Srednja škola Delnice pobjednik međunarodnog natjecanju za inovativnost u nastavi
Delnička srednja škola pobijedila je na prestižnom međunarodnom natjecanju Digiskills. Njihov projekt ‘Sigurnost na internetu’ osvojio prvo mjestu u kategoriji implementacije i inovativnosti u nastavi.
Srednja škola Delnice za 90. obljetnicu postojanja teško da je mogla dobiti bolji poklon. Naime, upravo je ta škola pobjednik međunarodnog Digiskills natjecanja u kategoriji implementacije i inovativnosti u nastavi sa svojim projektom ‘Sigurnost na internetu’, piše Novi list.
– Osnovna ideja projekta je međupredmetna suradnja, cjeloživotno obrazovanje građanski odgoj i zaštita učenika te osvještavanje o opasnostima koje vrebaju na internetu koji čini sastavni dio učeničke svakodnevice, posebno društvene mreže, rekla je na Novi list autorica projekta i profesorica u spomenutoj školi Jasminka Lisac.
Video uradak u sklopu projekta ‘Dislajkam mržnju na internetu’
Čitav se projekt odvijao u nekoliko faza. Prvo su učenici snimili video uradak u sklopu kampanje ‘Disklajkam mržnju na internetu’ da bi potom Bernard Vukelić, viši predavač na Veleučilištu Rijeka i bivši delnički srednjoškolac, održao predavanje ‘Biometrija i sigurnost na internetu’ ne bi li ukazao na opasnosti i mogućnosti kontrole pojedinca putem interneta.
– U trećoj fazi, baš na temelju tog predavanja, maturant Bruno Svetličić sastavio je prezentaciju i održao predavanje za 2. razred jer je jedna od osnovnih ideja projekta bila iskoristiti činjenicu da su stariji učenici uzor mlađima te će vjerojatno više pažnje posvetiti riječima svojih kolega. Mlađi učenici dali su feedback svom starijem kolegi izradivši maštovite plakate i umne mape pri čemu je učenica Ana Frković osmislila vizualizaciju prezentacije – iz trojanskog konja izlaze virusi koji su oštetili lanac – sigurnost na internetu, izjavila je Lisac.
Strip radionica i križaljka
Dio projekta bila je i strip radionica koju je vodila učenica Klara Kastner. Radeći u aplikaciji ‘Pixton comic’ i učenici i nastavnici uključeni u projekt osmišljavali su i izrađivali svoje viđenje problema koji se javljaju putem interneta. Tako je tu bilo govora o krađi identiteta, cyberbullingu i slično.
– Napokon, u petoj fazi nastavnice koje su sudjelovale u projektu osmislile su nagradnu križaljku s tematskim pojmovima tj. terminologijom vezanom uz sigurnost na internetu, a na prigodnoj radionici objašnjeni su manje poznati termini, razgovaralo se o osobnim iskustvima učenika te eventualnim potencijalnim opasnim situacijama koje su moguće u našoj sredini, zaključila je Lisac