Pretraga

Sindikat zgrožen odlukom o otvaranju škola: ‘Posljedice mogu biti opasne, sve je nadoknadivo osim ljudskih života’

A- A+

Val negativnih reakcija izazvala je odluka Vlade i Ministarstva obrazovanja da se od 11. svibnja u školske klupe vrate učenici razredne nastave. Povuklo je to za sobom niz pitanja, prvenstveno vezanih za sigurnost učenika, ali i moguće dupliciranje obaveza koje će sada imati učitelji razredne nastave. Dopisom se po tom pitanju oglasio i Sindikat hrvatskih učitelja koji šalje dopis kojime želi ukazati na nelogičnosti u odluci o povratku najmlađih đaka u škole.

Olya Kuzovkina, Unsplash

Ministrica znanosti i obrazovanja, Blaženka Divjak, gostovala je u sinoćnjem Dnevniku NoveTV i pritom odgovarala na pitanje novinarke kako će izgledati povratak u klupe ako će pola razrednog odjela doći u školu, a polovica ostane kod kuće jer su njihovi roditelji tako odlučili.

– Kao i kad imaju virozu, često je pola razreda u školi, pola kod kuće. Samo sada s tom razlikom da djeca koja su kod kuće imaju umjesto svoje učiteljice učiteljicu Đurđu u Školi na trećem I zadaću će provjeravati kao što je provjeravaju i inače kad ih nije duže bilo u školi. Razredna nastava znači da učiteljica radi svoju normu kao do sada u smislu održavanja nastave i ima jednak broj učenika i ne izvodi nastavu na daljinu, to netko drugi radi, rekla je Divjak sinoć u Dnevniku NoveTV.

‘MZO ne poznaje funkcioniranje nastavnog procesa i materijalne uvjete u kojima škole rade’

Izdvojeni članak

[UŽIVO] Završio je šesti tjedan online nastave u Hrvatskoj, donosimo sažeti pregled dana u obrazovanju

Da su takve izjave problematične, kao i sama odluka o povratku učenika razredne nastave u klupe, smatraju iz Sindikata hrvatskih učitelja, koji je u dopisu poslanom medijima iznio niz problema koje ovakva odluka povlači za sobom.

– Nastavno na vijest o otvaranju škola od dana 11. svibnja 2020.godine smatramo da je potrebno ukazati na mnoge nelogičnosti, opasnosti i potencijalne ugroze ovakve ishitrene, nepromišljene i vrlo štetne najave. Od same proturječnosti da će od 11. svibnja 2020. biti dopušteno okupljanje do 10 osoba, dok u isto vrijeme broj učenika u razredu može biti gotovo tri puta veći, do same činjenice da je fizički i tehnički nemoguće u isto vrijeme biti na dva mjesta, odnosno paralelno voditi nastavu on-line i u razredu s učenicima te da se ne zna što je s visokorizičnim zaposlenicima, ova ishitrena objava pokazuje koliko MZO ne poznaje funkcioniranje nastavnog procesa i materijalne uvjete u kojima škole rade. Ali dokazuje koliko je vješto u prebacivanju odgovornosti, koliko bahato ignorira struku i roditelje i očite, dugo vremena nakupljane, probleme u sustavu koji su se godinama gurali pod tepih, poručuju iz SHU-a.

Za strane jezike nema TV učitelja

Osvrnuli su se i na izjavu ministrice Divjak u Dnevniku NoveTV, pritom napomenuvši i kako, primjerice, ne postoji TV učitelj za strane jezike.

Izdvojeni članak

Ministarstvo ne želi reći koje se gradivo neće pisati na maturi iz Hrvatskog i Matematike. Nisu javili ni NCVVO-u

– U prilog ovim činjenicama govori i jučerašnja izjava resorne ministrice o tome kako učitelji/ce razredne nastave u takvim uvjetima neće raditi više, prekovremeno. Jer, kaže ministrica, ‘nastavu na daljinu ne izvodi učiteljica razredne nastave, nastavu na daljinu izvodi netko drugi…’ Mora da se zaista radi o nekim klonovima učitelja/ica razredne nastave… Zna li ministrica da učitelji/ce razredne nastave u nastavi na daljinu ostvaruju ishode planirane svojim izvedbenim kurikulumima, svojim godišnjim izvedbenim planovima i programima? Različitim redoslijedom, tempom prilagođenim njihovim učenicima?! Zna li ministrica da „TV učiteljica Đurđa” ne može nikako pokriti sve te posebnosti i razlike?! Kako onda neće učitelji/ce razredne nastave raditi duplo?! Isplanirati i provesti nastavne aktivnosti za učenike koji budu došli u škole, odraditi sve popratne administrativne poslove koji prate svakodnevni rad u razredu, pregledati zadaće, provjere… A onda se informirati što je to s njezinim učenicima radila virtualna učiteljica, pritom zanemariti ako se to ne slaže s onim što je ostatak razreda radio u školi (jer, očito, nema veze ako su ti učenici slušali nešto što su već radili sa svojom stvarnom učiteljicom ili što nisu slušali što i ostatak razreda u školi!), provjeriti što su oni dobili za zadaću, pregledati je, popratiti formativno i sumativno i njihov napredak … Ili će to sve napraviti ona klon učiteljica (a možda i učiteljica Đurđa)?! Zna li ministrica da za strani jezik ni ne postoji neka TV teacher/Lehrer Đurđa?! Nastava stranih jezika uopće nije pokrivena TV školom!, ističu iz ovog Sindikata.

‘Posljedice mogu biti vrlo opasne. Sve je nadoknadivo, osim ljudskih života!’

Izdvojeni članak

Nije se ni razmišljalo o uvođenju online natjecanja: Ove godine neće se održati ni Oskar znanja

Dodatno postavljaju pitanje i tko bi najmlađe učenike trebao spriječiti da ne ulaze u fizičke kontakte jer takva zabrana djeci te dobi nije ‘prirodna’ te da inzistiranje na takvom ponašanju u velikoj skupini djece može biti štetno.

– Ako svemu tome pribrojimo i snažan potres koji je zadesio grad Zagreb, Zagrebačku i Krapinsko-zagorsku županiju te činjenicu da nisu dane nikakve upute o postupanju u školama u slučaju eventualnih novih potresa te činjenicu da čak i škole sa „zelenim naljepnicama” trpe znatnija oštećenja zidova koje trenutno saniraju samo školski domari i spremačice, činjenicu da nisu poslani nikakvi sanacijski timovi u škole kako bi se provjerila sigurnost tih zgrada jer, prema informacijama s terena, ni one nisu u dovoljno dobrom stanju za odrađivanje nastave. Dodamo li svemu ovome broj škola koje nemaju toplu vodu, koje nemaju dovoljan broj pomoćno-tehničkog osoblja za dnevne dezinfekcije prostora (nije ga bilo dosta ni u normalnim uvjetima!), tada se stvarno postavlja pitanje: Koja je svrha takve odluke?! Ostaje za vidjeti hoće li se u ovom vremenu, do 11. svibnja, ipak poslušati i struku, i roditelje i brojne stručnjake te odgoditi provedbu ove odluke do vremena i uvjeta u kojima će se učenici i zaposlenici školskih ustanova moći sigurno, bez rizika, vratiti u škole. U suprotnom, posljedice mogu biti vrlo opasne. Sve je nadoknadivo, osim ljudskih života! A odgovornost za svaki, nepromišljenim odlukama, izgubljeni život je teret koji ne bi nitko smio preuzeti, zaključuju iz Sindikata hrvatskih učitelja.