Pretraga

Sazvana sjednica saborskog odbora: Očajnički nam nedostaje nastavnika matematike

A- A+

Zabrinjavajuć je podatak kako je svaki šesti nastavnik matematike nekvalificiran za posao koji radi. Zato je, na inicijativu saborskog zastupnika Damira Bakića, inače sveučilišnog profesora matematike, u utorak sazvana sjednica Odbora za obrazovanje, znanost i kulturu Hrvatskog sabora, na kojoj će zastupnici potražiti odgovore na kronični nedostatak nastavnika matematike.

Foto: Pixabay

– Tematska sjednica održava se na inicijativu člana Odbora prof. dr. sc. Damira Bakića, a s obzirom na sve prisutniju problematiku deficita zastupljenosti stručne nastave (posebice u osnovnim školama) iz matematike i prirodoslovlja, s ciljem iznalaženja rješenja i privlačenja mladih ljudi u nastavničke profesije, osobito u STEM području i matematici, napisala je u pozivu na sjednicu predsjednica Odbora za obrazovanje, znanost i kulturu izv. prof. dr. sc. Vesna Bedeković.

Tražit će odgovore

Sjednica saborskog Odbora za obrazovanje, znanost i kulturu održat će se u utorak u 10 sati u saborskoj dvorani Ivana Mažuranića, no sudjelovanje će biti omogućeno i građanima, putem video veze webex-a na ovoj poveznici. Tema sjednice službeno se zove: Deficit kvalificiranih nastavnika u nastavi matematike – izazovi, perspektive, rješenja.

U radu tematske sjednice, stoji u pozivum sudjelovat će predstavnici Ministarstva znanosti i obrazovanja, predstavnici Prirodoslovno-matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i Splitu, Odjela za matematiku Sveučilišta u Rijeci i Osijeku, Agencije za odgoj i obrazovanje, Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja, predstavnici Hrvatske udruge ravnatelja osnovnih škola i Udruge hrvatskih srednjoškolskih ravnatelja te predstavnici drugih relevantnih institucija.

Svaki šesti nastavnik matematike je nekvalificiran za posao koji radi

– Gotovo svaki šesti nastavnik matematike (uračunavajući tu i zaposlene na određeno vrijeme kao zamjene) u osnovnim školama u Hrvatskoj zapravo je nekvalificiran za posao koji se bavi, upozorava profesor Bakić u materijalima za sjednicu.

Procjenjuje se, kaže, da nam je trenutno potrebno preko 200 magistara edukacije matematike kako bi se sva nastava pokrila na stručan način. U gotovo 150 škola u Hrvatskoj učenicima nije osiguran temeljni preduvjet za savladavanje gradiva: stručan, odnosno kvalificiran nastavnik. Prema podacima Hrvatskog zavoda za zapošljavanje (HZZ) situacija je još teža. Anketa koju je HZZ proveo 2019. godine 3 pokazuje da je tada Hrvatskoj nedostajao 241 nastavnik, odnosno profesor matematike, dok je prema anketi HZZ-a 4 taj broj u 2020. godini narastao na 294.

– Nezaposlenih matematičara već odavno nema; naprotiv, tržište rada, osobito u intenziviranom informatičkom okruženju, otvara rastuće perspektive za sve diplomirane matematičare. Oni lakoćom ostvaruju karijere i profesionalnu satisfakciju. I zaista, ne opada interes, čak ni u apsolutnom iznosu, za inženjerske studije matematike. Gubitak u broju studenata koji bilježimo odnosi se na studente nastavničkog smjera, kaže zastupnik Bakić.

‘Nastavnički studij neusporediv s istraživačkim’

Smatra kako takvo stanje i trend, koji se svakako odražavaju i na kasnije sposobnosti učenika kojima takvi nastavnici predaju, imaju dva uzroka.

– Prvo, materijalni i društveni položaj nastavnika u školama je takav da oni naši učenici koji imaju motivaciju i sklonost za studij matematike jasno vide da su karijerne perspektive koje otvaraju nastavnički, odnosno inženjerski studij matematike ne samo nejednake, nego gotovo i neusporedive. Drugi dio problema je u nedostatku ulaznih kompetencija šireg kruga naših maturanata, u tome što oni za studij matematike nisu adekvatno osposobljeni. Njihova nespremnost za studij matematike seže ne samo do mjere obeshrabrivanja, nego i do mjere nedostupnosti. Jer matematika se, baš kao i sve prirodne znanosti, ne da prilagoditi nedostatku kompetencije, zaključuje Bakić.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Download [203.25 KB]