Učenici zagrebačke škole sadili su jele na Sljemenu: Uprava Medvednice nije im odgovarala mjesec dana
Ove školske godine srednjoškolci iz Zagreba i još dviju županija mogli su biti dio novog predmeta ‘Škola i zajednica’. Riječ je o predmetu nalik građanskom odgoju za učenike drugog i trećeg razreda srednjih škola u kojem učenici odabiru jedan problem u svojoj zajednici te ga problematiziraju, pokušavaju riješiti ili barem upućuju nadležne o tome. Tako su učenici jedne zagrebačke srednje škole posadili gotovo tisuću sadnica ličke jele na samom vrhu Sljemena. No, put do toga nije bio lak – uprava parka Medvednica učenicima nije odgovarala mjesec dana.
Učenici drugih i trećih razreda srednjih škola Zagreba, Primorsko-goranske i Krapinsko-zagorske županije u protekloj su nastavnoj godini slušali predmet ‘Škola i zajednica‘. Cilj predmeta je da učenici prepoznaju neki problem u svojoj lokalnoj zajednici kojim se žele baviti te da zajedno pokušaju pronaći adekvatna rješenja. Tako su se učenici Hotelijersko-turističke škole u Zagrebu bavili temom pretjerane sječe šuma Parka prirode Medvednica.
‘Učenici su razgovarali s grupom izviđača, zvali udruge koje se bave zelenim temama’
– Učenici su pri izboru problema bili jako zainteresirani za zelene teme. Razgovarali su o onečišćenju okoliša, smeću i nedostatku zelenih površina. Međutim, bili su zainteresirani napraviti neku akciju koja bi imala vidljiv utjecaj. Prilikom razgovora na koju temu se fokusirati došla je ideja za sadnju stabala, kazala nam je Antonia Elez koja je vodila nastavu ovog predmeta u toj školi.
Kada su birali problem, rekla je, bila je aktualna situacija sa žičarom na Sljemenu pa su se učenici upoznali s pretjeranom sječom koja je prethodila izgradnji žičare. Analizirali su i istraživanje koje je pokazalo da je kvaliteta zraka u Zagrebu jedna od lošijih među gradovima Hrvatske i šire.
– Učenici su nastojali ostvariti kontakte koji bi ih doveli do realizacije programa. Samostalno su razgovarali s grupom izviđača, zvali su udruge koje se bave zelenim temama. Raspitivali su se u Zrinjevcu koje sadnice je moguće saditi na području parka prirode Medvednica. Grupno su sastavili i poslali mail Upravi Parka. Kako i nakon mjesec dana nitko nije odgovorio na mail trebalo je pokušati s direktnijim pristupom, objasnila je Elez.
‘Učenike veseli svaka nastava koja nije u formalnom obliku’
Tada im je pomogla profesorica te su nakon više telefonskih razgovora došli do odgovorne osobe koja im je omogućila sadnju na Sljemenu. Upravitelj Šumarije Zagreb izašao im je u susret te bez njega, naglasila je Elez, teško bi bilo ostvariti cilj.
– Učenici su na kraju posadili gotovo tisuću sadnica ličke jele na samom vrhu Sljemena. Učenici su jako zadovoljni predmetom i programom. Veseli ih svaka nastava koja nije u formalnom obliku. Kroz ovaj predmet imali su mogućnost boraviti i družiti se izvan prostorija škole. Unaprijed se raspituju mogu li nastaviti pohađati predmet i iduće godine, pojasnila je Elez.
Smatra da ovakav tip nastave učenike suočava sa stvarnošću te pozitivnim i negativnim situacijama, ali i rezultatima. Također, da se bolje razvija analitičko i kritičko mišljenje kod djece. O uspješnim projektima Škole i zajednica već smo pisali – učenici u Sesvetama bavili su se sadržajima za mlade, Srednja škola Bedekovčina želi svoj street workout park, a u Zaboku bavili su se spolnim odgojem. Učenici iz Zagreba svoje projekte predstavili su i gradonačelniku Tomislavu Tomaševiću koji smatra da bi idejom učenika da nastava počinje u 8:30 mogao dobiti sljedeće izbore.
Dopuna tekstu 26.7.2023. u 9:15 sati
Javna ustanova Park prirode Medvednica uputila je portalu srednja.hr zahtjev za ispravak netočnih navoda u članku ’Učenici zagrebačke škole sadili su jele na Sljemenu: Uprava Medvednice nije im odgovarala mjesec dana’, koji je objavljen 16. srpnja 2023. godine. Njegov ispravak možete pročitati ovdje.