Pretraga

Učiteljica dobila prigovor savjetnice zbog poteza na satu pa napustila školu, AZOO: Nije se žalila na mišljenje

A- A+

Ako ste korisnik Facebooka i pratite obrazovne prilike i neprilike, bilo iz perspektive obrazovnog radnika, učenika ili roditelja, teško da proteklih dana niste uočili objavu učiteljice Marije Mapilele. Ona je odlučila podijeliti svoje iskustvo sa savjetnicom, a koje je doživjela prilikom uvida u rad za vrijeme prijave za napredovanje. Ističe kako je savjetnica ocijenila da je remetila nastavni proces jer je učenicima na satu podijelila radne bilježnice. A otkrila je i kako je do toga došlo – jer je, prema njenim riječima, pokušala utješiti uplašenog i uplakanog učenika, inače stranog državljanina. Iz Agencije za odgoj i obrazovanje kažu da učiteljica nije ulagala prigovor na stručno mišljenje savjetnice te da joj je obnovljeno zvanje mentora.

Učiteljica ocjenjuje ispit

Ilustracija: Unsplash

Učitelji, nastavnici, stručni suradnici i ravnatelji škola mogu napredovati u poslu i to u tri zvanja – mentor, savjetnik i izvrsni savjetnik. Jedan od koraka koji je pritom potrebno obaviti je uvid u njihov stručno-pedagoški rad, čiji je termin unaprijed dogovoren. Taj uvid obavljaju zaposlenici Agencije za odgoj i obrazovanje.

‘Jedan učenik, strani državljanin, zbunjen i uplašen počeo je plakati usred sata…’

Upravo je svoj posljednji susret sa savjetnicom Agencije, koja ocjenjuje rad u slučajevima napredovanja, na Facebooku opisala učiteljica Marija Mapilele. Zbog tog je susreta, navodi, odlučila napustiti rad u školi.

– Učiteljica je podijelila radne bilježnice za vrijeme sata te time poremetila nastavni proces. Tim je biranim riječima osoba zadužena za napredovanje učitelja ocijenila moj rad. Znala sam tada da je nešto duboko trulo u državi Hrvatskoj i da ću se boriti, ali nisam znala kako. Daleko od toga da moj ego ne može podnijeti kritiku, ali ono što je savjetnica vidjela kao poremećaj nastavnog procesa za mene je bila potpuno razumna, ljudska i empatična reakcija. Pedagoški opravdana, ako ćemo se razmetati stručnim terminima. Tim više su me njezine riječi duboko šokirale, piše u viralnoj Facebook objavi učiteljice koju je do sada lajkalo preko 6.600 osoba.

Dalje navodi kako svako dijete zaslužuje barem jednu osobu koja će vjerovati u njega i koja će mu obrisati suze, a onda se prisjeća što se zapravo dogodilo tog dana kada je njenoj nastavi prisustvovala savjetnica. Sve se odvijalo u rujnu, na samom početku nastavne godine.

– Jedan učenik, strani državljanin, zbunjen i uplašen počeo je plakati usred sata. Teško mu je i ništa ne razumije. Ne osvrćući se uopće na komisiju koja baš taj sat promatra moj rad ne bi li me ocijenila, prekinula sam sve, došla do djeteta, čučnula, zagrlila, pitala ga u čemu je problem, iako sam znala da mi ne zna reći. Predložila sam da baš on podijeli radne bilježnice ostaloj djeci. Čitala sam mu imena, a on je nosio bilježnicu od djeteta do djeteta. I pogodio je svakoga. Sunce je zasjalo, suze su nestale, đaci zapljeskali. Neki žive sto života i ne dožive takvu sreću, a ja skoro svaki dan, piše učiteljica.

Izdvojeni članak
nastavnica

Mijenja se Zakon o nagradi koja se dodjeljuje najboljim odgojno-obrazovnim radnicima i znanstvenicima

‘Odlučila sam otići s osmjehom’

Prvo joj je savjetnica usmeno izgovorila svoje opaske vezane uz nastavu na kojoj je bila na uvidu, a onda i pisanim putem.

– I dok je pričala, a kasnije se i pismeno očitovala o tome kako sam poremetila nastavni proces… ja sam gledala taj duboki ponor poremećaja znajući da se boriti, baš kao i ploviti mora. Ali kako da se borim kad sustav ne mogu promijeniti, a ne mogu ni sebe – jer ja bih opet i opet poremetila nastavni proces ako moram birati između procesa i djeteta. Pa da ja više ne remetim, teška srca, ali s vjerom u sebe i nekoga tko od gore vidi sve odlučila sam otići s osmjehom. Svoje mjesto prepuštam nekome tko će s novom snagom i energijom nastaviti tamo gdje sam ja stala, a ja ću svoju snagu, znanje, energiju i vjeru i dalje ulagati u školski sustav – radeći na stvaranju i promociji kvalitetnih udžbenika i materijala koji će unaprjeđivati nastavni proces. Da ga ja ne remetim, piše učiteljica.

