Splitski gimnazijaci u online školi izradili povijesni strip: ‘Neka vam posluži kao motivacija’
Da nastava povijesti može biti zanimljiva čak i u online okruženju, pokazuje primjer splitske V. gimanzije Vladimir Nazor. Tamošnji učenici izradili su povijesni strip uz pomoć kojeg će njihovi kolege moći provjeravati znanje o hrvatskom srednjovjekovlju. Ispričali su nam kako je sve počelo, a kako je završilo vidjet ćete čitajući strip.
– Uvijek volim reći da su prirodni zakoni svuda oko nas. Ne možeš dobiti više nego što si uložio, kaže Nives Lesandrić, učenica splitske V. gimnazije.
Učenici 2. d razreda V. gimnazije Vladimir Nazor iz Splita, Emanuela Katičić, Arno Kozić, Nina Krivić, Antea Lauš i Nives Lesandrić, pod vodstvom mentorice prof. Katarine Domljanović osmislili su i izradili povijesni strip Hrvatska u razvijenom i kasnom srednjem vijeku, koji je na svom portalu objavila i nakladnička kuća Alfa. Da stvar bude bolja, to im nije prvi strip koji su izradili.
– Sve je počelo kad smo u sklopu etwinninga napravili prvi strip o Dioklecijanu koji je naša škola otisnula u 100 primjeraka. Svi su bili oduševljeni pa smo napravili još jedan- hrvatska povijest u razvijenom srednjem vijeku, prepričava Nives kako je sve počelo.
Svatko je talentiran za nešto pa, prema tome, radi svoj dio posla
Stripove rade u računalnom programu Storyboardthat, a za svaki rad treba im, kaže, nešto manje od tjedan dana neprestanog rada.
– Prvi strip ima 32, a drugi 142 sličice. Svaki član naše grupe jedinstvena je persona, ali međusobno se nadopunjavamo. Antea i Arno vrhunski su povjesničari, Emanuela crta najbolje u cijeloj školi, Nina (osim što joj odlično ide matematika) zaslužna je za sažimanje gradiva i osmišljavanje shema koje ja unesem u program – dizajniram likove, pozadinu i nastojim biti dobar informatičar, hvali naša sugovornica svoje kolege.
‘Profesorica nas gradi i kao znanstvenike i kao osobe’
Skromno dodaje kako koš ne može vjerovati da je njihov rad toliko cijenjen.
– Do sada smo napravili 2 stripa, a za sve je zaslužna Katarina Domljanović, moja profesorica povijesti. Uloga mentora je da prati naš rad, hrabri nas, gradi kao mlade znanstvenike i kao osobe i da na neki način potiskuje naše mane, ističe Lesandrić.
Onaj tko je imao kvalitetno iskustvo s vlastitim mentorom, pojašnjava, i sam je motiviran da druge ljude vodi i podučava u budućnosti na sličan način.
– Profesorica ima širok spektar znanja koje primjenjuje i prenosi u raznim oblicima. Ona je prepoznala naš talent i njeguje ga, priča nam učenica.
Recept za uspjeh: Međusobno poštovanje, sklad i ljubav prema znanju
No naglašava i kako je važno imati i dobru ekipu.
– Rad s ljudima u kojem vlada međusobno poštovanje, sklad i ljubav prema znanju neprocjenjiv je. Osim što radimo stripove, uključeni smo u međunarodne projekte, snimamo filmove i idemo na razne manifestacije, kaže s ponosom.
Za svoju V. gimnaziju ima samo riječi hvale, dok za sve učenike ima optimističnu poruku.
Zaista moram reći da je za sve zaslužna moja škola i profesori koji me odgajaju, vole i pokazuju put govoreći nam, kako do cilja moraš doći sam. Potičem sve učenike da im naš strip posluži kao motivacija. Dobro se dobrima vraća, zaključila je Nives.
PROČITAJTE STRIP:
SUDJELUJTE U ANKETI:
Za dodatan zanimljiv i koristan sadržaj pretplatite se na naš YouTube kanal. U suradnji s NCVVO-om pokrenuli smo seriju podcasta na temu državne mature pod nazivom ‘U centru mature’, pa posebno koristan sadržaj na našem YouTubeu očekuje maturante i oni koji će to postati.