Pretraga

Što je s ljudima?! Učitelji natjerali dijete s poteškoćama da sastavi listu svojih ‘grešaka’

A- A+

Danas je očito dan za grozne vijesti iz Engleske. Iz škole u Derbyju donosimo priču o desetegodišnjem dječaku, inače oboljelom od autizma i ADHD-a, kojega su učitelji natjerali da sastavi listu svojih ‘grešaka’. Dogodilo se to nakon što je dječak prijavio zlostavljanje od razrednih kolega. Netko se sjetio da, pazite sad, ne bi bilo loše da dijete, nakon što je bilo prisiljeno slušati svoje kolege kako ponavljaju razloge zbog kojih ga ne vole, na papir napiše te iste razloge, odnosno svoje ‘greške’ zbog kojih je postao žrtvom zlostavljanja i tako ih pokuša promijeniti. Priča, tim gore, nije stala na popisu, već je isti okačen i na zidu učionice, piše Guardian.

Foto: Pixabay

Desetogodišnjem dječaku iz Derbyja u Engleskoj razredni su kolege govorili da treba prestati ‘biti iritantan’ i da treba ‘prestati vikati’ te ‘biti sretan, a ne tužan’, ako s njima želi imati bolji odnos. ‘Pa to je grozno’, pomislio je svatko normalan čitajući ove retke. No, to nije nužno najgori dio priče.

‘Moj sin je tražio pomoć, a učitelj je prst uperio u žrtvu’

Izdvojeni članak

Kakav užas: Nastavnik ju nije pustio na WC, rekao joj da ‘iskontrolira menstruaciju’

Njegovi učitelji za to su saznali na, u najmanju ruku, pedagoški neprihvatljiv način. Dijete im se požalilo na zlostavljanje. Učitelji su potom pitali druge učenike zašto ga ne vole. Dijete je to sve bilo prisiljeno slušati, a potom od nastavnika primorano i da na list papira popiše sve svoje ‘greške’. Taj je popis, na koncu, završio okačen na zidu učionice, izvještava Guardian.

– Moj sin obratio se svojem odgajatelju i rekao mu da ga kolege zlostavljaju te kako je nesretan jer ga djeca baš ne vole. Pa je onda odgajatelj, valjda s idejom da se uhvati ukoštac s tim problemom, pokušao saznati zašto djeca ne vole mog sina. Tako ga je posjeo i tražio od druge djece da kažu na glas zašto ga ne vole, a potom i mom sinu pokušao objasniti da promijeni te stvari, rekao je šokirani otac novinarima Guardianovog Observera.

Dodatno je istaknula kako je njezin sin zapravo tražio pomoć zbog zlostavljanja od strane svojih kolega, a kako je učitelj odlučio uperiti prstom upravo u žrtvu zlostavljanja, njenog sina, i objasniti mu što treba činiti, a što ne.

Ravnatelj događaj nazvao ‘restorativnom pravdom’

Kako kaže otac djeteta, ravnatelj osnovne škole Allenton, u kojoj se incident i zbio, sve je nazvao ‘restorativnom pravdom’.

– Ravnatelj se pitao zašto smo uopće povukli pitanje tog postupka učitelja i zašto uopće s time imamo problem, prepričao je otac.

Gillian Doherty, osnivačica SEND-a (eng. special education needs and disability) komentirala je cijeli slučaj istaknuvši kako bi škole svakako trebale konzultirati stručnjake o tome kako pružiti najbolju podršku djeci s poteškoćama, posebno uzimajući u obzir samopouzdanje takve djece.

– Nijedno dijete ne smije biti isključeno niti se osjećati kao da nije dobrodošlo u školi. Mnoga djeca s poteškoćama razviju tjeskobu zbog izostanaka iz škole i isključenosti iz obrazovanja, ustanovila je Doherty.

‘Ovo nije prvi incident, u školi su ga pogodili bocom u glavu’

No, ni na ovome sve ne staje. Otac djeteta navodi kako su u prošlosti imali problema sa zlostavljačima, no ove se godine to navodno pojačalo. Popis ‘grešaka’ je tek simptomatičan element uzmemo li u obzir da je dječak ranije ove godine pogođen bocom u glavu zbog čega je završio na hitnoj.

– Ranije ove godine drugi ga je učenik pogodio bocom u glavu. Zbog toga je završio na hitnoj gdje su mu ‘lijepili’ jedan dio očnog kapka, kažu zabrinuti roditelji.

Dodatno ističu da su ponekad znali od svojeg sina čuti primjedbe na kolege u školi, no kako nisu imali pojma da im dijete svakodnevno proživljava zlostavljanje i da ga nešto svakog dana podsjeća na ‘greške’ u njegovu ponašanju. Naime, crtež i popis ‘grešaka’ izrađen je još u studenome 2018. godine, no roditelji malenog dječaka za to su saznali tek nedavno.