Sindikat prozvao Ministarstvo zbog popisa škola za cjelodnevnu, traže da se nadopuni jednim podatkom
Proteklog petka istekao je rok za prijavu škola na javni poziv za provođenje eksperimentalnog programa cjelodnevne škole. Ministarstvo je objavilo i popis 68 matičnih škola koje su se javile. No, predsjednik Sindikata Preporod, Željko Stipić, smatra da on nije potpun. Traži od Ministarstva da se on dopuni podatkom i provedenom izjašnjavanju učiteljskih i radničkih vijeća u tim školama.
Poznato je koje su se škole prijavile na javni poziv Ministarstva za eksperimentalno provođenje programa cjelodnevne škole. Moguće je da neće sve provoditi taj eksperimentalni program, ministarstvo bi trebalo odabrati one koje će zadovoljiti traženi uzorak.
Stipić: Dopunite popis podatkom o izjašnjavanju djelatnika škola
Željko Stipić, predsjednik Sindikata Preporod traži i da se popis dopuni jednim, po njima u sindikatu, važnim podatkom.
– Nakon što je Ministarstvo znanosti i obrazovanja javnosti predočilo popis 68 matičnih osnovnih škola koje su se prijavile na natječaj za sudjelovanje u eksperimentu cjelodnevne škole, a prije selektiranja prijavljenih škola od strane Povjerenstva, zbog samih škola i radnika koji u njima rade, zbog olakšanja rada Povjerenstva te, najvažnije, zbog kvalitete odabranog uzorka, Sindikat Preporod poziva da se popis škola nadopuni podatkom o provedenom izjašnjavanju učiteljskih i radničkih vijeća u prijavljenim školama, priopćeno je iz Sindikata Preporod.
Podsjetimo, među dokumentima koje su prijavitelji trebali dostaviti na ovaj javni poziv dvije su suglasnosti – ona osnivača i školskog odbora. Netom nakon objave javnog poziva priopćenjem se oglasio Stipić koji je tražio da se u donošenje odluke o prijavi uključe i učiteljska i radnička vijeća ili skup radnika.
‘Povjerenstvo ne bi trebalo ni razmatrati prijave iz škola u kojima su se učitelji izjasnili protiv ‘
– Zbog kvalitete provođenja eksperimenta i zbog njegovih dalekosežnih posljedica na preoblikovanje osnovnoškolskog obrazovanja u Republici Hrvatskoj, jako je važno da u eksperiment uđu škole u kojima su se radnici, a ponajprije učitelji, opredijelili za sudjelovanje u promjenama. Povjerenstvo ne bi trebalo ni razmatrati prijave iz škola u kojima su se učitelji izjasnili protiv sudjelovanja u eksperimentu. U slučaju škola u kojima nije provedeno izjašnjavanje, isto bi odmah, a svakako prije donošenje odluke, trebalo zatražiti Povjerenstvo, navodi Stipić.
Smatra da ‘cjelodnevna škola u osnovnoškolski odgojno-obrazovni sustav mora ući na način da njene prednosti budu prepoznate od strane onih koji su najstručniji i najpozvaniji o njima prosuđivati.’
– Bez svesrdne učiteljske podrške na neuspjeh je osuđen svaki pokušaj preoblikovanja rada škola. Kako će o odabiru prijavljenih škola ovisiti rezultati eksperimenta, velika je odgovornost na onima koji će ovih dana morati vršiti odabir. I ovom, trećom u nizu, sugestijom Preporod nastoji pridonijeti donošenju ispravnih i pravovremenih odluka, zaključuje Stipić.