Nije rijedak slučaj da se učenici ili studenti dosađuju za vrijeme nastave ili predavanja. U takvim situacijama svatko drugačije reagira, no većinom zapadamo u pet tipova dosade shodno kojima se ispoljava i slično ponašanje. Profesori, pak, u tim slučajevima imaju posve drugačije obrazloženje u glavi.
Posve razumljivo je da nije svim učenicima i studentima podjednako zanimljivo određeno gradivo koje profesori obrađuju za vrijeme nastave i predavanja. Stoga nije rijedak slučaj da se za vrijeme nastave dosađujemo i odbrojavamo minute kad će se oglasiti zvono ili profesor pogledati na sat i skužiti da je predavanje završilo. Budući da nitko od nas nije posve jednak, u situacijama kada se dosađujemo, drugačije se ponašamo i reagiramo. No, za vrijeme nastave ili predavanja većinom zapadamo u sljedeće tipove dosade koje je izdvojila Udruga srednjoškolaca.
Ravnodušna dosada
Radi se o tipu dosade kada učeniku ili studentu ono što se oko njega događa ne uspijeva privući pozornost pa tako ga ni zainteresirati. U takvim situacijama profesori najčešće pomisle da se radi o osobama koje nisu sposobne shvatiti što im oni objašnjavaju.
Nevoljka dosada
Mnogi učenici i studenti za vrijeme nastave budu jako nezadovoljni bilo da im se ne sviđaju zadaci koje moraju ispuniti ili općenito teme o kojima se raspravlja i predaje. Tada se uopće ne žele potruditi ni uključiti u nastavu, biti aktivni ili sudjelovati u radu. Profesori pomisle da se pred njima nalaze lijeni i neodgojeni mladi ljudi, a zapravo se samo radi o bezvoljnim školarcima i studentima koji su nezadovoljni gradivom koje se obrađuje ili konceptom nastave.
Nervozna dosada
Ponekad dosada na nastavi prelazi u nervozu zbog koje učenici i studenti počinju osjećati neugodu i nemir jer se nalaze u situaciji iz koje nema izlaza. Bar ne u idućih 45 ili više minuta. Tada se okrećemo nekim drugim stvarima koje bi nam mogle skratiti vrijeme, poput tipkanja po mobitelima, čitanja drugih knjiga ili škrabanja po bilježnicama. Naravno, profesorima prvo što prođe kroz glavu jest kako se ispred njih nalaze drski i bezobrazni učenici ili studenti.
Agresivna dosada
Nakon nekog vremena mnogi zapadaju u četvrti tip – agresivnu dosadu. Ista rezultira nepodnošenjem pasivnosti i zbog iziritiranosti. Budi nam se želja za napuštanjem razred ili predavaonice, kao i želja za fizičkim obračunom s osobom koja je glavni krivac za dosadu. U tom slučaju profesori misle da se suočavaju s nasilnicima i delikventima.
Apatična dosada
Mada na oko izgledate mirni, zapravo padate u stanje bespomoćnosti i depresiju. Nemate volje za životom, a kamoli za sudjelovanjem u nastavi. Profesori će tada okriviti vaše bančenje i neispavanost, ako i utjecaj nekih opojnih sredstava.