Pretraga

Sindikat revoltiran nakon poskupljenja goriva: ‘Javni službenici nemaju odakle ‘sufinancirati državu’

A- A+

U utorak je došlo do novog poskupljenja goriva – benzin je poskupio 22 lipe, dizel 28 lipa, a autoplin sedam lipa. Ovim poskupljenjem cijena dizela probila je granicu od 11 kuna. Sindikat Preporod tim je povodom poslao priopćenje za javnost u kojem ističu kako su javni službenici već četiri godine zakinuti na troškovima prijevoza.

Foto: Denis Gaščić; srednja.hr

Novim poskupljenjem goriva, kojim je dizel prvi puta probio granicu od 11 kuna, u bezizlaznu su situaciju dovedeni svi službenici i namještenici u javnim službama koji, zbog nepostojanja javnog prijevoza, na posao putuju svojim automobilom, stoji uvodu u priopćenja koje potpisuje predsjednik nastavničkog Sindikata Preporod, Željko Stipić.

Stipić: ‘Mnogi su zbog toga zapali u dužničko ropstvo’

– Nakon četiri godine zakidanja na troškovima prijevoza, što je kontinuirano dovodilo do smanjenja cijene njihova rada, desetci tisuća radnika u školstvu, znanosti, zdravstvu, socijalnoj skrbi i kulturi nemaju više odakle ‘sufinancirati državu’. Mnogi su zbog toga zapali u dužničko ropstvo te sada muku muče s ovrhama i utjerivačima dugova, navodi Stipić.

Čelnik ovog školskog sindikata smatra kako do zakidanja radnika u javnim službama na troškovima prijevoza dolazi po više osnova.

Izdvojeni članak

Prosvjetari traže da im se u online nastavi plati dodatnih 10 kn dnevno za struju, grijanje i internet

‘Teški i neizvjesni pregovori o novom TKU’

– Umjesto u kolektivnom ugovoru utvrđene nadoknade troška od 1,34 kuna po kilometru, od 2017. radnicima se isplaćuje samo jedna kuna po prijeđenom kilometru. Do zakidanja dolazi i zbog neprestanog rasta cijene goriva. Početkom 2018. cijena litre benzina iznosila je 9,71 kuna, a dizela 9,09 kuna. Sada su obje vrste goriva skuplje od 11 kuna. Također, troškovi održavanja automobilu su, prema izračunima stručnjaka, u korona-krizi, porasli za više od 20 posto. Kako svi pokazatelji ukazuju da se u javnim službama, unatrag četiri godine, nadoknađivalo između 40 i 50 posto stvarnog troška prijevoza, radnici-putnici, posebice oni koji putuju na duljim relacijama, iz vlastitog su džepa doplatili više desetaka tisuća kuna za troškove prijevoza, ističe Stipić.

Na kraju naglašava kako zbog svega navedenog kao i ‘činjenice da su sve povišice plaće iz 2020. obezvrijeđene inflacijom i porastom troškova života, sindikatima javnih službi predstoje teški i neizvjesni pregovori o novom Temeljnom kolektivnom ugovoru (TKU) za službenike i namještenike.’