Pretraga

UNICEF preporučuje otvaranje škola: Njihovo zatvaranje najteže je pogodilo najranjiviju djecu

A- A+

Što su djeca duže izvan škole, više su izložena fizičkom, emocionalnom i seksualnom nasilju, iskorištavanju i zlostavljanju, upozorava UNICEF. Fond Ujedinjenih naroda za djecu preporučio je vladama da se škole otvore čim epidemiološki uvjeti to dopuste.

nastava online, škola kod kuće

foto: Valentina Gaščić|srednja.hr

– Sve je više dokaza da djeca i škole u zemljama širom svijeta nisu glavni pokretači epidemije. Ustvari, ne postoje poznati dokazi o korelaciji između stope prijenosa bolesti i otvorenih ili zatvorenih škola.

Stoji to u izvješću UNICEF-a, Fonda Ujedinjenih naroda za djecu, koje je objavio njihov ured za Bosnu i Hercegovinu.

Iz UNICEF-a upozoravaju kako su dokazi o negativnim učincima zatvaranja škola ogromni, uz dugoročne implikacije po učenje, sigurnost, zdravlje i dobrobit djece.

Izloženiji nasilju

Izdvojeni članak
radovan fuchs, u pozadini učionica

Fuchs otkrio da bi se najesen mogao nadoknađivati dio nastave i da će se mijenjati pravilnik o maturi

– Duže odsustvo iz škole povećava rizik od izloženosti djece fizičkom, emocionalnom i seksualnom nasilju. Njihovo mentalno zdravlje se pogoršava, piše u izvještaju.

Ističu kako su u proteklih nekoliko mjeseci pozivni centri i skloništa prijavili povećanje broja slučajeva nasilja
u obiteljima. Došlo je do porasta broja zlostavljanja i iskorištavanja djece preko interneta.

– Djeca i mladi osjećaju teret stresnog života u kući, siromaštva, izolacije, strah od bolesti u porodici te kako će nastaviti obrazovanje od kuće, što utječe na njihovo mentalno zdravlje, smatraju u UNICEF-u.

Ništa ne može zamijeniti direktnu interakciju

Napominju i kako ‘ništa ne može zamijeniti direktnu interakciju s nastavnicima i vršnjacima’.

Zatvaranjem škola, ističu, najpogođeniji su najranjiviji učenici. To se posebno odnosi na one u siromašnim zemljama.

– Za milijune djece, posebno one koja žive u ruralnim područjima, djece iz siromašnijih porodica ili s posebnim potrebama, škola je glavni izvor dnevne prehrane, podrške u slučaju nevolje, zdravstvenih pregleda i terapeutskih usluga. Zatvaranjem škola oduzima im se veza s tim uslugama, pojašnjavaju.

Vlade su zato pozvali da škole otvore čim se ostvare epidemiološki uvjeti za nastavak njihova rada.

PROUČITE IZVJEŠĆE:

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Download [287.83 KB]

Ako vam se dokument ne učitava, osvježite stranicu.