Što trenutno hrvatskim nastavnicima stvara najviše problema? Provedena anketa, ovo su rezultati
Forum za slobodu odgoja u ožujku je proveo anketu o izazovima rada u razredu među nastavnicima i članovima stručne službe u različitim osnovnim i srednjim školama. Anketa koju je riješilo 130 djelatnika u školi pokazala je da im u najvećoj mjeri problem u razredu predstavljaju određena nepoželjna ponašanja učenika, kao i manjak motivacije učenika na nastavi. U najvećoj mjeri razloge zbog kojih im je izazovno doskočiti ili rješavati navedene probleme vide u manjku resursa i podrške sustava.
Forum za slobodu odgoja proveo je kratku anonimnu anketu u ožujku o izazovima rada u razredu među nastavnicima i članovima stručne službe u različitim osnovnim i srednjim školama. Kako su izvijestili na svojim mrežnim stranicama, u istraživanju je sudjelovalo 130 odgojno-obrazovnih radnika, a oko 70 posto njih radi u osnovnim školama.
– Cilj ovog istraživanja bio je dobiti uvid u područja u kojima su nastavnicima i stručnoj službi potrebne dodatne edukacije i osnaživanja. Teme za koje su sudionici bili najviše zainteresirani i unutar njih bi željeli unaprjeđivati svoje kompetencije su motivacija učenika, rješavanje problema s ponašanjem i odnosima u razredu, vršnjačko nasilje i izolacija, pružanje psihološke pomoći učenicima te suradnja s roditeljima. Smatraju da im u najvećoj mjeri problem u razredu predstavljaju određena nepoželjna ponašanja učenika, kao i manjak motivacije učenika i učenica na nastavi. Također su među prisutnim problemima istaknuti i vršnjačko nasilje te općenito manjak interesa i koncentracije kod učenika i učenica. U nešto manjoj mjeri problem predstavljaju i razlike u sposobnostima između učenika te nedostatak razredne kohezije, objasnili su iz Foruma za slobodu odgoja o rezultatima ankete.
Nadalje, u najvećoj mjeri razloge zbog kojih im je izazovno doskočiti ili rješavati navedene probleme obrazovni djelatnici vide u manjku resursa i podrške sustava, u problemima u suradnji s roditeljima te u manjku vlastitog znanja i iskustva. Zato iz Foruma za slobodu odgoja poručuju da postoji jasna potreba za dodatnim edukacijama i usavršavanjima u područjima relevantnima za upravljanje razredom kako bi se nastavnici i članovi stručne službe osnažili i motivirali, a kako bi se djeci adekvatno odgovorilo na potrebe.
– Iz anketnih rezultata može se primijetiti kako nastavnici i stručna služba procjenjuju kako se generacije djece, njihovih roditelja i njihovih zajedničkih potreba brzo mijenjaju što zna biti vrlo izazovno za one koji rade u školama jer se od njih očekuje da se iznova prilagođavaju novim potrebama i izazovima svake generacije. Uz to često osjećaju da nemaju podršku i da su prepušteni sami sebi kada je u pitanju stjecanje dodatnih znanja i vještina. Forum za slobodu odgoja trenutno razvija edukaciju za nastavnike o upravljanju razredom upravo kako bismo ih osnažili kako bi mogli adekvatno odgovarati na potrebe djece u razredu. Pilot edukaciju ‘Upravljanje razredom’, održali smo krajem travnja, zaključili su iz Foruma za slobodu odgoja.