Sindikat zgrožen odlukom o otvaranju škola: ‘Posljedice mogu biti opasne, sve je nadoknadivo osim ljudskih života’
Val negativnih reakcija izazvala je odluka Vlade i Ministarstva obrazovanja da se od 11. svibnja u školske klupe vrate učenici razredne nastave. Povuklo je to za sobom niz pitanja, prvenstveno vezanih za sigurnost učenika, ali i moguće dupliciranje obaveza koje će sada imati učitelji razredne nastave. Dopisom se po tom pitanju oglasio i Sindikat hrvatskih učitelja koji šalje dopis kojime želi ukazati na nelogičnosti u odluci o povratku najmlađih đaka u škole.
Ministrica znanosti i obrazovanja, Blaženka Divjak, gostovala je u sinoćnjem Dnevniku NoveTV i pritom odgovarala na pitanje novinarke kako će izgledati povratak u klupe ako će pola razrednog odjela doći u školu, a polovica ostane kod kuće jer su njihovi roditelji tako odlučili.
– Kao i kad imaju virozu, često je pola razreda u školi, pola kod kuće. Samo sada s tom razlikom da djeca koja su kod kuće imaju umjesto svoje učiteljice učiteljicu Đurđu u Školi na trećem I zadaću će provjeravati kao što je provjeravaju i inače kad ih nije duže bilo u školi. Razredna nastava znači da učiteljica radi svoju normu kao do sada u smislu održavanja nastave i ima jednak broj učenika i ne izvodi nastavu na daljinu, to netko drugi radi, rekla je Divjak sinoć u Dnevniku NoveTV.
‘MZO ne poznaje funkcioniranje nastavnog procesa i materijalne uvjete u kojima škole rade’
Da su takve izjave problematične, kao i sama odluka o povratku učenika razredne nastave u klupe, smatraju iz Sindikata hrvatskih učitelja, koji je u dopisu poslanom medijima iznio niz problema koje ovakva odluka povlači za sobom.
– Nastavno na vijest o otvaranju škola od dana 11. svibnja 2020.godine smatramo da je potrebno ukazati na mnoge nelogičnosti, opasnosti i potencijalne ugroze ovakve ishitrene, nepromišljene i vrlo štetne najave. Od same proturječnosti da će od 11. svibnja 2020. biti dopušteno okupljanje do 10 osoba, dok u isto vrijeme broj učenika u razredu može biti gotovo tri puta veći, do same činjenice da je fizički i tehnički nemoguće u isto vrijeme biti na dva mjesta, odnosno paralelno voditi nastavu on-line i u razredu s učenicima te da se ne zna što je s visokorizičnim zaposlenicima, ova ishitrena objava pokazuje koliko MZO ne poznaje funkcioniranje nastavnog procesa i materijalne uvjete u kojima škole rade. Ali dokazuje koliko je vješto u prebacivanju odgovornosti, koliko bahato ignorira struku i roditelje i očite, dugo vremena nakupljane, probleme u sustavu koji su se godinama gurali pod tepih, poručuju iz SHU-a.
Za strane jezike nema TV učitelja
Osvrnuli su se i na izjavu ministrice Divjak u Dnevniku NoveTV, pritom napomenuvši i kako, primjerice, ne postoji TV učitelj za strane jezike.
– U prilog ovim činjenicama govori i jučerašnja izjava resorne ministrice o tome kako učitelji/ce razredne nastave u takvim uvjetima neće raditi više, prekovremeno. Jer, kaže ministrica, ‘nastavu na daljinu ne izvodi učiteljica razredne nastave, nastavu na daljinu izvodi netko drugi…’ Mora da se zaista radi o nekim klonovima učitelja/ica razredne nastave… Zna li ministrica da učitelji/ce razredne nastave u nastavi na daljinu ostvaruju ishode planirane svojim izvedbenim kurikulumima, svojim godišnjim izvedbenim planovima i programima? Različitim redoslijedom, tempom prilagođenim njihovim učenicima?! Zna li ministrica da „TV učiteljica Đurđa” ne može nikako pokriti sve te posebnosti i razlike?! Kako onda neće učitelji/ce razredne nastave raditi duplo?! Isplanirati i provesti nastavne aktivnosti za učenike koji budu došli u škole, odraditi sve popratne administrativne poslove koji prate svakodnevni rad u razredu, pregledati zadaće, provjere… A onda se informirati što je to s njezinim učenicima radila virtualna učiteljica, pritom zanemariti ako se to ne slaže s onim što je ostatak razreda radio u školi (jer, očito, nema veze ako su ti učenici slušali nešto što su već radili sa svojom stvarnom učiteljicom ili što nisu slušali što i ostatak razreda u školi!), provjeriti što su oni dobili za zadaću, pregledati je, popratiti formativno i sumativno i njihov napredak … Ili će to sve napraviti ona klon učiteljica (a možda i učiteljica Đurđa)?! Zna li ministrica da za strani jezik ni ne postoji neka TV teacher/Lehrer Đurđa?! Nastava stranih jezika uopće nije pokrivena TV školom!, ističu iz ovog Sindikata.
‘Posljedice mogu biti vrlo opasne. Sve je nadoknadivo, osim ljudskih života!’
Dodatno postavljaju pitanje i tko bi najmlađe učenike trebao spriječiti da ne ulaze u fizičke kontakte jer takva zabrana djeci te dobi nije ‘prirodna’ te da inzistiranje na takvom ponašanju u velikoj skupini djece može biti štetno.
– Ako svemu tome pribrojimo i snažan potres koji je zadesio grad Zagreb, Zagrebačku i Krapinsko-zagorsku županiju te činjenicu da nisu dane nikakve upute o postupanju u školama u slučaju eventualnih novih potresa te činjenicu da čak i škole sa „zelenim naljepnicama” trpe znatnija oštećenja zidova koje trenutno saniraju samo školski domari i spremačice, činjenicu da nisu poslani nikakvi sanacijski timovi u škole kako bi se provjerila sigurnost tih zgrada jer, prema informacijama s terena, ni one nisu u dovoljno dobrom stanju za odrađivanje nastave. Dodamo li svemu ovome broj škola koje nemaju toplu vodu, koje nemaju dovoljan broj pomoćno-tehničkog osoblja za dnevne dezinfekcije prostora (nije ga bilo dosta ni u normalnim uvjetima!), tada se stvarno postavlja pitanje: Koja je svrha takve odluke?! Ostaje za vidjeti hoće li se u ovom vremenu, do 11. svibnja, ipak poslušati i struku, i roditelje i brojne stručnjake te odgoditi provedbu ove odluke do vremena i uvjeta u kojima će se učenici i zaposlenici školskih ustanova moći sigurno, bez rizika, vratiti u škole. U suprotnom, posljedice mogu biti vrlo opasne. Sve je nadoknadivo, osim ljudskih života! A odgovornost za svaki, nepromišljenim odlukama, izgubljeni život je teret koji ne bi nitko smio preuzeti, zaključuju iz Sindikata hrvatskih učitelja.