Pretraga

Učenici vs. profesori: nezaključivanje ocjena na polugodištu

A- A+


Izdvojeni članak

Manje zlo: Negativna ocjena ili neopravdan sat

Cijelo svoje obrazovanje učenici su na kraju polugodišta ‘lovili’ što bolje ocjene kako bi im i zaključna ocjena na kraju godine bila dovoljno visoka. Međutim, od ove godine ta praksa je ukinuta i zaključivanja ocjena na polugodištu više nema. Kako se bliže zimski praznici, provjerili smo kod profesora i učenika kakav stav imaju prema ovoj inicijativi i jesu li se priviknuli na to da ne moraju odgovarati za višu zaključnu ocjenu.

Kao što je i najavljivano, od ove školske godine nema više zaključivanja ocjena na polugodištu. Ministar obrazovanja Željko Jovanović još u srpnju je izjavljivao da je na taj način riješen problem stresa za djecu i nastavnike, te veliki stampedo ocjenjivanja na kraju polugodišta. Upitali smo struku za mišljenje, koja se uglavnom slaže s njim. Učenici s druge strane smatraju da će na ovaj način imati velikih problema na kraju školske godine.

Izdvojeni članak

Ispiti za maturu već gotovi, a ocjenjivači neće priznavati eseje naučene napamet

Redovitim obavještavanjem roditelja protiv fenomena kampanjskog učenja

Profesorica hrvatskoj jezika u Srednjoj školi Koprivnica, Maja Blažek smatra kako se unatoč nezaključivanju ocjena na kraju polugodišta mogu pronaći načini da se održi kontinuitet učenja.

– Iako se kampanjsko učenje proširilo poput virusa i ove školske godine, održavanjem redovitih roditeljskih sastanaka i upozoravanjem učenika ocjene se mogu ispravljati na vrijeme, tvrdi Blažek.

Osim toga ukidanjem ove prakse profesori su osjetili vidno olakšanje u kapacitetu posla.
– Sate koje sam trošila na zaključivanje mogu utrošiti na obradu gradiva kako bih zadovoljila realizaciju plana i programa sa svojim učenicima, komentira profesorica. Unotoč tome boji se da će taj odgođeni pritisak zaključivanja doći na kraju godine, a to se može smanjiti jedino uvođenjem e-imenika i redovitim informacijama.

Postoji mogućnost za većim brojem popravnih na kraju

S profesoricom Blažek se slaže Josip Kličinović, profesor matematike u Hotelijersko – turističkoj školi u Zagrebu koji smatra da će se na ovaj način svi koncentrirati na obradu gradiva, a ne na samo zaključivanje.

– Ipak je ocjena na kraju godine zaključak rada cijele godine, pa naravno da se onda gledaju i ocjene iz prvog polugodišta, objasnio je i dodao kako je vrlo pozitivno za škole što se na ovaj način lišavaju dijela administracije.

Iako su profesori pozdravili ovu promjenu, učenici koji su nam se javili nisu baš oduševljeni nepostojanjem zaključnih ocjena.

– Skupljaju se jedinice, a ne idu svi roditelji stalno na informacije, pa ćemo se teže natjerati na učenje. Moguće je i da će biti više popravnih na kraju, što znači da će nam se ovaj smanjeni stres sada vratiti na kraju školske godine, rekla nam je učenica Martina iz jedne šibenske srednje škole.

Sad su se opustili jer znaju da stignu sve ispraviti, pa ima više jedinica nego inače

Osim dodatnog stresa koji će uzrokovati još veća panika pri zaključivanju ocjena u lipnju, školarci su svjesni i da negativne ocjene sada nemaju neku težinu, jer su se mnogi opustili znajući da nema zaključivanja i da stignu ispraviti sve negativne ocjene.

– Čisto sumnjam da će nas roditelji sada toliko kontrolirati, jer i oni znaju da nema zaključnih ocjena. Prilično smo se opustili sada jer koliko god mi učili znamo da sve stignemo ispraviti, kazao nam je Dominik Kukor, učenik trećeg razreda Obrtničko i industrijsko graditeljske škole u Zagrebu.

Iako će mnogi učenici i profesori tek narednih dana osjetiti na svojoj koži sve prednosti ali i nedostatke nezaključivanja ocjena na kraju polugodišta, činjenica je da će stres oko zaključivanja ocjena u lipnju za neke učenike biti puno veći.