Kako bi svojim učenicima osigurali kvalitetno obrazovanje, Srednja škola Ivanec uključila se u projekt ‘HEUREKA – spoznajom do uspjeha’ i time od MZOS-a dobila odobrenje za izvođenjem fakultativne nastave za četiri predmeta s kojima će se tamošnji učenici moći upoznati već od ove školske godine.
Statistika, Digitalna kartografija, Razvoj mobilnih aplikacija i Eksperimentalna Fizika četiri su predmeta koja će srednjoškolci iz Ivanca moći pohađati u novoj akademskoj godini. Razgovarali smo s ravnateljicom Srednje škole Ivanec Lidijom Kozinom koja nam je objasnila o kakvom je projektu riječ te ima li već zainteresiranih za nove premete.
Projekt vrijedan 1.338.388,39 kuna
Prijavom na natječaj kojemu je cilj ‘Promocija kvalitete i unapređenje sustava odgoja i obrazovanja na srednjoškolskoj razini’, školi su iz MZOS-a odobrena četiri fakultativna predmeta koji će se početi izvoditi već u novoj školskoj godini 2016./2017.
– U želji da našoj školi osiguramo kvalitetno obrazovanje i stjecanje znanja i vještina koje prate suvremene trendove, uključili smo se u provedbu projekta ‘HEUREKA – spoznajom do uspjeha’, kojim želimo djelovati na razvoj i uspjeh naših učenika. Vrijednost projekta je 1.338.388,39 kn, a financiran je iz Europskog socijalnog fonda, Operativni program Razvoj ljudskih potencijala 2007. – 2013., otkriva ravnateljica Kozina.
Cilj cjelokupnog projekta u kojemu kao škola partner sudjeluje i Srednja škola ‘Mate Blažine’ iz Labina, je uspostava programskih, kadrovskih i materijalnih uvjeta u gimnazijama koji će omogućiti stjecanje dodatnih kompetencija u prioritetno odabranim područjima matematike, prirodoslovlja i informacijsko-komunikacijskih tehnologija.
Prije samog prijavljivanja u projekt, odnosno spomenutu Statistiku, Digitalnu kartografiju, Razvoj mobilnih aplikacija te Eksperimentalnu Fiziku, ravnateljica nam otkriva kako su ranije napravili istraživanje da škola vidi što točno njihove učenika zanima.
– Već za samu prijavu projekta istražili smo koja su to STEM I ICT područja koja bi bila interesantna učenicima, ispitali njihovu zainteresiranost za pohađanje nastave takvih predmeta te aktivno uključili nastavnike u definiranje istih. Aktivnom suradnjom svih dionika odabrani su već spomenuti predmeti, projekt odobren, proveden i već od ove školske godine naši učenici se mogu uključiti u nastavu novih fakultativnih predmeta, objašnjava ravnateljica.
Opremljeni kabineti, priručnici i nastavni materijali
Za fakultativnu nastavu, škola se posebno pripremala pa osim što su educirali nastavnike, razvili su i posebne praktične priručnike, u potpunosti opremili razrede gdje će se natava izvoditi kao i nabavili softversku podršku i druga nastavna pomagala koja će uvelike pomoći pri izvođenju nastave.
Projektnom nastavom, otkriva nam ravnateljica Lidija Kozina, učenici će steći stručna i praktična znanja, a za nove predmete u školi već je pokazano veliko zanimanje.
– Učenici su vrlo zainteresirani za pohađanje nove fakultativne nastave te smo shodno njihovim interesima formirali grupe za izvođenje nastave koja kreće od ove školske godine. Putem interaktivnih nastavnih metoda učenici će biti aktivni sudionici procesa učenja kroz praktičan i eksperimentalan rad, koji će omogućiti stjecanje konkretnih, praktičnih i stručnih znanja na zanimljiv način simulirajući situacije iz stvarnog života, rekla je Kozina te dodala kako će sve detaljnije informacije o rezultatima projekta kao i o izvođenju novih fakultativnih predmeta predstavit će uskoro na okruglim stolovima za učenike i roditelje u Srednjoj školi Ivanec i Srednjoj školi Mate Blažine Labin, koji je partner na projektu.
Budući da novi predmeti iziskuju poseban rad i sam pristup njima, profesori koji će ih izvoditi morali su proći dodatne edukacije kako bi fakultativna i po svemu sasvim nova nastava u hrvatskim školama zaživjela u potpunosti stručno.
– Kroz projekt je proveden niz edukacija nastavnika koji su stekli kompetencije za kvalitetno i suvremeno poučavanje, a ujedno i stručna znanja potrebna za izvođenje nastave. Novim metodama u nastavi i novim sadržajima nastavnici će kod učenika pobuditi znatiželju i motivaciju, razviti njihovu kreativnost i samostalnost, te im osigurati nova znanja potrebna za intelektualni razvoj, nastavak školovanja i život, zaključuje ravnateljica.