Nije otišla odmah, dodaje, čekala je da ju prođe početni osjećaj i da se ohladi, a da učenike nauči abecedu.

– Jer jednostavno nisam mogla pojmiti da nakon petnaest godina vrijednog i predanog rada u školi odem tužna i bez osmijeha. Jučer smo u 1.b imali Abeceda party – jer smo naučili cijelu abecedu. Na posao sam išla s dvije disco kugle i zvučnikom, donijela sam tanjure, čaše, sokove, kokice. Pripremila sam im švedski stol. Pjevali smo i plesali, malo plakali. Kakav je to poremećaj nastavnog procesa bio. Tektonski. Od prvog do zadnjeg dana moga rada u školi učenicima sam davala sebe, ali morala sam otići da ne izgubim – sebe. Dobili su mladu prekrasnu učiteljicu kojoj mogu poželjeti da remeti proces onako kako sam ga ja remetila jer u moj život sreću je unosio baš svaki taj poremećeni dan, piše zaključno ova učiteljica.

Izdvojeni članak
gimnazija andrije mohorovičića

Županija objavila imena najboljih nastavnika i škola: Nagradili su ih sa sedam tisuća kuna

AZOO: Učiteljica nije uložila prigovor, obnovljeno joj je zvanje

Savjetnici koje učiteljica spominje zaposlenici su Agencije za odgoj i obrazovanje pa smo se upitom obratili i Agenciji. Pitali smo ih za komentar na slučaj i, vrlo konkretno, je li učiteljica, po mišljenju Agencije, zaista svojim postupkom remetila nastavni proces te kako je po njima uopće trebala reagirati na uplakanog učenika. Na taj dio upita nismo dobili odgovor.

No odgovorili su nam oko tehničkih stvari vezanih za rad savjetnika i obnovuzvanja učiteljice Mapilele. Za početak, ističu da je protekle kalendarske godine, kada se slučaj iz priče učiteljice Mapilele i dogodio, zaprimljeno 2.057 predmeta napredovanja. Broj pozitivno riješenih predmeta napredovanja u 2022. je 1671, odnosno 81 posto.

– U konkretnom slučaju, gospođa Mapilele nije uložila prigovor na zaprimljeno stručno mišljenje te je Agencija za odgoj i obrazovanje dana 3. listopada 2022. godine donijela odluku o obnovi zvanja mentor, kažu nam iz Agencije.

Izdvojeni članak
nastavnica piše na ploči

Izašla je lista 513 najboljih nastavnika u Hrvatskoj, provjerite je li vaš na tom popisu

Samo je 13 odgojno-obrazovnih radnika uložilo prigovor na mišljenje povjerenstva

Navode i da je tijekom 2022. godine samo 13 odgojno-obrazovnih radnika uložilo prigovor na dostavljeno stručno mišljenje  članova povjerenstva koji vrše uvid u njihov rad. Pojašnjavaju i kako izgleda čitav postupak ulaganja tog prigovora.

– Agencija za odgoj i obrazovanje nakon pregleda dokumentacije i obavljenog uvida u stručno-pedagoški rad odgojno-obrazovnog radnika donosi stručno mišljenje o stručno-pedagoškom radu, kao i o ispunjenosti uvjeta za napredovanje u zvanje koje se elektroničkim putem dostavlja odgojno-obrazovnom radniku. Prigovor na stručno mišljenje (koje je temelj za donošenje odluke o napredovanju u zvanje, odluke o obnovi zvanja ili odluke o odbijanju zahtjeva za napredovanje) može podnijeti svaki odgojno-obrazovni radnik koji je nezadovoljan stručnim mišljenjem u roku od osam dana od dana primitka stručnog mišljenja, navode iz AZOO-a.

Nakon što prigovor pristigne u AZOO, u roku od sedam dana imenuje se povjerenstvo čija je zadaća odlučiti o prigovoru.

– Povjerenstvo za odlučivanje o prigovoru sastoji se od tri člana od kojih je jedan član savjetnik Agencije iz predmetnog područja, jedan vanjski član sustručnjak i jedan član iz ministarstva nadležnog za obrazovanje. Dakle, Agencija za odgoj i obrazovanje postupak povodom prigovora ne provodi samostalno, već u suradnji s Ministarstvom znanosti i obrazovanja, navode iz AZOO-a.

Budući da je njena Facebook objava, koju je odlučila podijeliti javno, izazvala na tisuće reakcija, odlučili smo se učiteljici Mapilele javiti za dodatna pojašnjenja. Željeli smo doznati zašto nije uložila prigovor na stručno mišljenje i da nam dodatno pojasni okolnosti svoga odlaska iz škole. Međutim, odgovor do zaključenja teksta nismo dobili.