Sindikati traže odgodu početka polugodišta za učenike s područja pogođenog potresom
Sindikat hrvatskih učitelja učitelja uputio je pet zahtjeva Ministarstvu znanosti i obrazovanja te drugim odgovornim insititucijama. Ističu da nastava u Sisačko-moslavačkoj županiji ne može početi idući tjedan jer neki učenici i zaposlenici i dalje nemaju struje. Podržali su peticiju zagrebačkih roditelja za siguran put djece do škole, a zalažu se i za vježbe evakuacije te psihološku pomoć učenicima. Traže i da se zaposlenicima škola omogući da se cijepe čim prije. Odgodu početka nastave tražio je i Sindikat Preporod.
Odgoda početka nastave u Sisačko moslavačkoj županiji, podrška apelu zagrebačkih roditelja, pisano informiranje zaposlenika i roditelja o stanju zgrada u kojima će se provoditi nastava, provođenje redovnih vježbi evakuacije i u drugim županijama na kojima je moguće jače podrhtavanje tla (kao prevencija) uz uvrštavanje tog programa kao redovitog uz psihološku pomoć učenicima na područjima pogođenima potresom te uvrštavanje zaposlenika u ustanovama za odgoj i obrazovanje u prioritetne skupine za cijepljenje protiv COVID-19 stvari su koje Sindikat hrvatskih učitelja traži od Ministarstva znanosti i obrazovanja.
Kako kažu iz Sindikata, zahtjeve su formirali nakon rada na terenu, sa zaposlenicima škola pogođenim potresom. Njihov prvi zahtjev odnosi se na odgodu početka nastave, čak i one online, za učenike iz Sisačko-moslavačke županije minimalno dva do četiri tjedna. To traže jer mnogi od nastavnika volontiraju, rade na obnovi svojih i tuđih domova.
– Dolazi još hladnije vrijeme, tlo se još uvijek trese, nema uvjeta za rad ni učenje, a nekolicina od onih koji mogu biti u svojim domovima nemaju ni dimnjaka ni grijanja, ističu iz SHU-a.
‘Nitko ništa nije pitao ni roditelje ni učitelje’
Napominju i kako dodatnih deset dana godišnjeg odmora, kojeg je Vlada dala zaposlenicima državnih i javnih službi, za učitelje i druge zaposlenike škola ostaje mrtvo slovo na papiru jer ga očito neće moći koristili nakon 18. siječnja, iako im je potreban za nužne sanacije, oporavak od potresa i pripremu rada s učenicima.
– Mnogi učenici nalaze se u kontejnerima, nemaju struju i treba im još vremena za psihički oporavak od traume te nisu spremni za provedbu uobičajenog godišnjeg plana i programa, potrebna je psihološka pomoć i prilagodba nastave njihovoj specifičnoj situaciji. Ne postoji modul za primjerenu nastavu u ovim uvjetima – samo žele još malo vremena za prilagodbu te mole resorno ministarstvo da uvaži i njihovo mišljenje i to ne samo na temelju suhoparnog upitnika gdje se tko nalazi i ima li struje, a koji ne uvažava psihosocijalno stanje ni potrebe s terena. Ravnateljima je nemoguće organizirati rad i nastavu zbog svega navedenog, a kako smo dobili informacije s terena, od subote se nazivaju ravnatelji da pripreme sve za online nastavu, pojašnjavaju.
Dodaju i kako se oni učenici koji su s roditeljima napustili Sisačko-moslavačku županiju, nalaze se ili kod rodbine ili u privremenom smještaju diljem Hrvatske.
