Što je s nastavnicom koja je svim učenicima zaključila 5? U školi je proveden nadzor, doznali smo zaključke
Osim slučaja Klasične gimnazije, u kojoj su nakon pritiska prve dame sinu predsjednika podizane već zaključene ocjene, veliku pozornost javnosti izazvao je i slučaj Osnovne škole Borovje. Ondje je nastavnica biologije i prirode svim učenicima, njih oko 200, zaključila ocjenu odličan. Inspekcijski nadzor nije pokrenut. Obavljen je stručno-pedagoški nadzor AZOO-a, čiji su predstavnici učiteljici ostavili tek – preporuke za poboljšanje rada.
Nastavnica matematike u Klasičnoj gimnaziji Zagreb, koja je podigla već zaključenu ocjenu sinu predsjednika RH, a sve nakon pisma prve dame Sanje Musić Milanović, dobila je ovih dana opomenu pred otkaz. Ona sama tvrdila je kako se na nju vršio pritisak da je promijeni, promijenila ju je i još nekolicini učenika, a opomena pred otkaz izrečena joj je, kako stoji u obrazloženju, i zbog drugih nepravilnosti u radu. Skandalom se sada bavi i USKOK.
No, to nije jedini slučaj neke zagrebačke škole koji je po završetku školske godine uzburkao duhove – u Osnovnoj školi Borovje nastavnica biologije i prirode svim je učenicima, njih oko 200, zaključila odličan.
U slučaju OŠ Borovje nije pokrenut inspekcijski nadzor
U službenom odgovoru Ministarstva znanosti i obrazovanja kažu nam da u OŠ Borovje radi ovog slučaja nije pokretan inspekcijski nadzor.
– Ocjenjivanje učenika je autonomna i diskrecijska odluka svakog nastavnika te nije nužno da zaključna ocjena odgovara prosječnoj ocjeni svih ocjena tijekom godine. Temeljem informacija koje imamo nastavnica je ocjene zaključila samostalno, odgovaraju iz Ministarstva na naš upit.
Upućuju nas da se u vezi stručno-pedagoškog nadzora nad radom nastavnika obratimo Agenciji za odgoj i obrazovanje (AZOO), u čijoj je nadležnosti njegova provedba.
Nastavnici izdane ‘preporuke za poboljšanje rada’
Iz Agencije potvrđuju da su posjetili školu.
– Agencija za odgoj i obrazovanje obavila je stručno-savjetodavni posjet učiteljici prirode i biologije te savjetodavni razgovor s ravnateljicom škole. Prema utvrđenim nepravilnostima u vrednovanju i zaključivanju ocjena izrečene su preporuke za poboljšanje rada, odgovaraju nam iz Agencije.
Ističu i da će rad učiteljice redovito pratiti ravnateljica uvidom u nastavu i pedagošku dokumentaciju uz upute o načinu praćenja i vrednovanja rada učenika. Također, u praćenje rada učiteljice bit će uključen stručno-pedagoški tim škole.
– Agencija za odgoj i obrazovanje pratit će rad učiteljice s naglaskom na praćenje i vrednovanje rada učenika, kao i postupanje i poduzimanje mjera ravnateljice tijekom nove školske godine, ističu iz Agencije.
U OŠ Borovje 73,15 posto učenika prošlo s odličnim uspjehom
Podsjetimo, osmaši OŠ Borovje su se temeljem tako zaključenih ocjena upisali u srednje škole. Prema najnovijim podacima u Školskom e-Rudniku Ministarstva znanosti i obrazovanja, u OŠ Borovje s uspjehom odličan školsku godinu 2021./2022. završilo je 73,15 posto učenika. Kako smo jučer pisali, na državnoj je razini opći uspjeh odličan imalo 48,33 posto učenika, odnosno 58,59 posto onih u osnovnim i 25,59 posto učenika u srednjim školama.
Nakon što su informacije o slučaju masovnog zaključivanja petica od strane nastavnice OŠ Borovje izašle u javnost, mnogi su branili postupak nastavnice, smatrajući to legitimnim alatom iskazivanja nezadovoljstva sustavom. Ravnateljica škole Branka Štefok Bojadžija, koja, dakle, mora pratiti rad nastavnice kroz nadolazeću nastavnu godinu, rekla je da razumije ‘ovaj izraz nezadovoljstva i razočaranja u sustav vrednovanja’. Zaključila je i da nastavnici teško ‘mogu objektivno ocjenjivati uz sve te pritiske i izazove koje nosi njihov rad danas’, a više o svemu možete pročitati ovdje.