Pretraga

Ravnateljica zagrebačke škole: ‘U prva tri razreda ocjenjivanje bi trebalo biti opisno’

Grad Zagreb prednjači po broju superodlikaša u Hrvatskoj, prošle školske godine u njemu je 55,58 posto učenika prošlo s odličnim. O tom problemu razgovarali smo s ravnateljicom zagrebačke Osnovne škole Voltino Ksenijom Gluhak, sama poentira da je odlikaša zaista puno. Kao učiteljica razredne nastave koja je bila uključena u reforme kaže da ocjenjivanje u prva tri razreda treba biti opisno jer se učenici tada tek upoznaju sa sustavom.

Ksenija Gluhak ravnateljica OŠ Voltino

Ksenija Gluhak, ravnateljica OŠ Voltino Zagreb | foto: srednja.hr

Medijski stupci zadnjih se dana pune novim podacima o učenicima, a za oko ponovno zapinje velik broj superodlikaša, kontinuirani problem hrvatskog školstva. U tome prednjači Grad Zagreb u kojem je lani 22,14 posto učenika imalo prosjek 5,0, dok je s odličnim prošlo 55,58 posto učenika. Ipak, vrijedno je spomena da je postotak odlikaša u Zagrebu u odnosu na lani manji za 0,66 posto, a superodlikaša za 0,51 posto.

‘Prva tri razreda smatramo tek ulaskom u školu, djeca uče, upoznaju se s predmetima’

Kako riješiti tu situaciju, između ostalog, priupitali smo Kseniju Gluhak, ravnateljicu zagrebačke Osnovne škole Voltino na Trešnjevki. Naime, tu smo školu posjetili kako bismo kušali zdrave školske obroke, o čemu ćete uskoro moći čitati na našem portalu.

– Moramo svi prihvatiti da je zaista jako puno odlikaša. Smatram da su kod nas kriteriji vrednovanja odlični, ali u prva tri razreda osnovne škole trebalo bi razmišljati o tome da nemamo brojčane ocjene, već da se ide na opisno praćenje djeteta. Od četvrtog do osmog neka se uključe ocjene. Prva tri razreda smatramo tek ulaskom u školu, djeca uče, upoznaju se s predmetima i sa sadržajem. To je moje osobno mišljenje kao učiteljice razredne nastave, a sudjelovala sam i u Cjelovitoj kurikularnoj, Školi za život te i-nastavi. Tada bi situacija bila drugačija, navela je Gluhak.

Nastavila je kako su ove kalendarske godine svi osmaši ozbiljno shvatili nacionalne ispite koje pišu i četvrtaši. U dalekoj budućnosti, kada se dobije okvirna slika, Gluhak smatra da treba razmotriti nacionalne ispite kao kriterij za upis u srednje škole. Sada, dodala je, još nije klima za to.

– Treba to više povezati, uskladiti, da onda ima neki smisao. Ovi rezultati su u redu, djeca i roditelji vole vidjeti rezultat i uspjeh. Mislim da im daje neku informaciju u kojem predmetu su možda jači za srednju školu. Ti rezultati im ipak nešto znače, objasnila je Gluhak.

Izdvojeni članak

Raste broj izrečenih kaznenih mjera za učenike: Objavljeno u kojoj županiji ih je najviše

Nedostatak učitelja: ‘Nama nedostaje povijest i geografija, imamo pomanjkanje s prirodom’

U Osnovnoj školi Voltino obično se upisuju tri razredna odjeljenja prvih razreda, ove godine upisan je jedan manje. Gluhak kaže da to jest odljev stanovništva, ali i specifičnost Voltina. Pojasnila je da je to naselje u kojem znaju boraviti roditelji podstanari pa kad oni riješe stambenu situaciju, sele u drugi kvart. Ponosna je što dio učenika od prvog razreda uči njemački jezik, koji je nerijetko nerado prihvaćen među učenicima. Imaju i izvornog govornika njemačkog iz Austrije koji podučava djecu većinu godine. Gluhak pitamo susreće li se s nedostatkom nastavnog kadra.

– Nama nedostaje povijest i geografija, dvopredmetni učitelj. Imamo pomanjkanje s prirodom, kemijom i biologijom, tu isto imamo dvopredmetnog učitelja, odnosno tu su čak tri predmeta. To potražujemo. Inače je jako teško pronaći matematiku, mi smo sretni što smo prošle godine dobili profesora koji je bio taman u završetku svog studija, ostao mu je diplomski rad tako da je on to riješio u međuvremenu. Radi kod nas na pola radnog vremena radi naše profesorice iz matematike koja koristi drugi dio za svoje dijete, istaknula je Gluhak.

Gluhak je zadnjih šest godina ravnateljica, a priznaje da za takvu administrativnu promjenu učitelji nisu dovoljno obučeni. Smatra da bi svi oni koji se planiraju kandidirati za ravnatelja trebali barem godinu dana prolaziti administrativne i financijske dijelove posla.

– To mi učimo zahvaljujući računovođama i tajnicima, oni su desna i lijeva ruka ravnatelja, ravnatelj kad krene kao učitelj ili profesor zaista od njih najviše nauči i dobiva pomoć. Što se tiče organizacije rada, kao učitelj sami ste organizator svog rada pa tu nema problema. Možete se susresti da imate puno prostora za djelovanje, ali nas neke stvari koče. Vidite našu školu, proslavila je 60 godina, korak po korak dio po dio ponovno uređujemo jer se troši ovaj prostor. Svakodnevno je unutra 500 učenika. Zahvaljujući Gradu obnovljene su sportske dvorane, kuhinje, dobili smo novouređeno potkrovlje koje nitko nije koristio do sada. Vjerujemo da ćemo kroz koju godinu još više uljepšati ovaj prostor, zaključila je Gluhak.