This is our time: Na cjelonoćnom natjecanju čak četiri hrvatske škole među deset najboljih
Na jedinstvenom međunarodnom projektu This is our time hrvatski su učenici još jednom postigli vrhunske rezultate. Nakon cjelonoćnog druženja i odgovaranja na pitanja, u kvizu ‘Unite the nation’ čak su četiri škole ušle među deset najboljih. Najbolji rezultat, četvrto mjesto, postigli su đaci Osnovne škole Popovača, sedma je bila Geodetska tehnička škola Zagreb, osma Gimnazija Bernardina Frankopana, a deseto mjesto osvojili su učenici IV. gimnazije Zagreb.
This is our time međunarodni je projekt kojem je cilj spojiti učenike diljem svijeta te ih potaknuti na komunikaciju o svakodnevnim temama i aktualnim problemima. Jedinstven je po tome što u natjecanju ‘Unite the nation’ te video konferencijama u isto vrijeme preko interneta sudjeluju škole iz Tajvana, SAD-a, Hrvatske, Kolumbije i slično, zapravo cijelog svijeta.
Ovogodišnje natjecanje počelo je u noći s petka na subotu. Đaci su se s profesorima okupili pred školom nešto nakon ponoći. Na pitanja koja su im priredili vršnjaci iz drugih zemalja odgovarali su cijelu noć, a između odmaranja i traženja odgovora na webu imali su priliku i razgovarati s učenicima koji su na drugom kraju planeta također pokušavali pronaći odgovore o Hrvatskoj i ostalim državama.
Učenici Geodetske razgovarali s vršnjacima iz Kanade, Indije i otočića Reunion
– Naši učenici su u video konferencijama razgovarali s vršnjacima iz Kanade, Indije, Taiwana, Kolumbije, Rumunjske i Nizozemske te đacima s otočića Reunion, francuske kolonije koja se nalazi kraj Madagaskara. Ispred škole smo se našli u 00:15, nakon toga obavili zadnje pripreme za početak, a iz škole smo izašli prije podne u
11. Vrlo umorni i zadovoljni. Učenici koji su sudjelovali u projektu u petak su bili oslobođeni nastave, objasnila nam je Matilda Matošević, voditeljica projektnog tima Geodetske tehničke škole, koja već 15. godinu sudjeluje u projektu This is our time.
Ovaj globalni komunikacijski projekt održava se jednom godišnje pod pokroviteljstvom UNESCO-a, a cilj mu je omogućiti mladima da na različite načine i o različitim temama komuniciraju putem interneta.
Uz prijavu na kviz ‘Unite the nation’, svaka škola centrali u Kanadu dostavlja i pitanja vezana za svoju zemlju. Tako hrvatske škole moraju poslati po pet pitanja iz pet zadanih područja: povijest, zemljopis, umjetnost, sport i svakodnevnica.
Učenici iz cijelog svijeta odgovarali na pitanja o Hrvatskoj
Uz pitanja se ponudi četiri odgovora i web adresa na kojoj se može pronaći točan odgovor. Od prispjelih pitanja sastavlja set od dvjestotinjak pitanja na koja se mora odgovoriti, dok se na zadatke iz vlastite zemlje ne odgovara.
– Na ovaj način pruža nam se mogućnost da postavljajući pitanja ‘natjeramo’ protivnike da pretražujući Internet doznaju neke zanimljive stvari o našoj zemlji. Isto tako smo i mi ‘prisiljeni’ učiti o njihovim zemljama, istaknula je profesorica Matošević konkretne vrijednosti koje učenici dobivaju kroz sudjelovanje. Osim toga, đacima je to često jedinstvena prilika da upoznaju svoju školu u jednom drugačijem, opuštenijem okruženju.
S učenicima noć probdiju i njihovi profesori. U zagrebačkoj Geodetskoj tehničkoj školi sa srednjoškolcima se u noći s petka na subotu zabavljalo više od deset profesora.
– Zahvalila bih se velikoj podršci svim kolegama koji dođu tu noć probdjeti na dobrovoljnoj bazi da čuvaju učenike. Ove godine ih je bilo 10 uz nas u organizaciji. Ipak treba paziti na sve, istaknula je profesorica Matošević kako svi angažirani volontiraju na ovom projektu za koji su procijenili da je od velike važnosti za školu i njihove učenike.