Provjerite koliko hrvatskih maturanata koristi privatne pripreme za državnu maturu
Dvije studentice psihologije iz Splita, Katarina Perkušić i Andera Hrstić, u sklopu kolegija ‘neeksperimentalne metode’ su provele istraživanje o korištenju privatnih instrukcija i priprema od strane hrvatskih maturanata. Imale su uzorak od 465 učenika završnih razreda. Jedno od ključnih saznanja im je kako se čak 77 posto ovogodišnjih hrvatskih maturanata odlučilo za neki oblik organiziranih priprema, a 52 posto ih ide na pripreme iz dva ili više predmeta.
Studentice psihologije na Filozofskom fakultetu u Splitu Katarina Perkušić i Andrea Hrstić, u sklopu kolegije ‘neeksperimentalne metode’ su provele istraživanje o korištenju instrukcija i privatnih priprema od strane hrvatskih maturanata. U studiji im je sudjelovalo 465 učenika, a pokazalo se da više od tri četvrtine (77 posto) njih koristi neki oblik organiziranih priprema, dok ih 52 posto na ovaj način priprema dva ili više predmeta.
Obzirom na prethodna istraživanja brojevi ne čude
Ovo nije ni čudno obzirom na značaj rezultata državne mature, kao ni obzirom na podatke koje je dobio Centar za istraživanje i razvoj obrazovanja Instituta za društvena istraživanja (IDI).
Naime, oni su proveli kroz tri ciklusa (2005., 2006., 2007.) studiju na cjelokupnoj populaciji gimnazijalaca te je analiza pokazala da između 54 i 56 posto ispitanih, koristi privatne instrukcije u prva dva razreda srednjoškolskog obrazovanja.
Otprilike isto toliko (56 posto) maturanata je tih godina prema istom istraživanju koristilo neki oblik privatne poduke.
Matematika prednjači, no više od trećine se priprema iz hrvatskog jezika
Kada je riječ o pojedinom predmetu prednjače privatne instrukcije iz matematike. Tako je i istraživanje splitskih studentica pokazalo da organizirane pripreme za državnu maturu iz ovog predmeta pohađa gotovo dvije trećine (62 posto) učenika. No usluge privatne poduke se često koriste i za druge prirodne predmete koje je potrebno sustavno učiti.
Međutim zanimljivo je da učenici završnih razreda u velikom postotku koriste organizirane pripreme i iz hrvatskog (36 posto) te engleskog jezika (32 posto).
Većina maturanata (54 posto) smatra kako se moguće samostalno pripremiti za maturu, no eto ovo istraživanje pokazuje da to čini tek njih 23 posto.
Učenici koji su sudjelovali u upitniku splitskih studentica psihologije naglasili su u velikom postotku (77 posto) kako su privatne instrukcije korisne, ali da ipak preferiraju individualne instrukcije nad grupnim pripremama jer se profesor može više usredotočiti na pojedinca. Naveli su da ako već trebaju biti grupne pripreme da su idealne skupine od tri do šest učenika.