Ugostili smo dugogodišnju školsku psihologinju u podcastu, učenicima podijelila niz korisnih savjeta
Kada je pravo vrijeme za početi učiti, koje su metode učenja dobre, kako se prilagoditi u novoj sredini, kako izgleda razgovor sa psihologom u školi, koji je najteži dio njezina posla, koliko je teško upasti na studij psihologije. To je samo dio tema o kojima smo razgovarali s Vlastom Lukačević, školskom psihologinjom u I. gimnaziji Zagreb u epizodi podcasta povodom nove nastavne godine. Napomenula je da su učenici spremni za prijelaz iz osnovne u srednju školu, da su nastavnici i stručni suradnici oni koji im mogu pomoći, a redovito učenje opisuje kao mudru metodu.
Vlasta Lukačević, školska psihologinja u I. gimnaziji Zagreb nova je gošća u podcastu portala srednja.hr povodom još jednog početka nastavne godine. U njemu je podijelila savjete učenicima poput onoga koje su metode učenja korisne, kako sklopiti nova prijateljstva u srednjoj školi i prilagoditi se novoj sredini, a odgovarala je i na pitanja naših pratitelja o gubitku koncentracije za učenje i kako izgleda studij psihologije.
‘Kada jedan učenik bude zadovoljan razgovorom, drugi će se rado odazvati’
– Sretna sam kada učenici imaju povjerenje doći k nama, često mi budemo prva odrasla osoba s kojom podijele neko iskustvo ili bojazan. Mi smo često taj kotačić koji učini promjenu u njihovom životu. Kolegica socijalna pedagoginja i ja ulazimo u razrede svake godine učenicima prvih razreda i napravimo radionice na temu komunikacije. Objasnimo im naša područja rada, suradnje, pozovemo učenike da nam se obrate ako treba. Treba neko vrijeme da dođu, ali dovoljna je pozitivna lančana reakcija. Kada jedan učenik bude zadovoljan razgovorom, drugi će se rado odazvati, navela je Lukačević koja je bila psihologinja u više zagrebačkih škola, a zadnji desetak godina je u Prvoj gimnaziji.
Nastavila je da se učenici ne trebaju pribojavati prvog dana srednje školi ili početka srednje škole općenito. Kaže da su oni spremni na tu promjenu te preporučuje da uzbuđenje koje imaju iskoriste za uživanje u tom trenutku. Naglašava da su učenici upisali željene škole, borili su se, a nastavnici i stručni suradnici oni su koji će im olakšati cijeli proces.
‘Ne mogu reći da kampanjski stil nekad ne urodi plodom’
– Mudro je učiti na vrijeme. Ne bih rekla da je redovito i kontinuirano učenje garancija uspjeha, ali jest preporuka. Ne mogu reći da kampanjski stil nekad ne urodi plodom, jednom dijelu učenika pokaže se korisno na neko vrijeme raditi kampanjski. Ali dugoročno gledano u smislu dosljednosti u uspjehu, na kraju i u formiranju sebe, bolje je redovito. Savladati nešto u jednoj noći je neko postignuće, to pokazuje da se osoba može snaći, ali učenici ipak izgrađuju sebe u kasnije akademskog građanina koji treba znati organizirati vrijeme, rasporediti obveze i odvojiti bitno od nebitnog. Takve su vještine daleko vrjednije od te jedne ocjene, istaknula je Lukačević.
U podcastu je izdvojila i jesu li gimnazijalci preopterećeni nastavnim predmetima, mogu li nastavnici doći kod nje na razgovor, treba li zabraniti mobitele u školama, bude li situacija da učenici kod nje govore o ljubavnim situacijama, a opisala je i jedan svoj radni dan. Odgovore na ta pitanja poslušajte u podcastu na YouTubeu ili Spotifyu ispod.