Pretraga

Učenici više neće imati domaću zadaću: Škola u jednoj smjeni najavljena na razini cijele države

A- A+

Priča o cjelodnevnoj nastavi i školama koje imaju samo jednu smjenu u Hrvatskoj uistinu zvuči utopijski. Još uvijek imamo škole u kojima se nastava održava u čak 3 smjene, a stvaranje uvjeta za održavanje nastave u samo jednoj smjeni poprilično je teško. Međutim, pripreme za infrastrukturnu promjenu škola i cjelodnevnu nastavu od 9 do 16 sati su započele.

Optimistična je procjena da bi se za desetak godina u hrvatskim školama mogla u potpunosti realizirati cjelodnevna nastava, kako piše jutarnji.hr. Naime, Ministarstvo znanosti i obrazovanja sastalo se s predstavnicima Svjetske banke s kojima su razgovarali o planu suradnje za iduće petogodišnje razdoblje.

Sa Svjetskom bankom pokrenuti su pregovori o infrastrukturnoj promjeni škola u Hrvatskoj i pripremi za cjelodnevnu nastavu, pa se za sve osnovnoškolske ustanove u Hrvatskoj planira cjelodnevna nastava u jednoj smjeni od 9 do 16 sati, potvrdila je ministrica Divjak nakon sastanka.

Izdvojeni članak

Stigli dokazi: Jutarnja nastava trebala bi počinjati kasnije

– Mi smo već pripremili projekt i očekujemo da će kroz par mjeseci takav plan biti usvojen. Od iduće godine krećemo s pilot projektom cjelodnevne nastave u Hrvatskoj. U suradnji s europskim fondovima, plan je da sve škole prijeđu u jednu smjenu, da svi učenici budu u školi od 9 do 16 sati i roditelji više neće biti u obavezi ne samo plaćati instrukcije, nego i s njima doma raditi, najavila je ministrica, a prenosi tportal.hr.

Učenici će provoditi više vremena u školi, ali nakon toga ne bi trebali imati domaće zadaće. Sve svoje obaveze izvršavat će u školi.

Ovakav projekt izrazito je skup, pogotovo kada se u obzir uzme činjenica da u Hrvatskoj još uvijek postoji značajan broj škola koje nastavu izvode u čak tri smjene.

Škola koja bi počinjala u 9 sati, za razliku od trenutnih 8 sati (ili ranije!), pozitivno bi utjecala na učenike koji bi bili odmorniji i koncentriraniji na nastavu, a istraživanja pokazuju i da kasniji početak nastave pozitivno utječe na rezultate koje učenici ostvaruju u školi.