Vratila se ‘Škola na Trećem’ pa smo popričali s učiteljicom Sanjom: Želim da nastavnici budu čvrsti i misle svojom glavom
Škola na Trećem vratila se na televizijske ekrane, a učenike koji nastavu prate od doma ponovno podučava svima poznata učiteljica Sanja Polak. Nakon prvog tjedna emitiranja s najpoznatijom učiteljicom popričali smo o izazovima koje su pred nju, ali i pred njezine kolege, doveli epidemija koronavirusa i epidemiloške mjere.
Sanju Polak ne treba posebno predstavljati. Starijima je poznata (samo) kao autorica književnih klasika za djecu i mlade, kao što su Dnevnik Pauline P., Drugi dnevnik Pauline P., Mali Jan ima plan, dok je današnji mališani znaju kao TV-učiteljicu.
Budući da je ovog ponedjeljka krenulo emitiranje nove sezone Škole na Trećem, na kraju tjedna s najpoznatijom učiteljicom u zemlji popričali smo o njezinim novim televizijskim izazovima, ali i izazovima koje su pandemija koronavirusa i epidemiološke mjere doveli pred sve učitelje i nastavnike.
Kako Vam je raditi u novoj sezoni Škole na Trećem?
Spremno sam se ponovno odazvala pozivu Ministarstva znanosti i obrazovanja da sudjelujem u novoj sezoni Škole na Trećem. Mislim da je Škola na Trećem izuzetno vrijedan projekt za sve učenike razredne nastave u Hrvatskoj koji zbog epidemiološke situacije ne mogu biti u svojoj školi.
Veselim se radu u ovom projektu iako je vrlo zahtjevan i odgovoran. Posao pripreme za snimanja i snimanja nastavnih dana zahtjeva cjelodnevnu potpunu posvećenost i ne ostaje puno vremena za ostale životne aktivnosti. Na to sam se već navikla tijekom rada u prošloj školskoj godini. Iako je posao vrlo intenzivan i izazovan, lijepo mi je ponovno raditi u Školi na Trećem.
Pripremate li kakve novosti u odnosu na prošlogodišnju sezonu?
I u ovoj sezoni Ministarstvo znanosti i obrazovanja u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje okupio je velik broj učiteljica i učitelja iz cijele Hrvatske koji osmišljavaju nastavne aktivnosti za prikazivanje u Školi na Trećem. To su sve iskusni i kreativni učitelji i stručnjaci s brojim idejama koje nastojimo realizirati onako kako nam to dozvoljavaju tehničke i vremenske mogućnosti.
Što se tiče termina emitiranja i koncepcije programa, oni ostaju isti. Učenici su se tijekom proljeća navikli na svoj termin Škole na Trećem i tu nismo ništa mijenjali. Nastojat ćemo proizvoditi kvalitetan i zanimljiv obrazovni program u kojem će biti i novih ideja i zanimljivih nastavnih aktivnosti.
Smatrate li da vam je sada lakše nego ranije?
Svaki profesionalni angažman zahtjeva kontinuiran razvoj i podrazumijeva napredak u radu, ukoliko se predano radi.
U Školu na Trećem stigle su neke nove TV-učiteljice kojima je onako kako je meni bilo u ožujku. Nakon dva i pol mjeseca svakodnevnih snimanja sad mi je ipak lakše nego njima koje su tek sad prihvatile poziv za ovaj posao i prošle audiciju.
Kako biste komentirali općenito organizaciju nastave u našim školama ove školske godine?
Iako zbog rada u Školi na Trećem trenutno ne radim sa svojim učenicima u školi, potpuno razumijem problematiku svake škole u ovoj situaciji. Mislim na sve učitelje i nastavnike kojima je izuzetno teško. Međutim, većina učitelja i učenika je pretežno zadovoljna jer su ponovno u školskim klupama uživo i zajedno.
Ova korona kriza ostavlja trajne posljedice ne samo na učenike već i na sve odrasle ljude. Važno je da se svi mi učitelji posebno čuvamo, nađemo načina da ostanemo dovoljno kapacitirani i tjelesno i psihološki kako bismo mogli biti pomoć i podrška svakom učeniku. A svaki novi dan ove korona krize nosi svoje probleme i ne znamo kad će tome doći kraj.
Teško je u ovoj školskoj godini bilo što planirati i organizirati. Ravnateljima i učiteljima bilo je izuzetno teško sve pripremiti za početak školske godine. Međutim, sve su obavili i školska godina je započela s učenicima u školskim klupama. Istinski vjerujem da su učitelji najzdraviji dio našeg društva i oni su to svojim samozatajnim radom, zalaganjem i požrtvovnošću i ovaj put pokazali i svaki dan iznova pokazuju.
Nije mi drago što ni ovo što sada čine nije dovoljno priznato u našem društvu. Pravi učitelj je onaj koji živi svoj poziv i radi sve što može za svoje učenike. U tom kontekstu mogu reći da su naši učitelji istinski javni službenici, jer svakodnevno služe svojim učenicima. A to nije dovoljno prepoznato ni u ovoj krizi ni u našem društvu općenito.
Želite li štogod dodati ili naglasiti?
Svim učiteljima i nastavnicima želim da ostanu čvrsti, misle svojom glavom, budu autentični i svoji i nadasve da ostanu zdravi. Uz svu zaposlenost i posebnu brigu za učenike želim da svaki učitelj svakoga dana ostavi malo vremena za sebe samog.
Važno je da svaki učitelj u tim trenucima samoće, mira i odmora obnovi svoje osobne kapacitete kako bi sljedećeg dana mogao mirno i zadovoljno doći među svoje učenike. Jer dobar i koristan učitelj je samo zadovoljan učitelj. Što će djeci nezadovoljni i nesretni učitelji? Međutim, čovjek nije otok. Stoga osim što sami brinemo o sebi, važna nam je pomoć i podrška društva te širenje kulture sigurnosti, povjerenja i suradnje u svim segmentima odgoja i obrazovanja. Imamo mi tu kao društvo još puno, puno posla.
I na kraju, poručujem svim učiteljima da u svakom danu pronađu za sebe neki mali i zdravi užitak. Jer upravo u ovakvim vremenima, u kojima sada živimo važno se prisjetiti meni posebno drage rečenice: I mali užitak je veliki dobitak.