Ugledna psihologinja kaže da u školi učenici trebaju učiti više vrijednosti, a manje činjenica
Više vrijednosti, a manje činjenica. Kako se zovu crvi na dnu oceana djeca će naučiti kad god, možda i ne moraju kada imaju Google. Ali kako podnositi pobjedu i poraz, kako regulirati emocije u razredu, za to je prozor otvoren samo dok su djeca i adolescenti. Kaže tako Nataša Jokić Begić, psihologinja s preko 30 godina iskustva i sveučilišna profesorica na Filozofskom fakultetu u Zagrebu.
Školska pucnjava u Osnovnoj školi Vladislav Ribnikar u Beogradu, u kojoj je živote izgubilo osmero učenika i školski čuvar, a šest školaraca i nastavnica su teško ranjeni, potresla je cijelu regiju. I naš je ministar obrazovanja Radovan Fuchs uputio pismo ravnateljima u kojima im je dao upute kako adresirati ovu situaciju, a medije i društvene mreže preplavile su priče i reakcije na nezapamćenu tragediju koja se dogodila u Srbiji.
Mi smo tome, kao i do sada, odlučili pristupiti u duhu struke. U podcast studio portala srednja.hr došla je Nataša Jokić Begić, profesorica na Filozofskom fakultetu u Zagrebu i sveučilišna profesorica, a s njom smo razgovarali o učenicima, njihovoj dobrobiti, mentalnom zdravlju te prevenciji nasilja. Koja je uloga škole, koja roditelj, a koja medija i javnosti u cijeloj priči samo su neka od pitanja na koja smo pokušali dati odgovor.
Treba učiti vrijednosti, a manje činjenica
Dotaknuli smo se i sadržaja koji učenici uče u osnovnoj školi. Treba ih učiti više vrijednostima, a manje činjenicama, smatra psihologinja Jokić Begić.
– Pusti crve na dnu oceana, naučit ćemo o crvima na dnu oceana kako se zovu. Ili naučit ćemo kako se zove enzim koji pjenuša slinu. Osim toga, možda ne moraš to ni učiti. Imaš Google, pa pitaj Google kako se zove taj enzim. To imaš vremena naučiti. Imaš vremena učiti jezike, to je meni fascinantno kada svi tjeraju djecu učiti jezike od malena. Djeca moraju ići u glazbenu, na sport, ispričala je Jokić Begić.
Više bi trebalo, istaknula je, učiti o vrijednostima i što više toga uključiti u nastavu u osnovnoj školi.
@srednja_hr Slažete li se sa psihologinjom? Više možete poslušati u podcastu na linku u opisu profila ☝ #srednjahr #skola #škola #nastava #ucenje #uciti #psihologinja #podcast #fyp #foryou #foryoupage ♬ original sound – srednja_hr
‘Učiti u razredu kako regulirati emocije’
Ne možemo ni zamisliti koliko psihijatara, kaže Jokić Begić, ode iz Hrvatske raditi u Švedsku, na švedskom jeziku. Jesu li znali švedski? Naravno da nisu, ali su naučili toliko da mogu biti psihijatri.
– Drugim riječima, jezik ćeš naučiti kad-tad, ali podnositi pobjedu i poraz, učiti u razredu kako regulirati emocije, razgovarati o tome. Razgovarati ‘okej, Marko, kad si ti tužan, kaj Marko ti radiš onda?’. ‘A daj mi reci Ana, što ti radiš kad si takva?’. Pričati o takvim stvarima, tad je prozor otvoren za to, zaključuje naša cijenjena sugovornica.
Cijeli podcast pogledajte na platformi Youtube ili poslušajte na platformi Spotify. Poveznicu na obje platforme možete pronaći ispod.