– Nitko iz resornog ministarstva nije u online upitniku postavio pitanje što roditelji i zaposlenici škola Sisačko-moslavačke županije smatraju potrebnim u ovim trenucima. Također nije jasno hoće li učenici krenuti na nastavu prema modelu sukladno kojem se radi u županiji u kojoj se nalaze na privremenom smještaju (što bi značilo i odlazak na nastavu u novom okruženju s novim učiteljima, a koja nije prilagođena njihovim trenutnim potrebama) ili bi trebali biti na online nastavi sa svojim učiteljima i profesorima iz Sisačko-moslavačke županije kojih trenutno nema dovoljno, a većina njih nema nikakve uvjete da se online nastava uopće održi, kažu iz Sindikata te najavljuju da će uskoro po pitanju odgode online nastave na tom području krenuti i peticija.
Koliki stupanj potresa može podnijeti koja školska zgrada?
Sindikalisti podržavaju i peticiju zagrebačkih roditelja kojom se traži da se njihovoj djeci uoči početka nastave omoguće sigurni prolazi do škola te uklanjanje opasnih dijelova zgrada na svim prilaznim putovima do škola Zagreba, a i šire te u drugim županijama pogođenima potresom te traže što žurniju reakciju nadležnih tijela.
– Ukoliko se u gradu Zagrebu inzistira na početku škole u A modelu, tražimo da se zaposlenici i roditelji pisanim putem informiraju o stanju zgrada u koje će učenici ulaziti 18. siječnja 2021. godine, i to prije početka nastave, i uz dodatnu informaciju o tome koji stupanj potresa može podnijeti pojedina odgojno-obrazovna ustanova, treći je zahtjev sindikata.
Četrvti zahtjev je nužno provođenje vježbi za evakuaciju i ažuriranje protokola spašavanja i u drugim županijama koje su pogođene potresom te drugih županija u kojima su moguća jača podrhtavanja tla jer je, kažu, ‘prevencija u Republici Hrvatskoj i dalje nikakva te organizacija redovnih programa vježbi za evakuaciju i psihološke pomoći učenicima’.
Na kraju, sindikalisti traže što žurniji odgovor resornog ministra na zahtjev ponovno postavljen na sastanku 29. prosinca 2020. godine o uvrštavanju zaposlenika ustanova za odgoj i obrazovanje u prioritetne skupine za cijepljenje protiv COVID-19, odnosno da se onima koji to žele isto omogući što prije.
Stipić: Nemaju čak ni minimum uvjeta kako za pripremu nastave, tako ni za njeno održavanje
Ubrzo nakon Sindikata hrvatskih učitelja, odgađanje drugog polugodišta zatražio je i Sindikat Preporod.
– Zbog toga što u Sisačko-moslavačkoj županiji podrhtavanje tla još uvijek ne prestaje, a što za posljedicu ima život u neizvjesnosti i sad već desetodnevnom
strahu kako učenika i članova njihovih obitelji tako i učitelja i nastavnika, u Sindikatu Preporod opravdanim smatramo zahtjev da se odgodi početak drugog
polugodišta u školama na području zahvaćenom katastrofalnim potresom. Nemoguće je, u stalnom strahu od podrhtavanja tla, istovremeno sanirati posljedice potresa i pripremati se za obveze koje sa sobom donosi početak nastave. Rješenje nije čak ni online nastava, iako će do nje možda na kraju ipak morati doći, jer još uvijek nisu osigurane sve nužne pretpostavke za odvijanje ovog vida nastave, smatra predsjednik Sindikata Preporod Željko Stipić.
Mnogi učenici, ističe, osobito oni koji više ne žive u svome domu ili čak ni u svome mjestu, nemaju mogućnosti za praćenje online nastave. Njihovim učiteljima i
nastavnicima, koje je potres primorao da napuste svoj stan ili kuću, nastavlja, online nastava je neizvediva jer nemaju čak ni minimum uvjeta kako za pripremu
nastave tako ni za njeno održavanje.
– Odlukom o odgodi nastave za tjedan ili dva, što bi bilo nadoknadivo kroz drugo polugodište, prosvjetna bi vlast poslala poruku o prepoznavanju težine situacije u kojoj su se, suočeni s ovom katastrofom, zajednički našli učenici, roditelji te njihovi učitelji i nastavnici, zaključuje Stipić.