Pretraga

Srednjoškolski profesori u Hrvatskoj komuniciraju putem Facebooka s učenicima

A- A+

Modernizacija, točnije digitalizacija nastavnog procesa trebala bi se zakotrljati punim zamahom. Naime, Carnet (Hrvatska akademska i istraživačka mreža) na javnom natječaju nudi 300 milijuna, tražeći 140 škola u kojima će se potpuno digitalizirati nastavni proces. Neovisno o ovoj Carnetovoj inicijativi, neke hrvatske srednje škole već debelo ‘gaze’ kroz suvremene principe odnosa profesora i učenika. Jedna od takvih je XIII. gimnazija u Zagrebu, a detaljnije nam o tome objašnjava tamošnja profesorica hrvatskog jezika i filmske umjetnosti Ana Đordić.

Foto: (arhiva srednja.hr)

Hrvatska akademska i istraživačka mreža (Carnet) ima nakanu digitalizirati nastavni proces, tako što kroz javni natječaj traži 140 škola u koje će u spomenutu svrhu uložiti 300 milijuna kuna. Međutim, neke škole već koriste blagodati mrežnog sustava u informatičkom dobu, primjerice zagrebačka XIII. gimnazija. Naime, ovdje desetak profesora ima službene Facebook profile, putem kojih učenicima daju dodatne upute za odvijanje tradicionalne nastave.

Izdvojeni članak

Košarkaška ekipa XIII. gimnazije hvata drugi krug na Svjetskom prvenstvu

Komunikacija putem interneta produbljuje suradnički odnos profesora i učenika te međusobno uvažavanje

Kako smo napomenuli, U XIII. gimnaziji otprilike 10-ak nastavnika je otvorilo profile na Facebooku, isključivo za komunikaciju s učenicima.

– Naime, većina nas ima te profile otprilike četiri godine. Komunikacija s učenicima putem društvenih mreža ne olakšava nužno sam nastavni proces, ali produbljuje kvalitetan suradnički odnos učenika i nastavnika te njihovo međusobno uvažavanje.

Svrha takve komunikacije više je odgojna nego što je obrazovna, pojašnjava nam profesorica hrvatskog jezika iz spomenute škole Ana Đordić.

Izdvojeni članak

‘Putujuća’ 13. gimnazija maestralnim mjuziklom proslavila pola stoljeća postojanja

U posljednje vrijeme sve smo češće svjedoci vulgarne i uvredljive komunikacije učenika putem društvenih mreža. Naša sugovornica nije imala takvih iskustava. Naprotiv.

– Treba naglasiti da su učenici i u takvoj komunikaciji, koja je malo slobodnija i opuštenija, vrlo pristojni i kad je u pitanju internetski bonton, ali i kad je u pitanju sam odnos učenika prema nastavniku.

Osim toga, svjesni su činjenice da je riječ o nastavničkim profilima i da prijateljstvo na Facebooku ne znači da se na nastavi ne očekuju disciplina i red, jasna je profesorica Ana.

Izdvojeni članak

Maturantica XIII. gimnazije napisala dirljivu pjesmu kojom je oduševila vršnjake

Učenici se javljaju svakodnevno

Ipak, učenici su mladi ljudi, kojima uvijek nedostaje slobodnog vremena pa ponekad pokušaju s nekim ‘švercom’.

– Javljaju se svakodnevno. Njihova su pitanja na Facebooku u rasponu od onih može li se odgoditi kontrolna zadaća (odgovor je, naravno, uvijek isti: ‘ne može’), hoće li u kontrolnoj biti određen dio gradiva (jer zaboravili su što im je rečeno na satu), što ćemo raditi na pripremama za maturu sljedeće subote??…

Do onih pitanja poput u koliko sati se nalazimo ispred kazališta, može li se određeno lektirno djelo pronaći na internetu ili možemo li u školi nasamo porazgovarati i kada, iskustva nam prenosi profesorica hrvatskog jezika i filmske umjetnosti u XIII. gimnaziji.

Izdvojeni članak

Fotogalerija: Zagrebačka IX. gimnazija, prva srednja škola opremljena učionicom budućnosti

No profesori u XIII. često i samoinicijativno upozoravaju i podsjećaju učenike na zadate obveze

Osim što se učenici svakodnevno javljaju kako bi utvrdili i otklonili neke nejasnoće, profesori katkada prvi šalju upozorenja i posjetnice.

– Vrlo često učenike samoinicijativno podsjećam na to da pročitaju lektiru, da napišu domaću zadaću, ponesu radne bilježnice na nastavu, na termine kazališnih predstava, različitih izvannastavnih aktivnosti ili izvannastavnih programa koji se održavaju u školi ili izvan školskog prostora.

Obavještavam ih i o kulturnim manifestacijama koje bi trebali posjetiti ili im stavljam poveznice na neke kvalitetne internetske stranice koje se bave hrvatskim jezikom, filmom, kazalištem, temeljita je u digitalnoj komunikaciji s učenicima profesorica Đordić.

Izdvojeni članak

Digitalizacija škola: Za tri godine Hrvati bi trebali prijeći na digitalne knjige

Također dodaje, da većina nastavnika u XIII. gimnaziji učenicima na Facebook stavlja skripte za ponavljanje, matematičke zadatke za vježbu i slično.

– S obzirom na to da se koristimo sustavom e-dnevnika i da su sve kontrolne zadaće najavljene u rujnu te upisane u e-dnevnik kojemu učenici uvijek imaju pristup, na Facebooku ne obavještavam učenike dodatno o kontrolnim zadaćama, objasnila je Ana Đordić.

Ova ‘škola digitalnog doba’ ima mnoštvo izvannastavnih aktivnosti, a kako prostorije dijeli sa svim školama unutar ‘Građevinskog obrazovnog centra’, društvene mreže dobro dođu i za ugovaranje te izmjene termina radionica, sekcija i sličnoga.

Na kraju dodajmo u kontekstu ove teme da su u Ministarstvu obrazovanja predstavljeni besplatni ECDL online tečajevi, koji omogućavaju poduku učenicima i nastavnicima koji se slabije snalaze u korištenju vrlo bitnog e-dnevnika.

No u krajnjoj liniji ti tečajevi će po međunarodnom standardu sudionike nastavnog procesa, ali i ostale građane digitalno opismenjavati.