Usporedili smo opći uspjeh s rezultatima nacionalnih ispita: Deset posto superodlikaša, a petica u tragovima
Prvi skupni rezultati nacionalnih ispita pokazali su da osmašima najbolje idu strani jezici, dok su rezultati najslabiji na prirodoslovnim predmetima. Najviše jedinica bilo je na Povijesti i Fizici, a najviše dvojki na Biologiji. Provjerili smo kakav su opći uspjeh ovogodišnji osmaši imali prošle školske godine te kako se taj prosjek razlikuje od ocjena na nacionalnim ispitima.
Nedavno su izašli prvi skupni rezultati nacionalnih ispita koje su ove godine pisali svi osmaši i reprezentativni uzorak četvrtaša. Individualne rezultate učenici će dobiti 20. lipnja kada će i škole dobiti rezultate. Provjerili smo kakav su opći uspjeh imali prošlogodišnji sedmaši koji su ove godine pisali nacionalne ispite te kako se oni razlikuju od ocjena na samim nacionalnim ispitima.
Gotovo deset posto superodlikaša, a najčešće ocjene dvojke i trojke
Budući da u Školskom e-Rudniku ne postoje podaci koje zaključne ocjene učenici imaju po predmetima, podatke smo ugrubo usporedili s općim uspjehom koji su ovogodišnji osmaši imali prošle školske godine. Prema tim podacima, prosječan opći uspjeh ovogodišnjih osmaša u sedmom razredu bio je 4.13. Odličan opći uspjeh tako je imalo 36,73 posto prošlogodišnjih sedmaša, a opći uspjeh od 5.0 imalo je gotovo deset posto sedmaša, točnije 9,58 posto.
Ako pak pogledamo kako su ti sedmaši ove godine riješili nacionalne ispite, postoji određeni nesrazmjer. Naime, najčešća ocjene na nacionalnom ispitu iz Matematike je dvojka, a na Hrvatskom trojka. Strani jezici dižu prosjek jer je najčešća ocjena na Njemačkom petica, a na Engleskom četvorka. Na stranim jezicima osmaši su dobili i najviše petica.
Na Povijesti polovina osmaša dobila dvojku
No, treba naglasiti da je peticu na Hrvatskom dobilo samo šest posto učenika, a na Matematici 4,9 posto učenika. Kada pogledamo prirodoslovne predmete, preko 60 posto osmaša je na Biologiji dobilo dvojku, na Fizici je također najviše dvojki, a na Kemiji je trećina osmaša dobila dvojku, a druga trećina trojku.
Na društvenim predmetima ponovno je najviše dvojki. Na Povijesti je dvojku dobilo više od polovine osmaša, a na Geografiji za dvojku je znalo 45,1 posto osmaša. Na Povijesti je peticu pak dobilo samo 0,1 posto osmaša, a na Geografiji njih 0,9 posto. Treba napomenuti i da se ocjene po predmetima ne mogu usporediti sa zaključnim ocjenama učenika u školama jer za to podaci ne postoje. Također, prošlogodišnji sedmaši pisali su na nacionalnim ispitima i gradivo osmog razreda, a trenutno njihov opći prosjek još nije zaključen, pa tako ni objavljen. Stoga, može doći do određenih odstupanja kada ti podaci budu objavljeni.