postaviti kao ishodi učenja. Spomenimo i kako je maksimalan te najavljeni broj sudionika bio 750.
Pitanja za Divjak o nemotiviranim nastavnicima i o tome stiže li se s eksperimentalnim uvođenjem reforme
Paralelno s predavanjem, sudionici su isto mogli komentirati i postavljati pitanja, a na dva od njih ministrica je na kraju odgovorila. Na pitanje o tome kako motivirati nemotivirane nastavnike, Divjak je rekla da se to može učiniti primjerima dobre prakse, financijskim nagradama i promicanjima nastavnika.
Divjak je odgovorila i na pitanje hoće li se stići s eksperimentalnom primjenom reforme od sljedeće školske godine.
– Ovo je simbolički početak edukacije, posebni naglasak bit će na edukacijama nastavnika iz škola gdje će biti eksperimentalna provedba. Nadam se da ćemo sve stići, većina nas će imati radno ljeto, rekla je ministrica.
Zamjerke na preopćenitost predavanja: ‘Sve što smo dosad čuli smo savladali, možemo li dobiti neke konkretne prijedloge?’
Osim navedenih pitanja, bilo je i nekoliko opaski i zamjerki na preopćenitost predavanja.
– Nema potrebe da nas se opterećuje pojmovima kako što su kompetencije, ishodi učenja, motivacija i sl. Sve što smo do sad čuli smo savladali unutar pedagoško-psiholoških modula na fakultetima, a naknadno nadogradili na konferencijama i skupovima. Možemo li dobiti neke konkretne prijedloge za daljnje korake u provedbi reforme?, pitao je sudionik Ivan Gambiroža.
Na tragu toga, u tijeku samog webinara bilo je i komentara poput “skoro zaspali, ništa konkretno” te “idemo iz teorije u praksu: koji je ishod ovoga webinara?”.
Sljedeći webinar o upravljanju strukovnom školom održat će Vlado Prskalo
Jednog od sudionika zanimalo je kako će biti koncipirane buduće edukacije nastavnika u strukovnim školama, a bilo je pitanja i o tome kako je zamišljen program za informatiku 6. razreda, uz pretpostavku da nisu svi učenici ranije uključeni u izbornu nastavu informatike.
Cijeli webinar svi zainteresirani mogu pogledati na OVOJ poveznici, a sljedeće online predavanje održat će pomoćnik ministrice Vlado Prskalo, i to 17. siječnja 2018. u 14 sati na temu ‘Upravljanje strukovnom školom’.