Prva gimnazija predmetom poduzetništvo nastoji svoje učenike učiniti atraktivnijima na burzi rada
Prva zagrebačka gimnazija postaje prvom školom gimnazijskog tipa u Hrvatskoj u koju se uvodi poduzetništvo kao izborni predmet. Ove godine se provodi eksperimentalna faza nastave u kojoj sudjeluje 28 učenika. Nakana je da iduće poduzetništvo postane izborni predmet koji će svi učenici, ovisno o preferenciji, moći odabrati te zato dobiti ocjenu u svjedodžbi. Na ovaj način se želi postići veća atraktivnost gimnazijalaca na tržištu rada, budući da su oni koji ne nastave obrazovanje, neatraktivni poslodavcima i veliki ih je broj na burzi. Ovaj projekt Prve gimnazije sufinancira i Europska unija u okviru IPA IV. komponente.
Prva gimnazija iz Zagreba uvodi poduzetništvo kao izborni predmet u svoj nastavni plan. Time postaje prva škola gimnazijskog tipa koja će svoje učenike podučavati osnovama gospodarstva te ih i time učiniti atraktivnijima na burzi rada. Ove godine provodit će se eksperimentalna faza u kojoj će sudjelovati 28 učenika, a u planu je da od iduće poduzetništvo mogu odabrati svi učenici Prve gimnazije, koji će to htjeti. Vrijednost projekta je prepoznala i Europska unija koja je sufinancijer.
Jako puno nezaposlenih gimnazijalaca na burzi
Iako učenici općih srednjih škola, odnosno gimnazija imaju obuhvatno činjenično znanje, oni koji ne nastavljaju obrazovanje na visokoobrazovnoj ustanovi nisu baš atraktivni poslodavcima.
– Podaci iz HZZ-a govore kako je veliki broj nezaposlenih gimnazijalaca, jer kako nisu stručno usmjereni, poslodavci ih vide najmanje interesantnima. Stoga bi učenjem poduzetništva, mogli ovladati nekim osnovnim gospodarskim pojmovima i vještinama, primjerice korištenjem poslovnog engleskog jezika i informatike, osmišljavanjem, pisanjem i provođenjem projekata i slično. Stečena bi znanja mogli navesti u svom životopisu uz obrazovni stupanj, govori nam ravnateljica Prve gimnazije Dunja Marušić Brezetić.
Projekt osmišljavanja predmeta su profesori ove škole proveli u kooperaciji s Drugom ekonomskom školom te Agencijom za odgoj i obrazovanje, a čitav postupak dolaska do ove eksperimentalne faze trajao je preko dvije godine. No, njegovo uvođenje zasigurno nije bez svrhe.
– Mislimo da je to nešto novo i korisno. S obzirom da su poduzetničke vještine potrebne svakom čovjeku, svakako će vrijediti i onima koji nastave školovanje nakon gimnazije, ali i onima koji ostanu na tom stupnju obrazovanja, objašnjava ravnateljica Marušić – Brezetić.
Minimalno 50 posto praktične nastave
Još za trajanja eksperimentalne faze, uprava škole je angažirala veći broj vanjskih suradnika za predavanje poduzetništva, a po završetku te faze vidjet će se tko od postojećih gimnazijskih profesora ima najsrodniju struku s ovim predmetom.
– Minimalno 50 posto nastave bit će praktičnog karaktera. Obuhvaćat će odlazak u poduzeća, a i u samim učionicama provodit će se različite radionice te usavršavanje i primjena poduzetničke prakse, govori ravnateljica Marušić – Brezetić.
Punim nazivom Škola poduzetničke konkurentnosti na
tržištu rada za gimnazijalce, autorski je projekt Prve gimnazije koji će imati dvojezični kurikulum, kao i udžbenike, priručnike za nastavnike i zbornik radova za školski predmet poduzetnišvo.
Nastojat će se što bolje povezati sustav srednjeg općeg obrazovanja s tržištem rada.
U projektu je riječ o
socijalnom poduzetništvu, koje u
obzir uzima društvenu odgovornost
tvrtki prema zajednici, visoka etička
načela u poslovanju, kao i intenzivnu
brigu za okoliš, zaštitu ljudskih prava i
sveopću dobrobit zajednice i društva.